شهردار یاسوج معرفی شد /امیری خدا به خیر کند /اکبری :علیا و سفلی نکنید

فصلی نو ، اولین جلسه ششمین دوره شورای شهر یاسوج به ریاست سید هدایت اکبری برگزار شد و نستهن مقدم را بعنوان شهردار جدید معرفی کرد ،
هدایت اکبری  در این جلسه اظهار داشت : هدف این است که در این دوره  اقلیت و اکثریت وجود نداشته باشد، مردم ما را انتخاب کرده اند که قطعا توانایی هایی در همه ۷ نفر ما دیده اند که رای داده اند .
امیدوارم این ۴ سال تنها دغدغه ما توسعه شهر باشد .

هدایت امیری در این جلسه گفت ؛ نیت ها خیر است امید داریم  در این دوره و در جهت پر کردن خلا های که وجود داشت گام های جدی برداشته شود .

امیری به مراسم تحلیف روز گذشته اشاره کرد و اظهار کرد:
همه ما دیروز سوگند یاد کردیم که قوانین و عدالت را رعایت کنیم و حافظ صلاح و صرفه شهر باشیم که
اگر غیر از این باشد به خود و موکلین مان ظلم کرده ایم .

امیری افزود ؛ارزو می کنیم عاقبت این شورا ختم به خیر باشد قطعا تلاش خواهیم کرد خروجی خوبی داشته باشد  و در همین راستا
به شهردار منتخب شورا کمک خواهیم کرد .

وی ادامه داد ؛انتظار نداشته باشیم همیشه هر ۷ نفر موافق و یا  مخالف باشند موافقین و مخالفین بدون بغض نظرات خودشان را اعلام کنند  و به رای گذاشته خواهد شد .

امیری اضافه کرد ؛هر صحبتی در این جمع می شود با نیت خیر است صحبت ها  بابد با دید مثبت باشد .

وی به روند انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود ؛در انتخاب شهردار گزینه ها را نمی شناسیم و از طرفی هم لازم است شهردار آینده باید در جلسه باشد و برنامه  را ارائه دهد که برای نگرانی های مردم چه برنامه ای دارد .

وی ادامه داد ؛باید از ابتدا پایه و اساس شورا بر اساس قوانین باشد .
مردم از ما حمایت کردند و ما هم برنامه داریم و از شهردار هم برنامه خواهیم ساخت ،
اکبری در پاسخ امیری گفت : صحبت های شما درست است که نباید همیشه انتظار داسته باشبم همه هر ۷ نفر موافق و یا مخالف باشد قطعا در تمام لوایح و مکاتبات موافق و مخالف صحبت خواهند کرد .

کیوان آشنا گفت ؛ جا دارد تقدیر و تشکر از مردم شریف یاسوج داشته باشند بعد و قبل از انتخابات ما را مورد لطف قرار دادند .

وی ادامه داد ؛ بعد از اعلام نتایج انتخابات ناملایماتی به ما دو نفر شد افرادی که همیشه بدنبال سنگ اندازی در مسیر توسعه استان هستند و برای فرزندان حاشبه سازی می کنند ، بدون سند و مدرک برای ما پرونده سازی کردند که خدا را شکر موضوع ختم به خیر شد .

آشنا گفت ؛ پیشنهاد می کنم که معاونین شهردار و روسای سازمان های شهرداری  هر ماه یکبار در کمیسیون های تخصصی شورا حضور پیدا کنند و با هماهنگی شورا پروژه ها تعریف شود ،بازدید ها عمومی باشد .
وی خاطرنشان کرد دور پنجم خدمات زیادی به شهر  و شهروندان  شد اما متاسفانه بدلیل عدم انعکاس خبر  دیده نشد .

وی گفت : در دور قبل بر اساس سیاسی کاری برنامه های شهرداری  در شورا کنار گذاشته می شد و نوعی بی نظمی شکل می گرفت .

اکبری گفت : برای انتخاب شهر دو روند داریم معمولا در ابتدای کار دوستان رای بدهند شهردار بماند یا برود که بر پایه رای تصمیم گیری می شود .
سید هدایت اکبری افزود ؛اگر بحث این باشد  شهردار باید برود سرپرست مشخص می شود گزینه ها مطرح می شود و آنها برنامه ارائه می دهند .
اکبری یاداوری کرد ؛اعتقاد دارم اقای مقدم اگر دوستان نیاز می بینند بیلان کار ارایه دهند بعد رای گیری شد دیگر تصمیم گیری با اعضای محترم است .
امیری ؛ اگر قرار باشد شهردار فعلی بماند قانون گفته است که باید بعنوان سرپرست شهرداری معرفی شود اگر بعدا رای اورد قطعی بعنوان شهردار معرفی می شود .

بحث در خصوص اینکه مقدم شهردار معرفی شود و یا بعنوان سرپرست انتخاب شود به دراز کشیده شد .

اکبری ، آشنا ، احمدی کیش اعتقاد دارند که باید بعنوان بصورت قطعی مشخص شود و رای را برای کمیسیون تطبیق ارسال کنند ، امیری دانشی اعتقاد دارند که شهردار کنونی بصورت سرپرست باشد .

عباس نژاد و جاودانه نظری ارائه ندادند .

شهردار یاسوج به جلسه شورا دعوت شد و دانشی پیشنهادات و انتقادات خود را ذکر کرد .

امیری خطاب به شهردار گفت ؛ خیلی از موارد در شهر یاسوج رعایت نشده است ، اگر شما بعنوان شهردار انتخاب شدید امتیازش را می گیریم اما اگر بد عمل شد دود آن در چشم ما خواهد رفت .

ترافیک در شهر یاسوج بیداد می کنتد  عدم اجرای قوانین آشکار شده است ،  تعاونی ها  خود سر شدند مالکین طبق دلخواه خود ساخت و ساز می کنند اگر ما خوب عمل نکنیم قطعا فاجعه به بار خواهد امد .

امیری گفت : مدیریت شهری نارضایتی در شهرداری  ایجاد کرده است فقط  درصد کارکنان از مدیریت شهر راضی هستند  که  ان ده درصد فقط از خود مدیران هستند حجم انتقادات زیاد است .

وی افزود :ما امروز می خواهیم اکاری نجام دهیم که به گذشته بر نگردیم موفقیت شهردار اینده موفقیت ما خواهد بود برخی از اعضا برای اولین و اخرین بار است که در جلسه شورا شرکت می کنند .

امیری خطاب به مقدم گفت ؛ نتیجه نشان می دهد که شما خروجی شورا هستید اما خواهش داریم که بحث قومیتی ، سیاسی کاری را بی خیال شوید بدنبال خدمات خوب با رفاه بالا برای شهروندان باشید .

اکبری ؛ دوستان در تصمیم گیری علیا ، سفلی نکنید با بینش بالا رای دهید .

احمدی کیش در این جلسه با بیان اینکه در دور مقدم خدمات زیادی در شهر انجام شد اظهار داشت: منصف باشید ببینید مشکل از کجاست ، جذب قومیتی توسط چه گروهی شکل می گرفت چقدر کارشکنی می شد اگر ایرادی هست از دوره های قبل شورا بود .

مقدم هم اکنون در حال پاسخگویی به سوال دو عضو شورا امیری و دانشی و ارائه برنامه خویش است که تا ساعاتی دیگر اطلاع رسانی خواهد شد .

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15391

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: