شناسایی ۳۸۰ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در کهگیلویه و بویراحمد

فصلی نو؛
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳۸۰ بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در این استان شناسایی شده است که با حمایت ویژه و انجام مراقبت‌های درمانی لازم می‌توانند به صورت عادی به زندگی خود ادامه دهند.

به گزارش فصلی نو،امین الله بابویی  اظهار داشت: وجود سازمان مردم نهاد (سمن) در زمینه بیماران تالاسمی در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند دغدغه بسیاری از بیماران مبتلا به تالاسمی را کاهش دهد و با تأسیس این سمن می‌توان خدمات ارزنده‌ای به بیماران تالاسمی ارائه داد.
وی افزود: با فرهنگ سازی، آموزش و مشاوره لازم در این زمینه می‌توان از تولد افراد مبتلا به تالاسمی ماژور پیشگیری کرد که نتیجه آن کاهش مشکلات مالی، روانی و اجتماعی خانواده‌ها است.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه در تمام شهرستان‌های استان مراکز آموزشی و مشاوره‌ای در خصوص تالاسمی وجود دارد، بیان کرد: با انجام این خدمات تعداد بیماران متولد شده مبتلا به تالاسمی ماژور در استان نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.
وی عنوان کرد: با تأسیس سازمان مردم نهاد تالاسمی در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و درمانی را بیش از پیش گسترش داد.
بابویی ابراز داشت: باید در مرحله اول با آموزش و مشاوره به والدین از تولد فرزندان مبتلا به تالاسمی جلوگیری کرد و در مرحله دوم بیماران مبتلا به تالاسمی که با مشکلات بسیاری درگیر هستند را مورد حمایت‌های لازم قرار دارد.
وی از کسانی که شرایط لازم برای ایجاد سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با سلامت در استان را داشته، خواست جهت فعالیت در این زمینه پیش قدم شده و این معاونت حمایت خود را به طور کامل از آنها را اعلام می‌کند.
هم اینک ۷۰ سازمان مردم نهاد فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی، اقتصادی، اجتماعی و سلامت فعالیت می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5808

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: