طرح آبرسانی از سدکوثر به بهمئی در سال ۱۴۰۲ محقق می‌شود

فصلی نو ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تامین اعتبارات لازم در سفر اخیر هیات دولت سیزدهم به استان، طرح آبرسانی از سدکوثر به شهرستان بهمئی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

 رسول فرهادی روز دوشنبه در گفت وگو با فصل جنوب اظهار داشت: در سفر رئیس جمهوری دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح آبرسانی شهر لیکک از سد کوثر اختصاص داده شد.
وی این طرح آبرسانی به لیکک را یکی از طرحهای مهم و زمان بر شرکت آب منطقه ای دانست و بیان کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید شد.

فرهادی تصریح کرد: در صورت تامین به موقع اعتبار پیش بینی می شود بر اساس برنامه زمان بندی به بهره برداری کامل برسد.

وی افزود: طرح آبرسانی از سد کوثر به بهمئی با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد سالانه سه میلیون مترمکعب آب برای صنایع و خدمات شهری تامین می کند.

فرهادی اظهار داشت: تاکنون عملیات لوله‌گذاری خط انتقال به طول حدود ۲۰ کیلومتر، تکمیل مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی لیکک، تکمیل مخازن آب شهرک های ولی عصر و شهید مطهری، خرید و دپوی لوله ۲۶ اینچ بطول ۱۰ کیلومتر و عملیات خاک‌برداری، جاده‌سازی و تملک بخشی از اراضی مسیر در این طرح اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری کامل از طرح آبرسانی از سدکوثر بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند می شوند.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین می شود.

عملیات اجرایی این پروژه با مسیر انتقال ۵۷ کیلومتری، ظرفیت انتقال ۸/۵ میلیون متر مکعب آب، ۲ ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره، از سال ۹۰ در بهمئی آغاز شد.

شهرستان بهمئی با حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری یاسوج واقع شده است.

در همین ارتباط بخوانید

۹۱ درصد از ظرفیت سد کوثر گچساران پر است

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15788

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: