سنگ اندازی صنعت معدن و تجارت استان در طرح محور یاسوج به سمیرم – پیمانکار : ادامه داشته باشد تعطیل می کنیم
- شناسه خبر: 26700
- تاریخ و زمان ارسال: 30 فروردین 1402 - 01:56
فصلی نو – در حالی که ۱۲ سال پس از کلنگ زنی فاز اول محور یاسوج به سمیرم از سال قبل و با برگزاری چندین باره این محور به همت پیمانکار برنده مناقصه ۱۵ کیلومتری طرح و علیرغم سنگ اندازی های دستگاههای مختلف بخش مهمی از این پروژه روی بار ترافیک قرار گرفت و تلاش برای نهایی کردن این مسیر ۱۵ کیلومتری در حال انجام است یکی از دستگاههای دولتی با سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن مشکلاتی را ادامه فعالیت طرح فراهم کرده است .
به گزارش فصل جنوب ، سید مهدی عدالت خواه پیمانکار محور یاسوج به سمیرم روز گذشته با دعوت از برخی رسانه های استان در محل پروژه در حال فعالیت عنوان کرد : ما طبق نظر کارشناس و ناظر اداره کل راه و شهرسازی دقیقا مطابق نقشه و نظارت کارشناس راه و شهرسازی فعالیت داریم .
عدالت خواه می گوید : مصالح مورد نیاز را از دل همین خاکبرداری ها به سنگ شکن منتقل می کنیم که تبدیل به بیس و سازه می شود و در همین محور بعنوان مصالح از آن استفاده می کنیم .
وی با بیان اینکه اگر مصالح را ما به سنگ شکن منتقل نکنیم مجبور هستیم مثل مابقی افراد که بعنوان نخاله ها را در کنار جاده ها رها می کنند و آسیب رساندن به محیط زیست و منابع طبیعی باعث ایجاد مشکلاتی می شوند بیان کرد : با رها کردن نخاله ها و خاکبرداری در کنار جاده ها با شروع بارندگی ها، جاده ها نیز دچار مشکل شده و به روستاهها صدمات جبران ناپذیری می زند .
پیمانکار محور یاسوج به سمیرم ادامه می دهد : مسیر خودمان را خاکبرداری می کنیم و با سنگ شکن سیاری که در اختیار داریم خاکبرداری را جهت تهیه مصالح منتقل می کنیم و این در تمامی کشور و پروژه های مهم عرف است .
سید مهدی عدالت خواه با انتقاد از سنگ اندازی ها می گوید : این دردسر هایی که ما برای انجام این پروژه متحمل می شویم در هیچ کجای کشور مشاهده نمی شود همکاران ما در دیگر نقاط کشور از تقدیر دستگاههای دولتی می گویند اما مشکلاتی که ما در این استان داریم هیچ کجای ایران یافت نمی شود .
عدالتخواه گفت : ما معدن از اداره صنعت معدن تجارت خریداری نکرده ایم که بخواهیم بابت معدن عوارض و پول پرداخت کنیم مسیری که طبق نقشه اداره راه و شهرسازی به ما تحویل داده شده است و قرارداد منعقد کرده ایم حرکت می کنیم مصالح حاصل از خاکبرداری را تامین می کنیم و بعد از اتمام پروژه سنگ شکن را منتقل می کنیم .
وی گفت : در شرایطی که همه از وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور خبر داریم اگر خودمان مصالح را به این شکل تولید نکنیم باید هزینه های چندین برابری را متحمل شویم و علاوه بر این با رها کردن نخاله های حاصل از خاکبرداری در کنار جاده به محیط زیست و منابع طبیعی خسارت وارد شود .
سید مهدی عدات خواه گفت : همه این فعالیت ها با هماهنگی و موافقت اداره کل راه و شهرسازی ، معاون محترم عمرانی استاندار ، معاونت محترم پیشگیری از وقوع جرم در حال انجام است اما کارشناس صنعت معدن تجارت بدون توجه به خساراتی که ممکن است بر اثر تعطیلی پروژه به استان وارد شود سنگ اندازی می کند .
وی گفت : طبق آمار ۲۲ درصد از تصادفات جاده ای استان در این محور اتفاق می افتد و تاکید تمامی مدیران ارشد استانی بر تسریع در به انجام رساندن پروژه است به نحوی که با زیر ترافیک رفتن ۵ کیلومتر از طرح دیگر شاهد تصادف در این مقدار نهایی شده نبوده ایم اما دلیل سنگ اندازی ها را نمی دانم.
عدالت خواه گفت : تاکنون علیرغم همه چوب لای چرخ گذاشتن ها، با اطلاع از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور علیرغم عدم پرداخت بخش اعظمی از مطالبات ، نهایی کردن طرح را در اولویت گذاشتبم ، اما اگر سنگ اندازی های اداره صنعت و معدن ادامه داشته باشد ناچار به تعطیلی طرح هستیم .
فصلی نو – به هرحال تمامی مردم استان از وضعیت استراتژیک این محور اطلاع کامل دارند و تسریع در به اتمام رساندن محور از مطالبات برحق مردم است و بنا به گفت و گویی که رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان با یکی از خبرگزاری ها مبنی بر اینکه چنانچه پیمانکار روی نقشه فعالیت داشته باشد ممانعت نخواهیم کرد از جناب روزبهان درخواست داریم چنانچه تخلفی از کارشناس حوزه مدیریت خود مشاهده کردند برخورد لازم صورت گیرد تا بدبینی مردم نسبت به این دستگاه ادامه دار نباشد .
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد