سوء مدیریت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج را به نابودی می کشاند/ خسارت ۴۵۰ میلیارد تومانی

معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، زیربنای این استادیوم را حدود 23 هزار مترمربع عنوان و یادآورشد: این فضای ورزشی با وجود داشتن امکانات مجهز در آستانه تخریب قرار گرفته است.

فصلی نو ، معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت کنونی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج مرکز این استان را تاسف‌بار خواند و تاکید کرد که این ورزشگاه به دلیل خراب شدن تاسیسات و قسمت های مهم آن باید تا ۲ سال دیگر تخریب و از نوساخته شود.

به گزارش فصلی نو ، ” احمد حکمتی اصل” در گفت و گو با خبرنگاران  باتشریح شروع عملیاتی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهر، اظهارداشت: کلنگ احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج از سال ۸۶ و در دولت نهم ” محمود احمدی نژاد” به زمین زده شد و در ردیف طرح های مهر ماندگار قرار گرفت و قرار بود تا سال ۹۲ به بهره برداری برسد اما به دلیل تامین نشدن منابع اعتباری متوقف شد.

وی گفت:‌با شروع به کار دولت یازدهم این ورزشگاه پس از ۹ سال بلاتکلیفی سرانجام تکمیل و در اردیبهشت ماه ۹۴ با حضور ” محمود گودرزی” وزیر وقت ورزش و جوانان دولت یازدهم به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون نه تنها هیچگونه مسابقه فوتبالی در آن برگزار نشده بلکه صندلی ها و سازه ها و تجهیزات آن نیز رو به فرسودگی رفته است.

معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، زیربنای این استادیوم را حدود ۲۳ هزار مترمربع عنوان و یادآورشد: این فضای ورزشی با وجود داشتن امکانات مجهز در آستانه تخریب قرار گرفته است.

حکمتی اصل افزود: در بدنه داخلی ورزشگاه، چهار سالن بزرگ، شش رختکن با مبلمان روز و ۲ سونا و جکوزی قرار گرفته که متاسفانه در حال فرسودگی کامل قرار گرفته است.

وی با اظهار تاسف از وضعیت موجود ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج، ادامه داد:سوء مدیریت  طی چند ساله اخیر در اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین عامل متروکه شدن این ورزشگاه است.

این کارشناس ورزش گفت: سیستم تاسیساتی هم اکنون از کار افتاده و چمن ورزشگاه نیز حال و روز خوشی ندارد.

حکمتی اصل با اشاره به نامناسب بودن پیست تارتان ورزشگاه ۱۵ هزاری نفر یاسوج، اظهارداشت: ضعیف ترین مصالح  تارتان در پیست این ورزشگاه به کار رفته و بزودی شاهد از بین رفتن کامل آن خواهیم بود.

وی گفت: در دوساله اخیر هیچ کار خاصی برای ورزشگاه صورت نگرفته و کاری به جایی رسید که دادستان یاسوج بعنوان مدعی العموم برای این ورزشگاه و مدیرانی که در ارتباط با آن سهل انگاری کرده اند پرونده قضایی تشکیل داده است.

معاون سابق ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه ورزشکاران باید تا ۲ سال دیگر شاهد متروکه شدن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج باشند، خاطرنشان کرد: با روند موجود به قطعیت می توان گفت تا ۲ سال آینده این ورزشگاه تخریب و این درحالی است که تاکنون یک بازی فوتبال رسمی در آن برگزار نشده است.

حکمتی اصل افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج فاقد مدیر بوده و یک کارشناس را به صورت صوری بعنوان مدیر ورزشگاه منصوب درعین حالی که اصلا ورزشگاه مدیر ندارد.

وی از بالا و پایین بودن چمن ابتدا و انتهای ورزشگاه به میزان نیم متر هم خبرداد و اظهارداشت: در هیچ ورزشگاهی نمی توان چنین چمن و چنین اختلافی را دید.

این استاد دانشگاه گفت: بخشی از ساختمان داخلی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج را آب فراگرفته و در صورت کمترین بارش باید شاهد زیر آب رفتن بخش زیادی از مجموعه ساختمانی این ورزشگاه باشیم.

حکمتی اصل افزود: سالن‌های رختکن ورزشگاه که حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه آنها شده را هم اکنون آب فراگرفته و تخلیه هم نشده است.

وی با تقدیر از تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی توسط ” غلام محمد زارعی ” نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج، یادآورشد: دادستان مرکز استان آقای کرمی هم پیگیری های فراوانی برای راه اندازی این وررزشگاه داشت که جای تقدیر دارد.

این معاون سابق اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که سوء مدیریت ها در ۲ ساله اخیر مهمترین دلیل راه اندازی نشدن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج است که اگر این روند ادامه داشته باشد بدون شک تا ۲ سال آینده این ورزشگاه باید تخریب و از نو ساخته شود.

حکمتی اصل گفت: ساخت این ورزشگاه در شرایط کنونی ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد درحالی که در زمان افتتاح ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9014

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: