رنج شهرداری ها از نبود درآمد پایدار – شهر فروشی ساده ترین راه یرای شهردارها

حاتم پیام رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد با اشاره به کاهش درآمد شهرداری های کل کشور در دوره ویروس کرونا گفت: مشکلاتی که ویروس کرونا برای شهرداری ها ایجاد کرد، مزید بر علت شده تا شاهد به بار ننشستن اهداف و مقاصد شهرداری برای درآمدزایی باشیم، از طرفی تحریم ها بر کاهش درآمد شهرداری ها نیز تاثیر خود را گذاشته است.

پیام با تاکید بر اینکه شهرداری یاسوج نیازمند یک فکر اساسی برای ایجاد درآمد پایدار است گفت: شهرداری ها، از نداشتن یک درآمد پایدار برای خود در رنج هستند و از طرفی فشار آوردن بر مردم و افزایش عوارض شهرداری کاری اخلاقی محسوب نمی شود.

پیام با انتقاد شدید از فروش زمین های شهرداری یاسوج طی سالهای گذشته گفت: شهرفروشی آسان ترین راه ولی بدترین راه برای حل مشکلات مالی شهرداری است، این زمین ها امانت است و شهرداری باید به نحو شایسته از آنها استفاده کند، نه آنکه دست به فروش آنها بزند.

وی افزود: شهرداری به عنوان شرکت بهره بردار فضاهای شهری، توانایی بالایی در بهره گیری از فضاهای شهری دارد و می تواند با اجاره دهی یا ایجاد مراکز فروش زمینه های درآمدزایی پایدار و حتی اشتغال زایی را ایجاد کند.

پیام با اشاره به اینکه از تجارب شهرهای بزرگ استفاده کنیم اظهار کرد: مکان های استراتژیک و پرتردد مرکز شهر برای ایجاد اماکن تفریحی، خدماتی و تجاری، جذب گردشگر و توریست و کسب درآمدهای بالا پرکاربرد است.

پیام افزود: ایجاد اشتغال برای اقشار کم درآمد و زنان سرپرست خانوار در چنین مکان هایی، هم سرانه اشتغال را بالا خواهد برد و هم به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود.

پیام با بیان اینکه استان ما یکی از پرمصرف ترین استان های کشور است، اظهار کرد: متاسفانه جزو کم درآمدترین ها نیز هستیم، باید با طرحی راهبردی از سوی شهرداری و سایر ارگان ها به ایجاد اشتغال زایی کمک کرد.

پیام افزود: خوشبختانه مراکزی مثل مرکز رشد و پارک علم و فناوری یاسوج می توانند به ایجاد طرح های درامدزا، استارتاپ ها و شیوه های نوین درآمدزایی برای شهرداری کمک کنند و ما نباید از این ظرفیت غافل باشیم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14089

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: