سیستم گرمایشی ۱۵۰ هزار کلاس درس کشور استاندارد سازی شد

براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا ابتدای سال تحصیلی جدید در مهر امسال تجهیزات گرمایشی ۲۴ هزار مدرسه دیگر استانداردسازی شود.

گچساران – فصلی نو-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون تجهیزات گرمایشی ۱۵۰ هزار کلاس درس در کشور استاندارد سازی شده است.

به گزارش فصلی نو، مهرالله رخشانی مهر روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته ، تجهیزات گرمایشی ۱۳۶ هزار کلاس درس در ایران نیاز به استاندارد سازی دارد.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا ابتدای سال تحصیلی جدید در مهر امسال تجهیزات گرمایشی ۲۴ هزار مدرسه دیگر استانداردسازی شود.

وی ابراز داشت: ایمن سازی مدارس ماندگار و تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت های اصلی دولت در حوزه عمرانی مدارس کشور است.

-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در شهرستان گچساران سه مدرسه ماندگار قدس در مقطع ابتدایی، پروین و امام خمینی (ره) در مقطع متوسطه دختران و پسران استانداردسازی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: پنج هزار و ۲۶۰ کلاس درس استان سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارد.

هادی زارع پور افزود: ۲۵۰ سرویس بهداشتی مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز غیراستاندارد بوده و ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس استان غیراستاندارد و نیازمند اعتبار برای نوسازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم انقلابی در حوزه مدارس استان رخ داد ،گفت: سرانه فضای آموزشی استان هم اکنون ۲.۸ متر مربع است که پس از استان یزد مقام دوم کشور از حیث سرانه آموزشی را داریم.

وی گفت: در سال های اخیر ۱۳۴ کلاس درس با زیربنای بیش از ۶۲ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۴۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان ساخته شده است.
وی ادامه داد: هم اینک نیز بیش از ۱۳۰ طرح آموزشی و ورزشی از محل اعتبارات عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.
زارع پور یادآور شد: همچنین ظرف پنج سال گذشته ۱۳۴ فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از سه هزار و ۲۰ مدرسه و ۹ هزار و ۸۰ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل کردند.

۶۵ درصد این دانش آموزان در مدارس شهری و مباقی در روستاها و مناطق عشایری مشغول تحصیل بودند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9684

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: