سنگ اندازی دستگاههای دولتی استان برای بهسازی حادثه خیز ترین جاده استان /
- شناسه خبر: 15011
- تاریخ و زمان ارسال: 7 شهریور 1400 - 11:25
به گزارش فصل جنوب ، بنا به گفته دست اندرکاران محور یاسوج به سمیرم حادثه خیزترین نقطه محورهای ارتباطاتی استان است که روزانه حدود ده هزار خودرو در آن تردد دارند که بیشترین تصادفات منجر به فوت استان ،در این محور رخ میدهد، تبدیل این محور به بزرگراه و آزاد راه از مهمترین عوامل موثر در کاهش تصادفات است.
بنا به دلایل های فراوان از جمله کاهش تصادفات جاده ای ، توسعه فعالیت های اقتصادی و گردشگری چهاربانده کردن این جاده از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز تاکنون بوده است که سرانجام بعد از عقب نشینی چند پیمانکار طی دوازده سال گذشته ، با واگذاری پروژه به یک پیمانکار خوشنام در حوزه راهسازی ، عملیات اجرایی با جدیت در دستور کار قرار گرفت .
بنا به گفته مشاور پروژه در همان ابتدای کار بیشترین نیروی اجرایی جهت تسریع در روند کار و دو نیروی فنی بکار گرفته شدند که در یک ماه گذشته علیرغم تمامی سنگ اندازی ها پیشرفت قابل توجهی در این مسیر صورت گرفته است .
علی اصغر درخشنده در ادامه یکی از دلایلی تعطیلی این پروژه و خاتمه کار پیمانکار قبلی، را بحث معارضات عنوان کرد و گفت : معارضات در دو بخش محلی و دولتی بود که ما بیشترین سهم را در بخش معارضات دولتی داشتیم.
درخشنده اضافه کرد :بخش دولتی شامل دستگاه های خدمات رسان از جمله خطوط انتقال برق، آبفای روستایی، شرکت گاز، فیبر نوری مخابرات و سایر دستگاه هایی مثل محیط زیست، منابع طبیعی و خود راهداری استان است.
وی از استعلام یک نامه به فرودگاه یاسوج اشاره کرد و افزود : الان ما برای یک استعلام از فرودگاه دردسرهای زیادی را متحمل شدیم ، اینجا هیچ آسیبی متوجه فرودگاه نخواهد شد اما سنگ اندازی ها مانع از کار شد و همه این ها در حالی است که دستگاههای سنگ شکن در حوالی آن در حال فعالیت هستند .
درخشنده اضافه کرد : با توجه به حساسیتی که در این محور هست و این محور جز محورهای حادثه خیز و پر تصادف کشوری شناخته شده است که آمار ۱۱ درصد آمار کشوری است.
مشاور پروژه فاز اول محور سمیرم به یاسوج در ادامه به صدمات جبران ناپذیر تصادفات در این محور اشاره کرد و افزود : تعداد فوتی های این محور سال گذشته ۱۵ نفر و امسال ۱۴ نفر شده که آمار قابل توجه و نگران کننده است.
علی اصغر درخشنده اظهار داشت : نیاز است که مسئولان به موضوع ورود کرده و نمایندگان ویژه ای را انتخاب کنند که به مشکلات توسعه این محور رسیدگی شود .
درخشنده تصریح کرد : یکی از مواردی که وجود داشت عدم همکاری دستگاههای خدماترسان بود که قبل از اینکه دوباره به مناقصه برود استعلامات لازم را از دستگاه های مربوطه اخذ کردیم و مجوز های لازم گرفته شد که متاسفانه در حین پروژه عدم همکاری همین دستگاه ها باعث توقف دوباره آن شده است.
همواره در مجوزهایی که به دستگاههای خدماترسان داده می شود همراه با تعهد است.
وی از عوامل شرکت آب منطقه ای استان تقدیر کرد و گفت : جا دارد از شرکت آب منطقه ای که در راستای بهسازی این جاده حیاتی نهایت همکاری را داشتند قدردانی کنم .
در همین ارتباط بخوانید
تقاطع حادثه خیز یاسوج به سمیرم کلنگ زنی شد
وی خاطرنشان کرد : دستگاه ها تعهد می دهند که اگر توسعه ای در ساخت راه ایجاد شود و از دو خطه به چهار خطه و توسعه های آتی در کمترین زمان ممکن همکاری لازم را داشته باشند و در صورتی که در بدنه راه و حریم جاده زیرساخت های خود را جابجا کنند و متاسفانه علیرغم تعهداتی که مدیران کل مجموعه ها می دهند باز هم شاهد هستیم متاسفانه همکاری نمی کنند.
علی اصغر درخشنده اظهار داشت : در مسیر ۱۴ کیلومتری پایه های برق در بدنه و کف راه ها قرار گرفته است که هم در زمان اجرا خطر آفرین هستند و هم در آینده به بهره برداری برسد خطراتی بیشتر دارند.
مشاور پروژه فاز اول محور سمیرم به یاسوج ادامه داد : نماینده ولی فقیه ، نماینده دادستانی ومعاونت عمرانی استاندار و غیره در افتتاحیه به رغم تاکیدی برای بازگشایی هر چه سریعتر مسیر داشتند باز شاهد هستیم که هر بار کارشناسانی از ادارات مربوطه جلوی کار را می گیرند.
وی اضافه کرد : کار به گونه ای نیست که هر محور را بریده بریده پیش برویم و هر جایی که معارض باشد را قطع کنیم چون هزینههای چند برابری دارد و این هزینهها قابل پرداخت به پیمانکار هم نیست و در حال خواهشی که از مسئولین داریم این است با توجه به حساسیت کار آن را در دستور کار قرار دهند که با عواملی که به صورت مغرضانه جلوی کار می ایستند برخورد شود.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد