کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.

فصلی نو ، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اول تعطیلات نوروزی تا یازدهمین روز از فروردین ۹۸ حدود ۸۷۰ هزار و ۷۵۶ نفر از جاذبه‌ها و مناطق گردشگری استان دیدن کردند.

محمود باقری روز دوشنبه در گفت و گو با فصلی نو ،اظهار داشت: در روز یازدهم فروردین ماه ۱۲ هزار و ۶۳۱ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامت و اسکان داشته‌اند.
وی ادامه داد: همچنین تعداد بازدید کننده از آثار و جاذبه‌های کهگیلویه و بویراحمد ۵۵ هزار و ۱۵۳ نفر بوده است.
باقری گزارشی از اسکان گردشگران از استان از روز نخست تعطیلات تا پایان یازدهم فروردین ارائه داده که بر اساس آن تعداد اسکان یافتگان در استان ۶۴۰ هزار و ۲۵۶ نفر بوده است.
به گفته باقری از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ یک میلیون و ۸۰ هزار و ۵۵۳ نفر اقامت‌ کننده، یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۳۴ نفر بازدید کننده در استان ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارش های سامانه اخیر بر کاهش تعداد گردشگران از این استان تاثیر زیادی داشت که هم اینک با پایدار شدن شرایط آب و هوایی شمار گردشگران رشد قابل توجهی یافته است.

باقری گفت: همچنین آمار بازدیدهای نوروزی تا امروز ۸۵۱ مورد بوده است.

استان زیبای کهگیلویه وبویراحمد با داشتن چشمه ها و تفرجگاه های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری اینک پذیرای خیل مسافران نوروزی است.

دریاچه های طبیعی،پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته های کوهساران، جلوه ای دیگر از طبیعت سحرانگیز و رویایی را در خود به نمایش گذاشته است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.

استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای سه میلیون گردشگر است که تعدادی جهانگرد هم در میان آنها به چشم می خورد.