مدیران استانی به وجدان خود رجوع کنند_ حادثه خیز ترین محور استانی نیازمند حمایت مسئولان استانی -فاز اول بزودی آسفالت می شود
- شناسه خبر: 19467
- تاریخ و زمان ارسال: 13 مرداد 1401 - 10:24
به گزارش فصل جنوب همین سال قبل بود که پس از دوازده سال بلاتکلیفی ، با واگذاری بخشی از پروژه چهار بانده کردن محور یاسوج اصفهان به یکی از پیمانکاران با تجربه در حوزه راهسازی علیرغم تمامی سنگ اندازی ها و ایجاد معارض های گوناگون عملیات اجرایی چهار بانده کردن ۱۲ کیلومتر از این محور حادثه خیز با انبوهی از ماشین های سنگین و یک کارخانه سنگ شکن آغاز شد .
همواره و در تمامی مباحث محور یاسوج سمیرم بعنوان حادثه خیز ترین محور استان شناخته شده است و سالیانه دهها نفر از هموطنان ما در این مسیر جان خود را از دست می دهند و همین امر خود بزرگترین دلیلی است که مدیران استان ی با حساسیت بیشتری به بهره برداری هرچه سریعتر آن توجه کنند .
خرمی مدیر این پروژه می گوید : ۱۲ سال پیش این محور کلنگ زنی شد و تا پیش از شروع کار ما هیچ اقدامی در خصوص انجام عملیات اجرایی انجام نشد .
وی در ادامه به اقدامات پروژه از سال پیش تاکنون اشاره می کند و در این ارتباط اذعان دارد: خوشبختانه علیرغم تمامی مشکلات و سنگ اندازی ها از روز شروع کار تاکنون بدون وقفه تلاش کردیم و هم اکنون ۵ کیلومتر از این طرح آماده آسفالت است .
خرمی از مشکلات مالی سخن می گوید : پیمانکار پروژه تمامی توان مالی خود را برای به سرانجام رساندن طرح بکار بسته است و تمامی دغدغه ایشان این بود که طرح از حرکت باز نماند اما توان مالی پیمانکار دیگر اجازه نمی دهد ما همه تلاش خود را برای اتمام پروژه بکار خواهیم بست و انتظار داریم مسئولان هم به وعده خود عمل کنند .
وی پول دریافتی بابت طرح را حدود ۶ میلیارد تومان اعلام می کند و می گوید : این رقم نسبت به کارکرد ما بسیار ناچیز است ،همه ما از نرخ تورم طی یک سال اخیر خبر داریم اما شکایتی نداشتیم چرا که اعتقاد داریم کاری را که شروع کرده ایم به اتمام برسانیم ما به وعده های خود عمل کردیم اما توقع داریم کارفرما و دولت هم ما را همراهی کنند ، اینجا نمی شود مثل اتوبان یکطرفه عمل کرد ما به تعهدات خود عمل کردیم انتظار داریم طرف مقابل نیز حتی به بخشی از تعهدات خود عمل کند .
نماینده پیمانکار در این طرح به حوادث سالهای اخیر اشاره و بیان می کند : پروژه بسیار حساس و حاده خیز است اینجا جان انسان ها در خطر است و شاید یکی از دلایلی که پیمانکار علیرغم تمامی ناملایمات دست از کار نکشید حس نوع دوستی ایشان بوده است همین دو شب گذشته در این محور دو نوجوان عزیز جان خود را از دست دادند و هزاران نفر را داغ دار کردند .
خرمی در خصوص پیشرفت پروژه می گوید : طرح در دو فاز به پیمانکار واگذار شد که فاز اول سه راهی زندان تا پل مختار و فاز دوم پل مختار تا پلیس راه خواهد بود که در صورت همکاری کارفرما فاز اول تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و باز هم تاکید می کنم که در صورت تامین اعتبار مناسب ۸ کیلومتر فاز دوم بسیار زودتر از موعد قرارداد به اتمام خواهد رسید /
وی خاطرنشان می کند : طول پروژه ۱۲ کیلومتر است که در این مسیر ۳۲ دستگاه به صورت شبانه روزی و یک کارخانه سنگ شکن دو شیفت در حال انجام کار است .
فصلی نو- در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این محور شاهد تلاش بی وقفه پیمانکار با استفاده از چندین دستگاه ماشین سنگین بودیم اما همانند بسیاری از دیگر پروژه ها بازهم بدعهدی دولت در راستای بودجه ای که در جلسات مختلف ادعای جذب آنها از سوی مسئولین شنیده می شود پررنگ تر می شود امید می رود مسئولین استانی نه برای جلب رضایت پیمانکار به خاطر جان انسان های که در این مسیر پر خطر در حال تردد هستند به وجدان خود رجوع کنند .
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد