به گزارش فصلی نو ؛  آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیاء دین بوده است.

وی بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند گفت: کسانی که عالم اند و عامل این ها رفعت های خداوند را خواهند دید.

ملک حسینی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، این ها منزلت های آن‌ها است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می‌آموختند و آموزش می‌دادند.

وی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.

ملک حسینی به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره کرد و گفت: در نگاه ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دین شان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بود، جنگید و کشته شد و ضروری ست که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامی‌داشت.

وی با بیان اینکه یادواره ها باید راهوارهای شهیدان باشند، افزود: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.

ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آن‌ها دارید.

وی افزود: صیانت کنید از نظام و انقلاب تان، انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیا جامعه را حفظ کنید، برای آینده ایرانی با علم و تقوا تلاش کنید.

در پایان از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.