سیاسی عمل کردن و طایفه گرایی دو آسیب جدی برای شوراها

بیشترین اعتراض وگله ای که در ادوار گذشته انتخابات بود مبنی بر کسانی که عضو شعب اخد رای بودند، اعم از نظارت واجرایی مردم را دعوت به اینکه به چه کسی رای بدهند می کردند که این خود خلاف قانون ومصداق تخلف است وانتخابات را خدشه دار خواهد کرد.

جلسه فرماندار بویراحمد با هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

سید محمد کاظم نظری در این جلسه با تاکید بر اینکه سیاست دولت و همه عوامل اجرایی انتخابات در سطح استان وشهرستان بویراحمد برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم وبا مشارکت حد اکثری است، اظهار کرد: در انتخابات شوراها سیاسی عمل کردن وطایفه گرایی دو آسیب جدی برای شوراها خواهند بود وگاهی کسانی که خیلی ادعای روشنفکری هم میکنند گرفتار این معضل می شوند.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه عواقب انتخابات با این گرایشها دامن گیر همه جامعه می شود، گفت: وظیفه ما مجریان انتخابات ضمن رعایت قانون وبرگزاری انتخاباتی سالم، آگاهی بخشی به جامعه هست وضروریست پیامد های آنرا گوشزد کنیم.

نظری تصزیح کرد: هرچند در استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل وجود طوایف وقبایل فراوان مستعد نشان می دهد ولی با درایت مسئولان می توان این آفتها را کم تر کرد.

فرماندار بویراحمد اظهار کرد: شاید در انتخابات ریاست جمهوری ویا مجلس شورای اسلامی گرایش سیاسی ملاک باشد ولی در انتخابات شوراها نباید نقشی داشته باشد وملاک باید تخصص وتوان انجام کار باشد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد با اشاره به تجربه انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین اعتراض وگله ای که در ادوار گذشته انتخابات بود مبنی بر کسانی که عضو شعب اخد رای بودند، اعم از نظارت واجرایی مردم را دعوت به اینکه به چه کسی رای بدهند می کردند که این خود خلاف قانون ومصداق تخلف است وانتخابات را خدشه دار خواهد کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نباید وارد بازیهای قومی وقبیله ای شویم، افزود: ما به عنوان مجریان انتخابات با پرهیز از هرگونه جانبداری از شخص ویا گروهی همه سعی و تلاشمان را در برگزاری انتخاباتی سالم وبا نشاط خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=3369

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: