روستای خیرآباد شهرستان گچساران در جمع ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب کشور

مراسم اختتامیه امروز۱۹ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است و ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای برگزیده، معرفی که نام روستای ده جلیل خیرآباد گچساران در جمع این ده روستا قرار دارد و از افسانه افضلی نزاد کتابدار کتابخانه عمومی روستای ده جلیل تقدیر می شود.

فصلی نو ؛مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از قرار گرفتن نام روستای ده جلیل خیرآباد گچساران در جمع ۱۰ روستای برتر کشور در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به واسطه تلاشهای فرهنگی کتابخانه عمومی امید خبرداد.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه پرفروغ فجر، از موفقیتی دیگر برای استان خبرداد و گفت: با تلاشهای فرهنگی کتابدار کتابخانه عمومی روستای خیرآباد گچساران، نام این روستا  در جمع ۱۰ روستای برتر کشور از میان ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری کشور در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور قرار گرفت.


یاسر رحیمیان تصریح کرد: ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای تیرماه ۱۳۹۸ با اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط از جمله نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی همچون نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونت توسعه مناطق محروم رئیس جمهوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خانه کتاب، کمیسیون ملی یونسکو، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن کتابداری واطلاع رسانی ایران و شبکه روستاهای دوستدار کتاب، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و بخش خصوصی و فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردم‌نهاد شروع به کار کرد.

وی اظهارداشت:با اعلام فراخوان ارسال آثار روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره، ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

در این دوره هیأت داوران این جشنواره در مرحله اول، ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند. داوران مرحله دوم این جشنواره از میان ۱۲۶ روستای راه یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب کردند.

از میان ۶۰ روستای راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره ۶ روستا و منطقه عشایری در بخش استمرار رقابت خواهند کرد و داوری مرحله نهایی این جشنواره در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.
 

مراسم اختتامیه امروز۱۹ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است و  ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای برگزیده، معرفی که نام روستای ده جلیل خیرآباد گچساران در جمع این ده روستا قرار دارد و از افسانه افضلی نزاد کتابدار کتابخانه عمومی روستای ده جلیل تقدیر می شود.
لازم به ذکر است این برای دومین بار است که نام روستای ده جلیل خیرآباد  گچساران در جمع برترینهای جشنواره روستاها و عشایر کشور قرار می گیرد و پیشتر و درسال گذشته به واسطه تلاشهای فرهنگی کتابدار کتابخانه عمومی امید ده جلیل خیرآباد این روستا در جمع برترینهای کشور قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11300

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: