فصلی نو ،پس از ۴۱ سال از تشکیل نهضت سواد آموزی رشد باسوادی گروه هدف در کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۶۵ درصد است.

به گزارش فصل جنوب ، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: سال ۵۷ جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۲۸ درصد باسواد بودند که بر اساس سرشماری سال ۹۵ و فعالیت های سواد آموزی پس از آن این میزان به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.

هادی زارع پور در  نشست خبری که بمناسبت هفته سواد آموزی  برگزارشد بیان کرد:فعالیت های سواد آموزی در سال جاری با پوشش ۴۵۰۰ نفر در سه دوره سواد آموزی ،انتقال و تحکیم در حال انجام است .

وی گفت :امسال همگام با سوادآموزی ۱۲۰ نفر نیز از آموزش رایانه استفاده می کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در ۲دوره انتقال و سواد آموزی در طرح خواندن با خانواده و ۶۵۰ نفر نیز در طرح حلقه های کتابخوانی..با رعایت دستورالعملهای بهداشتی شرکت می‌کنند.

وی  ادامه داد:با مشارکت ستاد اقامه نماز طرح نماز کلید بهشت با آموزش احکام عملی نماز و با پوشش۲هزار۶۶۴ نفر سواد آموز اجرا می‌شود.

زارع پور افزود:بسته تحولی با عنوان پیوندسوادوزندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی یاسوج دنا عشایر گچساران بهمئی و چاروسابا آموزش مهارتهای شغلی در کنار سوادآموزی در حال اجراست.

وی گفت: در ارزیابی انجام شده از فعالیت های سواد آموزی توسط سازمان در ۲۵ شاخص در کشور حوزه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ۲۳ شاخص بالاتر از میانگین کشور و در ۱۳ شاخص رتبه اول کشور را کسب ودر مجموع جزء چهار استان برتر کشور قرار گرفت ،که از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری شوراهای پشتیبانی سواد آموزی ،گروه های بهبود کیفیت، امتحانات مسابقات پرسش مهر و کتابخوانی با موضوع شعار سال مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت های حوزه سواد آموزی است .

وی افزود: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با شرکت ۴۰۰ نفر در مناطق چاروسا، دیشموک، مارگون، لوداب، دنا و دهدشت در حال اجراست .
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسابقه کتابخوانی با عنوان سردار دلها از کتاب سرباز وطن برای سواد آموزان برگزار می شود .

سید حمدالله خواهش نیک گفت: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعال است و ۸۵۰ نفر در این مراکز از آموزشهای مهارت اموزی استفاده میکنند.
وی گفت: فعالیت های سواد آموزی با مشارکت ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد و ایجاد تفاهم نامه با ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی انجام می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان‌ها ومناطق. دهدشت ،لنده،بهمیی؛چاروسا دیشموک.که میزان سوادکمترازمیانگین استان است.اجرامی شود.

خواهش نیک گفت : برنامه رادیویی آوای سوادآموزی ازصدای شبکه دنا و برنامه آموزشی لوح و قلم برای سواد آموزان از تلویزیون پخش می شود .
وی گفت : جشنواره الگوهای برتر تدریس در فضای مجازی در شرایط کرونایی در استان برگزار شد.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بیش از ۸۰۰ آموزش دهنده و ۶۶ نفر از فرهنگیان با حوزه سواد آموزی همکاری می کنند.
از یکم تا ۷ دی ماه به نامه هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.