عاملین درگیری در میدان امام حسین(ع) یاسوج تبعید می‌شوند

فصلی نو ،رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوره جدیدی در صدور احکام بازدارنده در استان شروع شده گفت: مخلین نظم و امنیت مردم به خود بیایند چرا که حبس، شلاق، جزای نقدی و تبعید در انتظار محکومین و متهمان نزاع های دسته جمعی است.

به گزارش فصل جنوب ،حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، در رابطه با اینکه طی سال‌های اخیر احکامی در خصوص نزاع دسته جمعی صادر شده  اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، با تلاش  قضات در دستگاه قضایی احکام بازدارنده‌ای صادر شده بود که وضعیت نزاع‌های دسته جمعی را در سطح استان به نحو مطلوبی کاهش داده اما به نظر من کافی نبود.

 نگین تاجی افزود: با حضور اینجانب در مسئولیت رئیس کل دادگستری استان، طرح های ویژه ایجاد و تقویت امنیت در سطح شهرها و برخورد با شرارت برخی از مخلین نظم عمومی مد نظر قرار گرفته و این طرح ها به دادستان‌های محترم و قضات تلاشگر ویژه در کنار نیروی مقتدر انتظامی وظایف مهمی ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه مردم باید بدانند این است که در خصوص  برخی از گروه‌های مجرمین در جامعه، باید آراء خاصی صادر شود.

وی افزود: به عبارت دیگر  مجازات‌هایی که برای مجرمین عادی یا فاقد سابقه و اتفاقی، برای آنها کارساز نیست و برای بازدارندگی باید حتماً هم در مرحله دادسرا، از قرارهای تأمین سنگین و شدید استفاده شده و هم در دادگاه، احکام ویژه ای که واجد برخی ویژگی ها مانند تشدید مجازات بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و نیز صدور حکم بر اقامت اجباری و تبعید در نقاط دوردست باشد، مدنظر قاضی قرار گیرد.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکسال اخیر در برخی از حوزه‌های قضایی و حتی شهرستان مرکز استان درگیری‌هایی صورت گرفت کمی ما را نگران کرد.

 نگین تاجی بیان داشت: بررسی‌های انجام شده نشان داد که افراد سابقه‌دار، نقش موثری در وقوع آنها داشته لذا این موصوع در اولویت قرار گرفت.

رئیس شورای قضای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: درپی وقوع این نزاع‌ها ،ما به مردم قول دادیم که احکامی قاطع و بازدارنده، در خصوص این مجرمین که در برخی موارد کلیپ های تصویری از نزاع آنها در فضای مجازی پخش شده بود  صادر کنیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از تلاش شبانه روزی قضات و نیروی مقتدر انتظامی تشکر کرد و در خصوص نزاع واقع شده در میدان امام حسین(ع) شهر یاسوج که بازتابی هم در فضای مجازی داشت، اظهار داشت: در این زمینه رأی بازدارنده ای صادر و هر یک از منازعین به اتهامات قدرت نمایی با سلاح سرد ، تخریب و اخلال در نظم عمومی به تحمل از ۱۵تا ۳۰ماه و حبس های طولانی تعزیری و اجرای شلاق و جزای نقدی با مبالغ سنگین محکوم  و ۴ نفر عوامل اصلی هم هر کدام به ۲ سال تبعید در تبعید گاه های دور افتاده کشور محکوم شدند.

نگین تاجی در همین زمینه به نزاع دسته جمعی در شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: در دادگستری شهرستان بهمئی در این ماه، در راستای برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مخلین امنیت شهرستان، که سابقه تیراندازی در سطح شهر و ضرب و جرح مردم بیگناه را داشتند، احکام قاطعی صادر و ۱۱ نفر از اراذل و اوباش شهرستان، به حبس های طولانی و تبعید و اقامت اجباری در شهر های دور افتاده، محکوم شدند که قبلاً به برخی از آنها اشاره کردیم.

وی در خصوص درگیری اخیر واقع شده در شهرستان چرام نیز اظهار کرد: برای متهمان این درگیری که موجب تأثر مردم شده بود در مجموع ۱۹۷سال حبس، ۷ و ۱۰۴ ضربه شلاق که یک هزار و ۲۱۸ ضربه ی آن در ملأ عام اجراء می شود و  ۴۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۳۴سال تبعید؛ در احکام قضایی صادر شده است.

مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد با صدور این آرا، مخلین نظم عمومی و افرادی که جامعه را محل اجرای اقدامات مجرمانه خود می‌بینند و امنیت جسمی و روانی مردم را به خطر می اندازند  به خود آمده و به جامعه بازگردند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13178

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: