منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم با بیان اینکه جایگاه و نقش دانشگاه در کمک به توسعه انکارناپذیر است، بیان کرد: استفاده از نیروی انسانی توانمند در این استان مغفول مانده در صورتی مهمترین آیتم برای کمک به توسعه استفاده از نیروی انسانی متعهد و متخصص است.

فصلی نو، مهدی روشنفکر بعد از اعتماد مردم در دوم اسفند در روزهای بعد از پیروزی در نشست‌های جداگانه با متولیان و برگزارکنندگان امر انتخابات و تامین امنیت از جمله استاندار، معاون سیاسی، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان از تلاش‌های آنان تقدیر کرد.

به گزارش مهر دنا، مهدی روشنفکر برای اولین بازدید از دستگاه‌های اجرایی -دولتی، دانشگاه یاسوج را انتخاب کرد زیرا معتقد است برای کمک به توسعه راهی بهتر و راحت‌تر از ارتباط با کاشناسان توسعه در دانشگاه‌ها نیست، موضوعی که سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفته و همین امر نیز سبب شده کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مواهب کم نظیر خدادادی هنوز واژه نازیبای «محرومیت» را با خود یدک بکشد.

روشنفکر می‌داند «درد» توسعه نیافتگی این استان عدم استفاده از شایستگان و انتصاب مدیران ناکارامد است و خوب می‌داند برای کمک به توسعه باید از کارشناسان در دانشگاه‌ها دعوت به همکاری کرد و از آنان برای درمان محرومیت‌ها و به حرکت درآوردن قطار توسعه درخواست تجویز نسخه کند.

منتخب بویراحمد و دنا در مجلس یازدهم آغاز امیدور کننده‌ای داشته است زیرا با انتخاب دانشگاه یاسوج به عنوان اولین دستگاه اجرایی برای بازدید، نشان داد هم درد را خوب می‌داند و هم درمان را خوب می‌شناسد.

متخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم دکتر عسکریان گفت: از تلاش‌ مسئولان سابق و فعلی دانشگاه یاسوج ، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برای ارتقای شاخص‌ها در زمینه‌های مختلف تشکر می‌کنم.

مهدی روشنفکر افزود: دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ویژه‌ای دارد و در واقع جایگاه علمی بالایی در سطح کشور و حتی در سطح بین المللی دارد که تلاش مسئولان و اعضای هیئت علمی برای ارتقای جایگاه این دانشگاه جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: بعد از ملاقات حضوری و تشکر از مجموعه دست اندرکاران و متولیان برگزاری انتخابات و تامین امنیت، دانشگاه یاسوج را به عنوان اولین دستگاه برای یک ملاقات و دیدار رسمی انتخاب کردم واین بخاطر اهمیت وانتظاری بوده که ما از دانشگاه مادر استان داریم.

روشنفکر ادامه داد: با مجموعه دانشگاه و دانشگاهیان غریبه نیستم و شناخت خوبی از دانشگاه دارم؛ اگر دانشگاه را در سه بخش به هم پیوسته اعضای هیئت علمی، دانشجویان، و کارمندان در نظر بگیریم ما و دانشگاه توقعات و انتظاراتی از یکدیگر داریم که در بخش دانشجویان فعلا به جزئیات موضوع تا در فرصتی و جلسه‌ای دیگر وارد نمی‌شویم.

وی با اشاره به ضرورت همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت‌خانه‌ها، ادامه داد: خیلی مشتاقیم بحث شهرک اساتید دانشگاه به مرحله عملیاتی برسد و کارمندان در حوزه معیشتی، تبدیل وضعیت و… مطالباتی دارند که می توان برای حل مشکلات آنان پیگیری‌های لازم را انجام داد.

روشنفکر با بیان اینکه انتظار می‌رود دانشگاه برای رفع مشکلات جامعه فعال تر، پیش قدم و پرچم‌دار شود، ادامه داد: دست شما را به گرمی می‌فشارم که برای حل مشکلات آستین بالا بزنید و برای کمک به توسعه راهکار ارائه دهید و ما نیز برای اجرایی شدن این راهکارها با تمام توان پیگیری می‌کنیم.

WhatsApp Image 2020 02 29 at 19.30.41

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم با بیان اینکه جایگاه و نقش دانشگاه در کمک به توسعه انکارناپذیر است، بیان کرد: استفاده از نیروی انسانی توانمند در این استان مغفول مانده در صورتی مهمترین آیتم برای کمک به توسعه استفاده از نیروی انسانی متعهد و متخصص است.

روشنفکر با تاکید بر اینک خط کشی‌های سردسیری و گرمسیری، سفلی و علیا باید حذف شود، گفت: بسیاری از مشکلات امروز در جامعه به دلیل وجود مدیران ناکارآمد و فاقد دانش شغلی لازم در ۴ دهه اخیر بوده زیرا مواهب خدادادی کم نظیر این استان از جمله نفت سیاه در گچساران، گیاهان دارویی، آب و گردشگری استفاده بهینه نشده است.

WhatsApp Image 2020 02 29 at 19.30.42

روشنفکر در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: اگر امروز در دانشگاه حضور پیدا کردم برای این بود که از دانشگاه درخواست کنم نه مثل دیگران دستور دهم، نیامده‌ام به دانشگاه فرمان دهم بلکه آمده‌ام فرمانبرداری کنم و با کمال تواضع میگم این مایه افتخار که فرمانبر دانشگاه باشیم.

وی گفت: ما دوست داریم دانشگاه و مجموعه هیئت علمی به عنوان یک اتاق فکر، یک اتاق سیاستگذاری برای حل مشکلات تلاش و ورود کند، این در حقیقت رسالت اصلی دانشگاه‌های باید باشد.