ساختمان زندان مرکزی مانع اصلی توسعه فرودگاه یاسوج

فصلی نو-مدیر فرودگاه یاسوج گفت: جهت توسعه باند فرودگاه یاسوج بزرگ‎‌ترین عملیات خاکبرداری فرودگاه‌های کشور در این فرودگاه انجام شد.

علی محسنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۳ مانع برای توسعه فرودگاه یاسوج وجود داشت، اظهارداشت: تاکنون ۸ مانع کلیدی از جمله دکل استادیوم ورزشی این شهر و دکل‌های مخابراتی برطرف شده است.

مدیر فرودگاه یاسوج بزرگ‌ترین مانع توسعه این فرودگاه را ساختمان زندان مرکزی برشمرد و گفت: به طور قطع با جابه جایی این زندان بخش عظمی از مشکل فرودگاه حل می‌شود و براساس قانون ساختمان زندان باید از شهر فاصله زیادی داشته باشد.

وی بیان کرد: سهم صنعت هوایی در بخش حمل و نقل استان کمتر از هشت درصد است که پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه‌های استان این سهم به بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

محسنیان با اشاره به انجام عملیات خاکبرداری به عمق ۲۷ متر در محوطه فرودگاه یاسوج، تاکید کرد: بزرگ‌ترین عملیات خاکبرداری استان و فرودگاه‌های کشور در این منطقه انجام شد.

وی با بیان اینکه در این محدوده فرودگاه یاسوج حدود ۶۰ هزارتن عملیات آسفالت انجام شد، تصریح کرد: پس از اجرایی شدن پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج از ۲هزار و ۶۰۰ متر  به ۳ هزار و ۲۰۰ متر افزایش می‌یابد.

محسنیان طول باند فرودگاه یاسوج را دوهزار و ۶۰۰ متر عنوان کرد و افزود: ۲۳۰ میلیارد ریال برای طرح توسعه و تطویل باند فرودگاه یاسوج هزینه شده است.

وی فرودگاه‌ها را یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور و به تبع آن استان دانست و افزود: سوخت‌گیری پروازهای مختلف در فرودگاه یاسوج سبب توسعه صنعت توریسم و جذب سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی و ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4543

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: