برگزاری بیش از ۱۹۰۰ دادرسی الکترونیکی در زندان مرکزی یاسوج-

فصلی نو ، رئیس زندان مرکزی یاسوج گفت : از زمان شروع کرونا ، خوشبختانه هیچ منجر به فوت کرونایی در این زندان وجود نداشت.

به گزارش فصل جنوب ، بیژن شجاعیان درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد : طی این مدت زندانیان مشکوک و یا مبتلا به کرونا در سه نوبت متناوب ۱۴ روزه  قرنطینه شده و پس از بهبودی کامل با نظر پزشک زندان به دیگر زندانیان ملحق می شدند .

شجاعیان گفت : تمامی زندانیان زندان مرکزی دُز اول واکسن کرونا دریافت کرده اند و تاکنون ۲۱۰ نفر از زندانیان بدلیل سر نرسیدن زمان دُز دوم واکسن دوم را دریافت نکرده اند .

وی گفت : طی این مدت تمامی اقلام بهداشتی مورد نیاز جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شامل دستکش ، الکل و ماسک به زندانیان تحویل داده شد .

شجاعیان بیان کرد : زندان مرکزی یاسوج در سال ۱۳۷۷ با وسعت ۱۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری یاسوج به بهره برداری رسید .

رئیس زندان مرکزی یاسوج  به خوابگاه زندانیان اشتغال باز اشاره کرد و اظهار داشت : زندان اشتغال باز برای زندانیانی که با مجوز قضایی در بیرون از زندان هستند در شهرک جوشکاران شهر یاسوج دایر است .

بیژن شجاعیان تعداد کل زندانیان این زندان را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود : ۸۰۰ نفر آماده به خواب و بقیه مرخصی و یا اشتغال به کار هستند که در ۸ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۲۳ نفر از مرخصی پایان حبس یا منجر به آزادی استفاده کرده اند  .

وی اضافه کرد : ۲۸۰ نفر نیز به صورت بیرون از زندان و اشتغال باز هستند .

رئیس زندان مرکزی یاسوج ادامه داد : طی این مدت ۱۹۶۸  دادرسی الکترونیکی بدون نیاز به اعزام زندانی به دادگاه در محل زندان انجام شد .

بیژن شجاعیان گفت : تعداد ۲۲ نفر آزادی مشروط ،عفو ، تخفیف مجازات و گذشت شاکی ۸۶ نفر و پابند الکترونیکی ۶۲ مورد بوده است .

وی گفت: در بخش فرهنگی اقدامات خوبی از جمله برگزاری جلسات کتابخانه ، ورزش نیز انجام می شود .

شجاعیان تعداد زندانیان زن در زندان مرکزی یاسوج را ۲۲ نفر اعلام کرد و گفت : قدیمی ترین زندانی ۱۷ سال و ۲ ماه در زندان است جوان ترین زندانی به سن ۱۸ سال و ۳ ماه به جرم قتل  در زندان و پیرترین زندانی ۷۸ ساله است.

وی در خصوص اقدامات این زندان در حوزه زندان زدایی گفت : خوشبختانه در قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون گذار در روشهای مختلف تاکید برزندان زدایی دارد که می توان به تصویب قانون مجازاتهای  جایگزین حبس در سال ۹۲ اشاره کرد  .

رئیس زندان مرکزی یاسوج ادامه داد : از جمله این مجازات ها می توان به جزای نقدی ،جزای نقدی روزانه ، خدمات عمومی رایگان در دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی اشاره کرد

بیژن شجاعیان گفت : از دیگر موارد مجازات های جایگزین حبس جهت کاهش جمعیت کیفری آزدی محکوم به حبس تحت نظارت الکترونیکی است که در ماده ۶۲ قانون مجازات به آن اشاره شده است .

شجاعیان خاطرنشان کرد : در همین حال از دیگر قوانین باید به قانون آزادی مشروط ، تعلیق اجرای مجازات ،تعویق صدور حکم ،و نظام نیمه آزادی است  که قانون گذار در سال ۹۹ با تصویب آن در جهت اعمال بیشتر کاهش جمعیت کیفری زندان گام مهمی برداشته است .

در همین ارتباط بخوانید

آزادی ۱۸ نفر از زندانیان زندان مرکزی یاسوج با اعطا مرخصی پایان حبس

زندان مرکزی یاسوج

زندان مرکزی یاسوج

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15868

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: