طرح بررسی شیوع ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

بانشی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه آماری از لحاظ ناباروری در استان ثبت نشده است افزود: با اجرای این طرح ملی وضعیت ناباروری در سطح استان تا حدود زیادی مشخص خواهد شد.

فصلی نو- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح بررسی وضعیت شیوع ناباروری از ۱۸ آبان در استان آغاز شد.

به گزارش فصلی نو ، محمد مهدی بانشی اظهار داشت: بانوان ۱۰ تا ۴۹ سالِ که یک بار ازدواج کرده و یک تا ۶ سال سابقه زندگی مشترک دارند جامعه هدف این طرح هستند.

وی بیان کرد: این طرح با همکاری اساتید و کارشناسان حوزه دانشگاهی در شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی در ۲مرحله اجرا می شود.

وی با اشاره به تصویب این طرح در موسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: ۶۲۰ زن همسردار واجد شرایط در استان در این طرح پایش خواهند شد.

بانشی اضافه کرد: پرسشگران با مراجعه به در منازل اطلاعات متقاضیان را بررسی می کنند .

وی تصریح کرد: پیمایش بررسی علل شیوع ناباروری زنان به مدت یک ماه اجرا می شود ، پرسشگران معرفی‌نامه وزارت بهداشت ارائه می کنند و پرسش نامه‌ها دارای نشان وزارت بهداشت است.

بانشی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه آماری از لحاظ ناباروری در استان ثبت نشده است افزود: با اجرای این طرح ملی وضعیت ناباروری در سطح استان تا حدود زیادی مشخص خواهد شد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که مربوط به سال‌های ۹۳ و ۹۴ است، میزان شیوع ناباروری در بین زوجین ایرانی ۲۰درصد برآورد شده است.

نزدیک به ۳۴ هزار زن همسردار که حداقل یکسال با همسر خود زندگی کردند در کل کشور در این طرح شرکت می کنند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۷۲۳هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=10552

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: