فصلی نو، این روزها بحث داغ انتخابات شورای شهر روستاها در استان کهگیلویه و بویراحمد ، نقل محافل و مجالس شده است و انتظار می رود که در این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا به دلیل کثرت شرکت کنندگان در حوزه انتخابیه شورای شهر یاسوج ،حساس ترین دوره از زمان شکل گیری انتخابات […]

فصلی نو،

این روزها بحث داغ انتخابات شورای شهر روستاها در استان کهگیلویه و بویراحمد ، نقل محافل و مجالس شده است و انتظار می رود که در این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا به دلیل کثرت شرکت کنندگان در حوزه انتخابیه شورای شهر یاسوج ،حساس ترین دوره از زمان شکل گیری انتخابات شورا باشد.

به گزارش فصلی نو ،آن چیزی که می تواند همانند ادوار گذشته و شاید بسیار خطرناک تر از دوره های پیشین باشد رواج مجدد بحث قوم گرایی است که در صورت شکل گیری ضربه بسیار مهلکی بر پیکره نیمه جان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وارد خواهد شد.

بر همین اساس با یکی از نامزدهای مطرح شورای شهر یاسوج تماس گرفتیم و نظر وی را در این زمینه جویا شدیم.

فرشاد نگین تاجی به فصلی نو گفت:دقیقا آن چیزی که باعث عقب رفت مجموعه  شهر یاسوج شده است ،آفت قوم گرایی است.

نگین تاجی ادامه داد:مشکلاتی که اکنون شهر یاسوج دامنگیر آن است ،بر اساس انتخاب نادرست بوده است که در گذشته بر اساس قومی و قبیله ای شکل کرفته است  و چنانچه در این دوره نیسز اقدامات گذشته را انجام دهیم مشکلات عمیق دیگری برای شهر پیش خواهد آمد که جمع کردن آن غیر ممکن خواهد بود.

رئیس انجمن معماران و شهرسازان استان افزود:چنانچه  در مورد یک خیابان یا یک بلوار با توجه به فضای قومیتی و قبیله ای تصمیم نادرستی گرفته شود ،با توجه به طولانی بودن عمر مفید آن خیابان یا بلوار ،قطعا شهر دچار آسیب و بی هویتی می شود .

فرشاد نگین تاجی با تاکید بر اینکه ما مقابل آیندگان و فرزندان خود مسئول هستیم ،عنوان کرد:اعتقاد دارم در حوزه شورای شهر صرفا نباید معمار و شهرساز باشد بلکه می بایست عزیزانی از حوزه های فرهنگ ،حقوق،اقتصاد …. نیز حضور داشته باشند ،که در اینصورت شورا به صورت کیفی و کمی کارامد خواهد شد.

نگین تاجی به انتخاب شهردار توسط شورای شهر اشاره کرد و اذعان داشت:اعتقاد دارم شهردار باید متخصص و متعهد باشد ،قومیت مهم نیست بلکه کارامدی مهمترین اصل است.