سیستم اداری بویراحمد نیازمند تحول جدی است/ فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبعیت نکنند جریمه می‌شوند

فصلی نو ،فرماندار بویراحمد گفت: میان ادارات و مردم فاصله ایجاد شده به همین جهت سیستم اداری نیازمند تغییر و تحول جدی است‌.

به گزارش فصل جنوب ، اولین نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست فرماندار جدید این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج وضعیت شبکه آبرسانی مرکز استان را افتضاح دانست و گفت: آب و فاضلاب هر جایی کندکاری انجام می‌دهد آن را رها می‌کند بعد به گردن شهرداری و شورای شهر می‌اندازند.

وی از وضعیت سرعت‌گیرهای شهر یاسوج هم انتقاد کرد و افزود: یاسوج، شهر سرعت‌گیرها شده، شورای ترافیک مصوب می‌کند که سرعت‌گیر کجا نصب شود اما مردم شورای و شهرداری را مقصر می‌دانند.

در ادامه هم رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: ۳۰ درصد  شبکه آب و فاضلاب شهرستان فرسوده است.

آرمین با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی لوله‌های فرسوده شهر بویراحمد لازم است، افزود: سالانه ۵ تا ۶ هزار امتیاز آب تحویل متقاضیان داده می شود

اما کاهش ۸۰ درصدی آتش‌سوزی‌ها از دیگر مواردی بوده که در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح شد.

حسن‌زاده رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: از هم‌اکنون تدابیری اتخاذ شود تا شاهد آتش‌سوزی به خصوص در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد با توجه به بارش‌های مناسب باران و سرسبز شدن استان در فصل بهار و تابستان نباشیم.

پایداری شبکه گاز در سطح شهرستان با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوا دیگر موردی بوده که به آن اشاره شد، همچنین دستگاه‌ها از جمله اداره‌کل هواشناسی خواستار افزایش اعتبارات دستگاه خود در بودجه سال آینده شدند.

در ادامه شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اهمیت شورای اداری حضور همه مدیران گفت: مدیرانی که به شورای اداری دعوت می‌کنیم حتما باید به جلسه بیایند و اگر عذر موجه‌ای دارند از قبل به ما اعلام کنند.

فرماندار بویراحمد گفت: کسانی که به جلسه می‌آیند به احترام دیگران تا پایان جلسه بمانند و جلسات را دست کم نگیرند.

وی با اشاره به انجام کار جهادی گفت: کار مردم نباید معطل بماند، مدیران در هر زمان و موقعیتی که هستند کار مردم را اولویت قرار دهند، مبادا کار مردم را به فردا واگذار کنیم.مشاهده کرده‌ام برق یا آب نقطه‌ای قطع شده مدیر رفع این مشکل را به روز بعد واگذار کرده است.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: سیستم اداری شهرستان برای بهبود  وضعیت موجود نیازمند تغییر و تحول جدی است، حفظ وضع موجود هیچ کمکی به ما نمی‌کند، تحول و دگرگونی زیربنای پیشرفت است و نقطه مقابل رکود و سکون و روزمرگی است.

وی در ادامه با اشاره به خلاء بزرگ ایجاد شده در سیستم اداری و فاصله میان ادارات و ادارات با مردم گفت: یکی از مزیت‌های تحول در سیستم اداری همین از میان رفتن فاصله‌ها و ارتقاء و توسعه شهرستان است.

مهدوی مطلق بر لزوم مضاعف کردن خدمات برای برون رفت از وضع موجود تاکید کرد و گفت: برای تحول آن هم در دهه چهارم انقلاب بهترین مدل و الگو تاکید و پیاده‌سازی فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: تاکید می‌کنم همه مدیران فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را مورد مطالعه قرار دهند چرا که بیانیه گام دوم انقلاب الگوی خوبی برای کار و تحول مدیریتی است.

مهدوی مطلق با بیان اینکه باید به منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان بویراحمد نگاه ویژه‌ای داشته باشیم گفت: از امروز هرگونه مجوز در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی بدون کارگروه و شورای تخصصی ممنوع است،چرا که طبیعت را به تاراج می‌برند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌ها‌ی نیمه کاره خود را معرفی کنند گفت: دستگاه اجرایی باید مشخص کنند که طرح‌های نیمه‌کاره به چه دلیل پایان نیافته و اگر بودجه دریافت شده کجا هزینه کردند.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه هر اداره به صورت جد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری باشد ادامه داد : باید برای تحول و توسعه شهرستان طرح‌های کلان معرفی و از ظرفیت قرارگاهی مانند قرارگاه خاتم استفاده کنیم‌.

وی با اشاره به افتتاح میدان میوه و تره بار گفت: میدان میوه و تره بار در شهر یاسوج افتتاح شده و همه موظفیم که از این میدان حمایت کنیم تا واسطه‌ها کمتر و گردش مالی نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در فصل زمستان همه دستگاه‌ها اجرایی باید آمادگی کامل داشته باشند ادامه داد : در این فصل نیازی به تشکیل ستاد بحران نیست بلکه هر روز را باید یک بحران بدانیم.

وی با اینکه وی با بیان اینکه از اول بهمن مدارس و مراکز آموزشی بازگشایی می‌شوند گفت: همه ادارات و سازمانها نسبت به بسترسازی مناسب این مراسم مراکز همکاری کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد با هشدار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این شهرستان گفت: فروشگاه‌ها و کارخانجاتی که در شهرستان بویراحمد مشغول فعالیت هستند اگر از ستاد تنظیم بازار تبعیت نکنند جریمه و با آنها برخورد می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=16215

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: