هیچ شهرستانی به اندازه دنا در کشور طی سه سال اخیر با بحران مواجه نشد

فصلی نو ، فرماندار شهرستان دنا عملکرد ۱۴ ماهه خود از زمان تصدی گری فرمانداری این شهرستان را تشریح کرد .

به گزارش فصل جنوب ، عبدالحمید پناهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد :۵ اسفند سال ۹۸  زمان شروع فرمانداری من در شهرستان دنا با شیوع  بیماری کرونا مصادف شد که خود اولین چالش بود .

پناهی ادامه داد : در طول سال ۹۹ تنها شهرستان استان بودیم که وضعیت کرونای قرمز نداشتیم و همچنین در غربالگری دو مرتبه رتبه اول استان را کسب کردیم و در سال اول کرونا نسبت به جمعیت کمترین آمار مبتلا به کرونا را داشتیم .

وی در ادامه به دومین چالش مدیریتی خود در فرمانداری شهرستان دنا اشاره کرد و  افزود : بدلیل پوشش وسیع جنگلی در شهرستان دنا همواره این شهرستان در معرض آسیب های آتش سوزی جنگل قرار دارد اما از همان زمان اولین آتش سوزی مدیران را پای کار آوردیم .

فرماندار دنا با اعلام اینکه در روستاهها ستادهای بحران تشکیل دادیم تاکید کرد : در جریان آتش سوزی ها دمنده ها را بین دهیارها تقسیم کردیم  که ماحصل این تلاش ها کاهش ۹ درصدی مساحت آتش سوزی های شهرستان نسبت به سال ۹۸ بود .

عبدالحمید پناهی در ادامه با اشاره به رخدادهای سقوط هواپیما ، آتش سوزی جنگل ها و زلزله سی سخت افزود: در بحث زلزله با توجه به وقایع اخیر هیچ شهرستانی به اندازه شهرستان دنا طی این سه سال با بحران مواجه نشده است.

پناهی گفت : در ابتدا لازم می دانم از حمات تمامی مدیران شهرستان و مدیران استانی به همراه مدیران ارشد استان و همچنین مقامات عالی امنیتی ، نظامی قضایی و ائمه محترم جمعه نماینده محترم ولی فقیه در استان ، روحانیون بدلیل همکاری ، و همدلی در زلزله اخیر سی سخت صمیمانه تقدیر کنم .

وی در ادامه به وقایع شب اول زلزله در شهر سی سخت اشاره کرد و بیان کرد : در شب اول زلزله در تماس با مدیران شهرستان در شهر حضور پیدا کردیم و بنده هم بعنوان سرباز کنار مدیران عزیز بودم .

در همین ارتباط بخوانید :

سی‌سخت به پایلوت بحران‌های کشور تبدیل شده است

فرماندار دنا افزود : در همان ساعات اولیه برق شهر علیرغم آسیب فراوان وصل شد ،قرار بر احداث دو کمپ شد که کمپ ها را اندازی شدند اما استقبالی از آن نشد .

عبدالحمید پناهی در ادامه خاطرنشان کرد : بیش از ۸۰ درصدخانه های شهر سی سخت از صفر تا ۱۰۰ درصد تخریب شده بود مردم مشکلات پس لرزه ها را داشتند که آسیب های روحی و روانی زیادی به آنان تحمیل می کرد .

پناهی گفت  : همه چیز فراهم شد مشکل دیگر ما کمبود کانکس بود که بجای آن ۲۰ میلیون تومان هزینه به متقاضیان پرداخت شد .

وی ادامه داد : شهر را به ۹ بلوک تقسیم کردیم که هر بلوک متشکل از ۵ نفر بود و بیش از ۶ هزار چادر بین مردم تقسیم شد در این میان خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و کمترین مورد امنیتی و سرقت را در روزهای اول را  داشتیم .

فرماندار دنا با اشاره به همکاری بی سابقه مردم و دستگاههای دولتی و خصوصی در بحث زلزله سی سخت یادآوری رد : همه کمک کردند در جای جای

ایران اسلامی مردم و دستگاههای خصوصی و دولتی پای کار آمدند در این مشکلات بخوبی مردم را شناختیم اقدامات خیلی خوبی طی این مدت انجام شد .

عبدالحمید پناهی در اداه خاطرنشان کرد : ۳۶ نفر ارزیاب کارشناسی ساختمان های تخریب شده را بر عهده گرفتند تمامی ساختمان ها توسط این کارشناسان که از دیگر استان ها آمده بودند راست آزمایی و بررسی شد .

پناهی گفت : ۲۵۸۰دپرونده به بانک ها جهت دریافت تسهیلات اعطایی ارجاع شد و در شهر برای ۴۴۰ نفر پراوانه صادر شد .

وی در ادامه از همکاری بانک ها خبر داد و اضافه کرد : در جلسه ای ه برای تسریع در پرداخت تسهیلات زلزله با مدیران بانک ها برگزار شد مصوب شد بانک ها علاوه بر افزایش باجه و نیرو تا ساعت ۱۶ برای تسهیلات بانکی فعالیت داشته باشند و حتی بانکی که در سی سخت شعبه نداشت یک شعبه راه اندازی کرد، هر چند که در جریان زلزله سی سخت به ۴ تا ۵ بانک آسیب وارد شد

فرماندار دنا ادامه داد : تاکنون۶۴۰ مجوز صدور پروانه و ۲۷۰ مورد اصلاحیه پروانه صادر شده است ، ۲۷۰ واحد تجاری آسیب دیده است که مقرر شد برای هر واحد تا ۴۰ متری ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون بلاعوض پرداخت شود و برای واحدهای بیش از ۴۰ مورد دو برابر این مبلغ پرداخت می شود .

عبدالحمید پناهی در خصوص آمار واحدهای آموزشی آسی دیده از زلزله سی سخت بیان کرد : ۸ واحد تخریبی ، ۵ واحد مقاوم سازی و ۲۶ واحد تعمیری آسیب های وارده به واحدهای آموزشی بوده است .

پناهی در ادامه خسارت های وارده در دیگر حوزه ها اشاره کرد و افزود : در بحث کشاورزی آسیب های جدی به حوزه کشاورزی شهرستان وارد شد چرا که عمده فعالیت مردم در ای شهریستان کشاورزی و باغداری است که حدود ۲۵ درصد باغات استان در شهرستان دنا است .

وی افزود : خسارت وارده به حوزه راهسازی ۱۶ میلیارد تومان ، گردشگری ۱۵ و نیم میلیون تومان ، آب و فاضلاب ۳۰ میلیارد تومان ،است که خسارت وارده به زیر ساخت های شهر سی سخت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است .

وی اضافه کرد : به ۲۶ واحد اداری شهرستان در شهر سی سخت آسیب جدی وارد شده است .

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13927

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: