نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای قانونی اعتبارات مناطق نفت خیز شد. به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و  بویراحمد ،غلام محمد زارعی در جلسه شورای برنامه ریزی استان بیان کرد :  یکی از مسئولیت های جدی همه ما ایجاد بستر برای تحقق عدالت در جامعه است . زارعی خطاب […]

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای قانونی اعتبارات مناطق نفت خیز شد.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و  بویراحمد ،غلام محمد زارعی در جلسه شورای برنامه ریزی استان بیان کرد :  یکی از مسئولیت های جدی همه ما ایجاد بستر برای تحقق عدالت در جامعه است .

زارعی خطاب به حسن نوروزی مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات سهمیه نفتی استان بیان کرد : به جهت تحقق اجرای عدالت  طبیعی است باید امانت دار باشیم این حق الناس است .

وی ادامه داد : وقتی نگاهی به امار و دستور کار داریم در زمینه تامین منابع مورد نیاز تلاش های خوبی صورت گرفته است اما امیدوار هستیم بتوانیم بدرستی و عدالت رفتار کنیم .

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این سهم سه درصد به یک سوم و دو سوم توزیع شده است با نگاه مجلس به ایجاد توازن به واقع بسمت توزیع استانی هدایت شده است و قبلا در مناطق نفت اخیر اجرا می شد اما الان بدلیل اجرای عدالت برنامه ششم رای گیری شد و تبدیل به قانون شد و طبعا شاید این دولت به قانون دقت دارد .

غلام محمد زارعی ادامه داد :در سال گذشته علیرغم  استعلام مجلس به هر شکلی مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه دوباره در صحن مجلس مطرح شد من مشروح مذاکرات را تهیه کردم و در خدمت آقایان قرار دادم .

زارعی به جلسه خود با نوبخت اشاره کرد و افزود:در جلسه ای که با آقای نوبخت برگزار کردبم مجموع این بحث ها ممتج به یک نامه شد و صراحتا در آن به توزیع استانی اعتبارات نفتی اشاره شده است ،من خواهش دارم بدلیل صراحت در موضوع در این مسئله به یک روش قانونی برسیم .

نماینده بویراحمد ادامه داد : از سازمان برنامه بودجه خواهش داریم شاخص ها را بما بدهند بین نمایندگان و مسئولین استانی هماهنگی وجود دارد ، ما برای انسان ها برنامه ریزی می کنیم ببینید در ۵ سال گذشته مهاجرانی به شهرستان بویراحمد که ۶۰ درصد مهاجران کل استان است و از استان های دیگر ۶هزار ۷۰۰ نفر امدند  میبایست لحاظ شود.

غلام محمد زارعی اضافه کرد: این جمعیت رو به افزایش است در حاشیه یاسوج قریب به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داریم من از مدیران خواهش دارم عدالت دارم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه از نوروزی درخواست کرد تا تکلیف نهایی وضعیت اعتبارات نفت از توزیع این اعتبارات جلوگیری کنند .

حسن نوروزی مدیر کل سازمان مدیریت گفت : امکان اینکه ما از توزیع اعتبارات جلوگیری کنیم وجود ندارد و شاید تکلیف اعتبارات تا دو ماه دیگر مشخص نشد ما طبق روال قبلی توزیع اعتبار می کنیم .

استاندار گفت : ریاست شورای برنامه ریزی با استاندار است و الان یک نامه در دست اقای زارعی است که توسط رئیس قوه مقننه نوشته شده است ما نمی توانیم اعتبارات را توزیع کنیم و بهتر است منتظر بمانیم .

علی محمد احمدی اضافه کرد :مبنای ما قانون است اما اینجا یک موضوع است و شما در بحث توزیع اعتبارات دست نگهدارید الان یک نامه آمده و موضوع پنجاه پنجاه شده است ..

نوروزی خواستار رای گیری در این مورد شد و گفت : در تمام استان ها روند به این شکل رفته است و کهگیلویه و بویراحمد نمی تواند تافته جدا بافته باشد .

احمدی گفت : الان ما طبق قانون ونامه آقای لاریجانی منتظر می مانیم تا ببینیم تکلیف آن نامه چه می شود .

گوهرگانی گفت : برای من فرقی ندارد من در زمینه  اعتبارات پرورش ماهی همه اعتبارات را بویراحمد دادم و الان هم بنظر من باید منتظر بمانیم تا تکلیف نامه روشن شود .

نوروزی خطاب به گوهرگانی گفت : آقای گوهرگانی این موضوع در حیطه اختیارات شما نیست .

گوهر گانی گفت : اتفاقا من معاون اقتصادی استاندار هستم و دقیقا در حیطه اختیارات من است .

احمدی گفت : بنده با صراحت اعلام می کنم یک مدت صبر کنیم تا با آقای نوبخت صحبت کنیم .

عدل هاشمی گفت : همه ما اهل یک استان هستیم اخلاق مداری پیشه کنیم اینهمه فرصت را از دست دادیم ، دو هفته دیگر صبر کنیم تا ببینیم چه می شود .

از نکات برجسته این شورا صحبت های رحیمی فرماندارگچساران بود که  وفتی سماجت زارعی در اجرای قانون را مشاهده کرد خطاب به وی گفت :  شما اصلا در آن جلسه حضور نداشتید که از آن جلسه حرف می زنید .

زارعی خطاب به رحیمی گفت : اتفاقا طبق صورت جلسه من حضور داشتم و میدانم مشکل شما چیست و نگرانی تان بابت توزیع عادلانه این اعتبارات است و الان شما از اقای تاجگردون پیام دریافت کردید تا مطرح کنید،این صحبت های شما را کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان  مطرح خواهم کرد تا دیگر اینچنین بی اخلاقی نکنید .

احمدی گفت : ملاک ما قانون است و این قانون ابلاغ شده است اگر می گوییم یک ذره تامل شود برای اینست که دوستان دوباره کاری نکنند .