مجوز نهایی احداث سد سقاوه در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
مجوز نهایی احداث سد سقاوه در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

فصلی نو ،با پیگیری مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه وزارت نیرو و سازمان برنامه کشور، مجوز نهایی(ماده ۲۳) احداث سد مخزنی سد سقاوه شهرستان مارگون، صادر شده است. به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، با […]

فصلی نو ،با پیگیری مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه وزارت نیرو و سازمان برنامه کشور، مجوز نهایی(ماده ۲۳) احداث سد مخزنی سد سقاوه شهرستان مارگون، صادر شده است.

به گزارش فصل جنوب به نقل از  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، با بیان این خبر و تقدیر از حمایت ها و همراهی استاندار و معاونین وی، نماینده مردم شریف شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و توجه ویژه شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو، در اخذ این مجوز، گفت: با اشاره به اینکه طبق مجوز صادره، ۷۰ درصد از اعتبار مورد نیاز سد سقاوه از محل بودجه عمومی دولت و ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید تامین شود، شروع فرآیند اجرایی منوط به انتخاب پیمانکار برای این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حجم نرمال سد مخزنی سقاوه ۹.۷ میلیون مترمکعب می باشد که با اهداف تامین آب صنعت و حقابه آبیاری و زیست محیطی پایین دست طراحی شده است که با بهره برداری از آن، علاوه بر رفع نیازهای صنعت و بهبود کشاورزی منطقه، زمینه مناسب برگشت مهاجرت های رخ داده را ایجاد می کند.

شایان ذکر است که این سد بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه های رودخانه لوداب و در حاشیه شهر مارگون با تراز نرمال ۲۱۶۳ متر بالاتر از سطح دریا ساخته می شود که سطح دریاچه آن ۶۹ هکتار با متوسط سالانه تنظیمی۶.۸ میلیون مترمکعب خواهد بود.