شهردار یاسوج: تمامی اعتبارات طرح بازآفرینی مرکز استان جذب شد

شهردار یاسوج تاکید کرد: بازآفرینی فرصت مغتنمی برای توسعه زیرساخت های شهری است و حوزه های مختلف شهرداری یاسوج باید برای به ثمر نشستن این پروژه ها اهتمام جدی داشته باشند و مکلف به رفع معارض احتمالی در اسرع وقت هستند.

فصلی نو ،

شهردار یاسوج گفت:تمامی اعتبارات طرح بازآفرینی مرکز استان جذب شده و ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال در یاسوج اجرا می شود.

به گزارش فصلی نو ، نستهن مقدم  روز سه شنبه در نشست کارگروه بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مناقصه ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری یاسوج برگزار شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه ها در حوزه های مختلف عمرانی از جمله احداث مرکز محله، روکش آسفالت، ایجاد پارک و فضای سبز و همچنین جدول گذاری خواهد بود.

مقدم یادآوری کرد: شهرداری یاسوج جز اولین دستگاه هایی استان است که مدارک و اسناد مناقصات مربوط به پروژه های خود را به ستاد بازآفرینی تحویل داد.

شهردار یاسوج تاکید کرد: بازآفرینی فرصت مغتنمی برای توسعه زیرساخت های شهری است و حوزه های مختلف شهرداری یاسوج باید برای به ثمر نشستن این پروژه ها اهتمام جدی داشته باشند و مکلف به رفع معارض احتمالی در اسرع وقت هستند.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته جلسه های فشرده و بازدیدهای میدانی زیادی برای تسریع در انجام پروژه های بازآفرینی با حضور معاون بازآفرینی شهری اداره کل مسکن و شهرسازی و اعضای شورای شهر صورت گرفت که نتیجه این جلسات و بازدیدها، پروژه های تعریف شده است.

مقدم بیان کرد: از دیگر مزایای پروژه های بازآفرینی شهری، توجه به محلات و بافت های ناکارآمد است و در همین راستا این پروژه ها در سطح محلات مختلف شهر از جمله شرف آباد، اکبرآباد، زیرتل، دولت آباد، چشمه نباتی سالم آباد و سایر محلات اجرا خواهند شد.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل مسکن و شهرسازی استان نیز گفت که هر طرحی از سوی شهرداری یاسوج به ستاد بازآفرینی ارسال شد مورد موافقت قرار گرفت.

سید نوید موسوی ابراز امیدواری کرد سایر دستگاه های اجرایی همچون شهرداری با جدیت بیشتری پروژه های بازآفرینی را دنبال کنند.

وی گفت: از ۳۷ میلیارد تومان اعتبارات بازآفرینی استان، ۲۱ میلیارد تومان به شهر یاسوج اختصاص داده شد که با پیگیری و تلاش حوزه های مختلف شهرداری، همه این اعتبارات جذب شد.

بافت های فرسوده و ناکارآمد کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت قرار دارد. در شهرهای استان سه گونه بافت باعنوان محدوده تاریخی، سکونتگاه غیر رسمی وبافت میانی فرسوده وجود دارد.

محدوده تاریخی شامل مکان هایی است که قدمت تاریخی دارند، نظیر دهدشت که شامل بافت قدیمی این شهر است و مساحت آن ۳۸ هکتار است. سکونتگاه غیر رسمی نیز شامل مکان هایی مانند مادوان، مهریان، بلهزار وشرف آبادها است که به  دلیل رشد بی رویه جمعیت ایجاد شده اند.

  تعداد سکونتگاه های غیر رسمی استان یک هزار و ۱۷۰ واحد است و ۸۷۵ هکتار بافت میان فرسوده در استان وجود دارد.

بافت میانی فرسوده شامل مناطقی است که هسته اصلی آن روستا بوده و در شهر حل شده مثل دولت آباد، معصوم آباد و محمود آباد. در استان در مجموع  ۲ هزار و۸۳ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که در آنها ۱۵۸ هزار و ۶۳۸ نفر سکونت می کنند.

در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام می شود نیاز به فعالیت های عمرانی برای بهبود زیرساختها به خصوص در محله ها احساس می شود. بودجه مورد نیاز این فعالیت ها در قالب اعتبارات” باز آفرینی شهری به ادارات کل راه و شهرسازی استانها ابلاغ می شود.

در باز آفرینی شهری بر روی توانمندسازی ساکنان محله‌ها تاکید شده است. پروژه هایی که برای هر محله تعریف می شود متفاوت است. ممکن است در محله‌ای نوسازی مدرسه و یا مرکز بهداشت مساله‌ اصلی باشد و در محله‌ دیگر احداث ورزشگاه بتواند این نقش کلیدی را ایفا کند و به همین ترتیب در جایی مسجد، تکیه و یا بازارگاه و یا نوسازی ساختمان‌های باارزش معماری محله‌ها که یادآور خاطرات جمعی و هویت ساکنان است بتواند راهگشا باشد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10012

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: