فصلی نو، معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی دو کانون سیاه زخم در دام‌های این استان خبر داد و گفت: این بیماری از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است. به گزارش فصلی نو، امید جمشیدی در نشست کمیته بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سال گذشته ۸ […]

فصلی نو، معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی دو کانون سیاه زخم در دام‌های این استان خبر داد و گفت: این بیماری از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است.

به گزارش فصلی نو، امید جمشیدی در نشست کمیته بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سال گذشته ۸ کانون دامی بروسلوز(تب مالت)، ۱۱ کانون سل گاوی و دو کانون شاربن(سیاه زخم) در دام‌های این استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه عملیات واکسیناسیون بر علیه شاربن و تب مالت در تعداد زیادی از دام‌های استان انجام گرفت، عنوان کرد: سیاه زخم یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات بوده که توسط باکتری باسیلوس آنتراسیس ایجاد می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست افزود: بیماری‌های تب مالت، حیوان گزیدگی، هاری، سیاه سرفه، تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو و بیماری سالک مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در این استان است.

ظفر پریسایی خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت یکی از بیماریهای بومی استان بوده که میزان بروز شناسایی شده این بیماری در استان ۱۷ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.