فصلی نو ،سرپرست اداره منابع آب شهرستان گچساران از شناسایی و تخریب بیش از۱۲ هکتار اراضی غیر مجاز در بستر رودخانه دیل خبر داد.

به گزارش فصلی نو به نقل از  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان در عملیات آزادسازی و رفع تصرف از بستر و حریم کمی رودخانه دیل  در اراضی تصرف شده در حریم و بستر رودخانه دیل به مساحت ۱۲ هکتار ،  با اخذ حکم دادستانی و با همراهی نیروی انتظامی منطقه به وضعیت سابق برگردانده شد.

وی تصریح کرد: اراضی محدوده بستر و حرایم منابع آبی جزو انفال بوده و براساس قانون توزیع عادلانه آب مصوب ١٣۶١ و آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها و نهرها مصوب ١٣٧٩ وظیفه حفاظت و بهره برداری از آنها برعهده وزارت نیرو و به نمایندگی از آن در شهرستان گچساران بر عهده اداره منابع آب شهرستان گچساران می باشد وکلیه اشخاص حقیقی و حقوقی حق ایجاد اعیانی و دخل و تصرف و حفاری در بستر و حرائم منابع آبی را ندارند و می بایست قبل از هرگونه عملیات اجرایی و یا صدور پروانه بهره برداری مجوز لازم را از اداره شرکت اب منطقه ای اخذ نمایند و با اشخاص متخلف براساس قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست اداره منابع آب شرستان گچساران ضمن قدردانی از همکاری دادستان و نیروهای انتظامی گچساران همکاری شرکت نفت گچساران، اداره مهندسی رودخانه، گروه گشت و بازرسی و واحد حقوقی امور آب شهرستان گچساران را مورد تقدیر قرار داد.