سمینار “دانشگاه هوشمند “در یاسوج برگزار شد

DSCF1014 [1600x1200]

فصلی نو،به همت دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد سمینار یک روزه دانشگاه هوشمند با حضور محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور،علی اکبر جلالی پور پدر فن آوری اطلاعات ایران،فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استان و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید ایزد پناه یاسوج برگزار شد.

img_6857 [1600x1200]
با تمام توان از این ظرفیت استفاده کنیم
معاون سیاسی امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این سمینار ضمن خوش آمد گویی به مهمانان گفت:تمام معارف الهی برای تحقق کرامت انسانی نازل شد و انسان به عنوان جانشین خداوند به فلسفه وجودی خودش دست یافت.
فتاح محمدی اظهار داشت: علم و عمل صالح نقش به سزایی در کرامت انسانی دارد و این دوعامل مبنای توسعه و پیشرفت انسان است.
وی با بیان اینکه معلمان انسان‌ساز هستند، بیان کرد: خداوند از راه قلم تعلیم کرامت می‌دهد و ارزش علم تاجایی است که نخستین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد به علم اختصاص داشت.
وی تصریح کرد: تفاوت اصلی دانش در جوامع اسلامی و جوامع غربی این است که در جامعه اسلامی علم در خدمت توسعه و پیشرفت انسان قرار می‌گیرد ولی در جوامع غربی برای نابودی انسان‌ها و جنگ و خونریزی از آن استفاده می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی جدید در دنیا یک فرصت است، تاکید کرد: باید تمام توان خود را برای استفاده از این ظرفیت‌ها به کار ببریم.
وی با بیان اینکه تمامی این ظرفیت‌ها در کتاب‌های دینی ما به آن اشاره شده است، اظهار داشت: متاسفانه نتوانستیم آنطور که باید و شاید مسائل علمی را از کتاب‌های دینی خود استخراج کنیم.

 DSCF1177 [1600x1200]
سند تحول بنیادین محتوای دروس بازنگری می شوند
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این سمینار ،بازنگری حدود ۱۶رشته درسی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را از دیگر برنامه های در دست اجرا در این نهاد آموزش عالی اعلام کرد.
وی ابراز داشت: تدوین وبازنگری برنامه درسی و آموزشی در دانشگاه فرهنگیان برای بازه زمانی از سال ۹۱ تا ۹۵ طراحی شده بود.
مهرمحمدی از پیشرفت حدود ۹۰ درصدی این پروژه آموزشی در دانشگاه فرهنگیان خبر دادو گفت: مهمترین هدف در این زمینه روزآمد کردن و تطبیق دروس با استانداردهای روز آموزشی وزارت علوم بوده است.
وی تصریح کرد: با تاکید مقام معظم رهبری و نیز سند تحول بنیادین محتوای دروس اموزشی در آموزش وپرورش و وزارت علوم باید در هر دوره پنج ساله بازنگری شوند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که برخی از رشته ها و دروس آموزشی سابقه بیش از ۲۰ سال داشته اند و با برنامه ریزی مدون و تلاش جمعی هم اکنون بسیاری از این رشته ها دستخوش تغییرات اساسی و متناسب با نیاز روزجامعه و دانشگاه شده است.
مهر محمدی یاداور شد: بازنگری دروس از سال ۹۵ به بعد نیز در دستور کار متولیان امر در دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است.
وی از جذب ۳۰۰ استاد معلم دوره دکتری در قالب ایجاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش را برای سال تحصیلی ۹۴- ۹۵ خبر داد.
وی گفت: برای سال تحصیلی امسال(۹۵-۹۶) نیز ۲۰۰ نفر دیگر به شرط دارابودن مدرک دکتری از بدنه آموزش و پرورش جذب و استخدام این دانشگاه به صورت تمام وقت خواهند شد.
مهرمحمدی کمبود شدید اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان را از مهمترین چالش های فراروی این دانشگاه اعلام کرد و گفت: هم اکنون نیز حدود یکهزار نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند.
وی تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی امسال را حدود ۷۰ هزار نفر در بیش از ۹۷ پردیس و واحد آموزشی اعلام کرد.
وی تصریح کرد: جهت گیری ها برای استفاده از حوزه فن آوری اطلاعات در نظام تعلیم و تربیت ایران تاکنون بر پایه مظاهر ظاهری و ابزاری آن بود و این مهم به هیچ وجه قابل توجیه نیست .
مهرمحمدی یادآور شد: در حالی که باید حوزه فناوری اطلاعات را به عنوان نماد و مظهر تحول در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر جستجو کرد و با رویکردی عمیق تر ، عقلانی و هوشمندانه وارد ورطه و موج تمدنی این حوزه شد.
وی تاکید کرد: ماموریت ها و جهت گیری ها تاکنون بر این امر استوار بود که مظاهر این تکنولوژی را باید بیشتر کرد ولی از آنچه اقتضای استفاده هوشمندانه و عقلانی از این حوزه باشد، غافل مانده ایم.
وی با بیان اینکه مواجهه و استفاده ابزاری با مقوله فن آوری ارتباطات و اطلاعات نمی تواند منجر به تحول و تعالی آموزشی شود، گفت: باید به فن آوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان نماد ورود به یک ورطه و موج تمدنی جدید و در سطحی وسیع تر نگریست.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه انسان که خالق تکنولوژی است هرگز نباید تسلیم در برابر آن شود، گفت: باید جایگاهی تمدنی و نه حیثیتی و مسحورانه برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قائل شد.

DSCF1018 [1600x1200]
۸۰ درصد زندگی آینده ما به فضای مجازی خلاصه می شود
استاد تمام دانشکده برق دانشگاه علم صنعت ایران نیز در این سمینار بر ضرورت ورود هوشمندانه و استفاده های صحیح و منطقی از علم فن آوری ارتباطات و اطلاعات و همگام شدن با پیشرفته های روز دنیا در این عرصه تاکید کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن ICT ایران گفت: پهنای باند ایران حدود ۲۰۰ برابر با پهنای باند اینترنت در کشورهای توسعه یافته فاصله دارد.
علی اکبر جلالی با بیان اینکه نقش دنیای مجازی در پیشبرد اهداف آموزشی انکارناپذیر است، اظهار داشت: پهنای باند ایران حدود ۲۰۰ برابر با پهنای باند اینترنت در کشورهای توسعه یافته فاصله دارد.
پدر فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه ۴۰ میلیون نفر در ایران از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، گفت: هر کشوری که پیشرفته کرده IT مثل سونامی باعث پیشرفت در آنجا شده است.
این استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه ۸۰ درصد زندگی آینده ما به زودی در فضای مجازی خلاصه می‌شود، عنوان کرد: اینترنت انسانی تمام و اینترنت اشیاء در جهان آغاز شده است.
صاحب نظریه موج چهارم عصر مجازی تصریح کرد: ما باید جهانی بیاندیشیم و در چارچوب این اندیشه‌ها به صورت عملیاتی نظام آموزشی خود را اداره کنیم.
وی با بیان اینکه کارآفرینی در دنیای امروز به واسطه ICT انجام می‌شود،اظهار داشت: کارآفرینان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا می‌کنند.
پدر فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه مشاغل جدید دانش محور هستند، تاکید کرد: باید بتوانیم از فضای مجازی برای فروش محصولات و انجام تجارت استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات و دغدغه‌های اصلی جامعه امروز افزایش بیکاری است، عنوان کرد: مشاغل دانش بنیان بهترین راهکار برای مقابله با بیکاری است.
جلالی بیان کرد: نظام ما به این مسئله دست یافته که IT محور توسعه است و نظام آموزشی ما نیز باید بر این مبنا شکل گیرد.
وی با بیان اینکه تنها ۳ درصد اقتصاد دنیا به مسائل فیزیکی مرتبط می‌شود، بیان کرد: ۹۷ درصد اقتصاد اعتباری است و بر مبنای محور انسانی است.
جلالی با بیان اینکه متاسفانه نفوذ اثرگذاری ایران بر اقتصاد دنیا در بین ۱۸۱ کشور رتبه ۱۵۰ است، تصریح کرد: باید این میزان اثرگذاری را با دانایی افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه نقش فناوری در حوزه آموزش بسیار بالا است، عنوان کرد: وابستگی اقتصاد به تکنولوژی در دنیا ۷۸ درصد است و در ایران ۲۰ درصد است.
پدر فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: باید در کار حرفه‌ای‌محور باشیم و هر دانشجو در طول دوران تحصیل یک شغل داشته باشد.
وی با بیان اینکه می‌توان از تکنولوژی برای کشاورزی نوین استفاده کرد، تصریح کرد: باید دانشجویان را برای مشاغل دانش بنیان تربیت کرد.
بدنه عظیم دولت الکترونیک را دانشگاهها تشکیل می دهند
رئیس دانشگاه فرهنگیان گهگیلویه وبویراحمد نیز هدف از برگزاری این سمینار را تبیین سیاست‌های دولت الکترونیک و اشنایی بیشتر دانشجو معلمان با شیوه های نوین فن آوری اطلاعات و حوزه ‘آ تی’ اعلام کرد.
خسرو نظری با تاکید بر اینکه از بدنه عظیم دولت الکترونیک را بدون شک دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: بررسی بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای استفاده مطلوب از بستر فضای مجازی،شبکه های اینترنتی در این سمینار از دیگر اهداف برگزاری این سمینار یک روزه بود.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه نوپا است، یادآور شد: فراهم کردن بسترهای مناسب با توجه به علم روز و دنیای مجازی برای آموزش آموزگاران و دتنشجو معلمان آینده یکی از رسالت های خطیر این دانشگاه است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، خسرو نظری صبح امروز در آیین سمینار ” دانشگاه هوشمند” که در یاسوج برگزار شد، با اشاره به اهمیت دانشگاه هوشمند در فضای ” ICT” ، اظهار داشت: تکنولوژی‌های جدید آموزشی در راستای عملیاتی کردن مشاغل در برنامه کاری این دانشگاه قرار دارد.

img_6860 [1600x1200]
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد گفت: فراهم کردن محیط علمی و آموزشی استاندارد و متناسب با فضای روز نیازمند تعلیم و تربیت نیروهای آموزشی کارآمد است.
وی با بیان اینکه نقش فضای مجازی در تغییر و رشد جامعه بالا است، عنوان کرد: متاسفانه ایجاد فناوری‌های نوین اطلاعاتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیر آغاز شده است.
نظری با بیان اینکه دانشگاه نوبنیاد فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش نقش به سزایی دارد، عنوان کرد: باید به سمت فناوری و تکنولوژی برای بهبود عرصه تعلیم و تربیت حرکت کنیم.
وی عنوان کرد: بیشترین تاثیر حوزه فناوری بر روی اطلاعات معلم است و در صورت عدم آگاهی و شناخت معلم از تکنولوژی جدید تنها منبع اطلاعاتی کلاس تخریب می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای مجازی فرصت و تهدیدی برای معلمان است، تصریح کرد: می‌طلبد جامعه فرهنگی با فراگیری تکنولوژی جدید خود را به روز کند.
نظری با بیان اینکه قرن ۲۱ قرن اطلاعات و ارتباطات است و نظام‌های آموزشی از این موج جدید آموزشی بیشتر تاثیر می‌پذیرند، تاکید کرد: باید این فناوری جدید را با رویکرد تعلیم و تربیت در قالب همایش و مقاله‌ها ترسیم کنیم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1244

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: