فصلی نو ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ استان به ۱۲۴ نفر خبر داد.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۷۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۶ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ابراز داشت: از ۲۲۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج بیشترین موارد  مثبت کووید ١٩بترتیب در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، چرام، گچساران، دنا و بهمئی بود اما بیشترین موارد افزایش در روزهای اخیر در چرام دیده می شود که احتمالا بزودی این شهرستان قرمز خواهد شد .

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۶۶۸۳ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد افزایش افسار گسیخته کرونا و خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تأکید است.

وی ادامه داد: بنا به فرمایشات دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، جهش ژنتیکی در ویروس کرونا بوجود آمده است که باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن شده است و در  موج  های جدید اپیدمی انتقال درون خانوادگی در آن بالا می باشد.

دکتر یزدان پناه گفت: بنابراین لازم است که تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده ها با مشاهده علایم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتما اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند تا بتوان از گرفتار شدن جمعی خانواده ها جلوگیری نمود.