سعید پایدار:”استاندار” باعث بدبینی مردم نسبت به دولت تدبیر و امید شد

فصلی نو’عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه حساسیتهای ناشی از طرح تغییر نام استان میمون و ارزشمند است گفت:هویت ،فرهنگ و تاریخ محلی تشکیل دهنده هویت ملی است وقتی نسبت به تاریح و فرهنگ محلی خود حساسیت داریم یعنی به هویت و اتحاد ملی خود نیز معتقدیم .
به گزارش فصلی نو’,به نقل از سایت استان ،سعید پایدار افزود:تجزیه طلبان وسلطنت طلبان و دشمنان این مرز وبوم از هیچ کاری برای به مخاطره انداختن اتحاد دریغ نخواهند کرد نمونه بارز آن طرح عیلامی خواندن لرها از جمله ایل بختیاری و تلاش در جهت تحریک قومیتی در این خطه از ایران اسلامی است.که تاکنون هیچ نتیجه ای را از طرح این موضوع نگرفته و نخواهند گرفت.

پایدار تاکید کرد:ایران کشوری پهناور با فرهنگ و اقوام مختلف است که این تکثر و تنوع فرهنگی در نوع خود در دنیا بی نظیر است و مسئولین باید با اینبه ظرافتهای فرهنگی بسیارظریف و کارشناسی شده برخورد کنند.
وی با بیان اینکه طرح موضوع تغییر نام استان در شرایط کنونی هیچ توجیه منطقی نداشته گفت: مدعیان این طرح فقط دلیل مضحک، طولانی بودن نام استان را مطرح کرده اند و این نشانه نبود تحلیل و اعتقاد فرهنگی است.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه استاندار محصول دولت تدبیر و امید و از همه مهمتر بومی و مطلع به حساسیت های قومی در استان است اضافه کرد: انتظار می رفت استاندار بیشتر از همه مدبرانه و بدون تعصب عمل کند، اما وی رسالت و وظیفه اصلی خود که باید همه استان را زیر چتر داشته باشد در موضوع تغییر نام استان در حد یک فرد بدون مسولیت و متعصب تنزل داد.
پایدار ادامه داد:درسال پایانی دولت ،استاندار باید تلاش خود را در جهت کسب اعتماد مردم جهت رای به دولت دو چندان کند ولی متاسفانه دقیقا عکس آن را عمل کرد و باعث بدبینی مردم به دولت روحانی شد.
به گفته وی این عملکرد استاندار ذهنیات عموم را مبنی بر نگاه قومی استاندار به عینیت تبدیل کرد و این به معنی سوختن اعتماد اجتماعی به وی است.
پایدار تصریح کرد:با وجود اینکه عملکرد استاندار و تیم مدیریت استان حوزه های مختلف ضعیف ارزیابی می شود این حرکت عملا فرار به جلو جهت سرپوشیدن ضعف های مدیریت استان بود اما مردم به خوبی به این موضوع را درک می کنند.
این کارشناس ایرانشناسی تاکید کرد: در چند وقت اخیر استاندار و یکی از معاونان بر شدت اقدامات قومیتی خود افزوده اند و این باعث ناراحتی عمده نخبگان استان شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=2612

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: