رییس کل دادگستری استان : شهر که صاحب نداشته باشد همین می شود

فصلی نو،رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از برخورد شدید با  دارندگان انشعابات غیر مجاز در آینده نزدیک خبر داد.

700803

بیشترین مشکلات در حوزه آبرسانی به انشعبات غیر مجاز مربوط می شود

به گزارش فصلی نو،صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۴۲ هزار مشترک آب و ۲۸ هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد گفت: از معضلات حوزه آبرسانی با توجه به کم آبی غیر از بحث تامین آب و چالش های موجود ،بحث انشعابات غیر مجاز و استفاده های غیر مجاز است .

علی لدنی نژاد در ادامه گفت : همین بحث انشعابات غیر مجاز اثرات روحی و روانی برای افرادی دارد که به صورت قانونمند از آب استفاده می کنند اما همین شخص وقتی می بیند در کنار دستش چندین برابر به صورت غیر قانونی و غیر شرعی استفاده می کند و هدر روی آب و افت فشار آب را باعث می شود خب مشکلات ر.حی برای افراد قانونمند در پی دارد.

لدنی نژاد به مشکلات انشعابات غیر مجاز اشاره کرد و گفت : ایجاد انشعابات غیر مجاز تبعاتی همچون درگیری ،مسائل  حاشیه ای برای مدیریت استان ایجاد می کند و برای هر کدام از آنها برای ما یک درد سر درست می شود چرا که با این خلاف سالها زندگی کرده است و حقی برای خودش ایجاد نموده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان گفت : تعداد انشعابات آب در استان ۱۰ هزار و ۸۰۰ و تعداد فاضلاب غیر مجاز ۹ هزار  می باشد.

وی ضمن تقاضا از دستگاه قضایی برای رسیدگی ویژه به این معضل گفت : در همه شهرهای استان با این معضل مواجه هستیم و استدعا داریم برای رفع معارض دستگاه قضایی به صورت ویژه کمک کنند و زمان رسیدگی را کوتاه تر کنند و این کمک زیادی به مردم هست و تقاضامندیم که دستگاه قضایی  این موارد را در بحث های خدماتی به صورت ویژه و کوتاهترین زمان ممکن صدور رای را اعلام کند ضمن اینکه تاکنون هم با ما همکاری صمیمانه ای داشته اند  اما زمان صدور رای طولانی بود.

علی نژاد با اشاره به ساخت و سازها در یاسوج گفت : در شهر یاسوج ساخت و سازها خیلی زیاد است و ما از شهرداری استعلام می گیریم و یک عدد ساخت غیر مجاز را انشعاب  واگذار نمی کنیم و چون ساخت و ساز در شهر یاسوج خیلی زیاد است خود مشترک عرض  خیابان را حفاری می کند و برای ترمیم هیچ اقدامی نمی کند.

2413283971

شهر که صاحب نداشته باشد همین می شود

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت : من خیلی صبوری کردم و تا اینجای جلسه صحبت نکردم ،مگر اینجا کجاست ،خب این استان جمهور اسلامی است وقتی در شهری خود مردم حفاری می کنند برای انشعابات غیر مجاز به این معنی است که یعنی شهر صاحب ندارد .

حجت السلام والمسلمین غلامرضا مزارعی با انتقاد از برخی از مدیران گفت : مگر می شود آقا کلنگ  را بردارد و خیابان را حفاری کند ،بله می داند کسی هست که فردا برایش ماست مالی کند چون می داند ماست مالی می شود براحتی هر کاری که می خواهد انجام می دهد.

مقام ارشد قضایی استان گفت : این از سهل انگاری مدیران است که خیابان را بدون اجازه حفاری کنند انشعاب غیر مجاز بگیرد و برود باغ را آبیاری کند بله این از کم کاری شماست که نخواستید متوجه شوید.

مزارعی با اشاره به حکم انشعابات غیر مجاز تاکید کرد : تخریب شبکه ۱۰ سال حبس دارد شما ببینید انشعابات یا انشعاب است و یا هم انشعاب منتهی به تخریب است ،اگر منتهی به تخریب شد معرفی کنید تا ما ده سال حبس دهیم .

وی به وانت های میوه فروش در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت : اوایل کار که من به این ستان آمدم گفتند ۶ وانت به ۷۰۰ وانت تبدیل شده است خوب چون شهر صاحب نداشت و بی صاحب بود گفتند هر که هر کاری دلش می خواهد انجام دهد ،مگر می شود یک نفر پروانه ساختمانی نداشته باشد خانه بسازد و خیابان را حفر کند و لوله اصلی را سوراخ کند انشعاب غیر مجاز بگیرد و کسی کاری نداشته باشد این حرف ها را من اصلا نمی توانم بپذیرم و این یعنی اینکه شما متولیان امر نشستیدو مشاهده کردید و می گویید آقا بفرما .

حجت السلام  والمسلمین مزارعی ضمن درخواست جدیت از مدیران عنوان کرد : مدیران با جدیت ورود کنند و یک مورد را معرفی کنند تا ما ۱۰ سال حبس بدهیم اگر پس از آن کسی جرات کرد این کار را انجام هد شما درست می گویید.

مزارعی ضمن تقدیر از شهردار یاسوج تاکی کرد : آقای شهردار یاسوج همت کرد ۱۰ روز کل وانت های میوه فروشی را جمع کرد حالا همین الان یک سری مشکلات و نواقصاتی وجود دارد ولی به هر حال از آن وضعیت نجات پیدا کرد.

وی با تاکید بر همت مدیران گفت :همت باید پشت مشکلات باشد اما تعارف در این استان زیاد است فلانی پشت فلان کس هست ،فلان شخص با فلانی ارتباط دارد معنی ندارد ولی شما نمی خواهید کار کنید نتیجه اش این می شود

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد : ۹ هزار انشعاب غیر مجاز در استان یعنی اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بی در و پیکر است و بعد از آن رییس کل دادگستری استان دو روز پول تلفن را دیرتر پرداخت می کن و تلفنش را قطع می کنند و  یا برق همکار ما در شورای حل اختلاف را بخاطر ۴ روز تاخیر قطع می کنند این یعنی اینکه آدم هایی که خودشان ایستاده اند شماها یقه شان را می گیرید.

مزارعی انشعاب غیر مجاز را سرقت اعلام کرد و عنوان کرد :در قانون تعزیرات مجازات اسلامی این ها را در باب سرقت بحث می کنند البته مدیران آب با دلسوز کار می کنند حالا یا زورشان نمی رسد و یا هم با تلفن کارها عقب می افتد و یا هم با دوستی ها کارها ول می شود.

رییس کل دادگستری استان به دارندگان انشعابات غیر مجاز اولتبماتوم داد و اعلام کرد : ما که  نمی توانیم ۲۰ هزار پرونده برای آب و برف و گاز تشکیل بدهیم اگر این طور است باید دادگستری را تعطیل کنیم ،سهل انگاری را شما انجام دادید و تخلفات را افراد سود جو کرده اند و مشکلات هم گریبان دستگاه قضایی را می گیرد از امروز به تمام کسانی که دزدی آب  و برق و گاز کرده اند اخطار دهید که مشکلاتشان را طرف یک ماه حل کنند.

وی افزود : اینکه خیابان را حفاری می کند و لوله سوراخ می کند و زمین زراعی را آبیاری می کند تخریب شبکه صورت داده است شما صورت جلسه کنید تا ۱۰ سال حبس ماده ۶۷۸ قانون تعزیرات در نظر گرفته است شما با ۴ نفر این طوری برخورد کنید دیگر کسی برق و آب و گاز غیر مجاز نصب نمی کند ما در قضاوت ضعیف و قوی نداریم کسی که ضعیف باشد و یا قوب باشد در صورت تخریب شبکه ۱۰ سال حبس می گیرد چون به کل شیکه ضرر می رساند .

رییس کل دادگستری تاکید کرد : این که می گویید فلانی براحتی خیابان را تخریب کرد و لوله را سوراخ کره است تا انشعاب غیر مجاز بگیرد برای شما مدیران افت دارد و این یعنی اینکه همه ما خواب هستیم و برای یک مدیر زشت است که این حرف را بزند در افغانستان هم کار اینطوری صورت نمی گیرد که برای خودشان آسفالت را حفاری کنند و لوله را سوراخ کنند .

حجت السلام والمسلمین خطاب به میر عامل آب و فاضلاب شهری گفت : جناب آقای مهندس لدنی عزیز دل برادر الان شما می گویید ۹ هزار انشعاب غیر مجاز اگر آن زمان که به ۱۰ تا رسید برخورد می کردید این مشکلات پیش نمی آمد حالا درست است در یک مقطعی شما نبودید ،شما از امروز یک ماه به دارندگان انشعابات غیر مجاز فرصت دهید و سعی کنید تا حد امکان پرونده به یسیتم قضایی ارسال نکنید پرونده به سیستم قضایی رسید پس از بررسی ده سال حکم خواهیم داد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1648

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: