مدیران قبلی نیرو به بیمارستان تحمیل کردند/ بیشترین مشکل را در کهگیلویه داریم / بیمارستان شهید جلیل محور درمان شهر یاسوج می شود

فصلی نو ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای تعیین تکلیف نیروهای مجتمع آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و شهید جلیل منتظر تصمیم دستگاههای قضایی و بازرسی هستیم .

به گزارش فصلی نو ، پرویز یزدان پناه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برای بیمارستان ۱۴۲ نیرو تحت عناوین مختلف بکار گرفته شدند که از این تعداد ۳۶ نفر بوسیله آزمون ، ۲۷ نگهبان، ۲۷ نفر سهمیه بنیاد شهید ،یک لیست ۲۰ نفر از طرف پیمانکار و یک لیست ۲۰ نفر دیگر از نیروهای دانشگاه که به لیست مدیران قبلی دانشگاه شهرت دارند در این میان هستند .

یزدانپاه گفت : لیست اسامی افرادی را که توسط مدیران قبلی معرفی شده بودند و در دانشگاه فعالیت کردند به بیمارستان اعلام کردیم و باید در همانجا مشغول بکار شوند .

وی در ادامه گفت : در مورد نیروهایی که تحت هر شرایطی جذب شده اند سعی می کنیم تا اندازه ای که امکان داشته باشیم با هماهنگی دستگاههای قضایی و نظارتی مشکلات موجود را مرتفع کنیم .

یزدان پناه در ادامه با بیان اینکه نحوه ورود این افراد به بیمارستان را قبول نداریم اظهار داشت: به هر حال  این افراد چند ماهی است که در بیمارستان کار کردند و حقوق و بیمه دریافت نکردند اما نظر ما براین است که تعدادی از این افراد جذب شوند.
وی در ادامه افزود: ما هم بر این باوریم که جذب نیرو باید با رعایت قانون و آزمون باشد و یا حداقل با امتحان شفاهی باشد . متاسفانه این کار رعایت نشد و ما می خواهیم این شرایط موجود  و  این حاشیه ها را جمع کنیم .

یزدان پناه در پاسخ به این سوال که آیا در برکناری رییس بیمارستان بکارگیری نیروها نقش داشته است گفت: بررسی هایی صورت گرفت و این تخلف نیز وجود داشت که در کنار همه موارد بررسی شده تصمیم به برکناری ایشان گرفته شد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : چیزی که وجود دارد عمده نیروها جذب شده اند اما به قول آیت الله ملک حسینی حالا آمدند و شروع کردند و اگر به اداره کار شکایت کنند ممکن است اداره کار از آنها حمایت کند، ما می خواهیم کاری بکنیم که هزینه اش برای مردم و دانشگاه کمتر باشد و در این زمینه بزودی تصمیمات نهایی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

پرویز یزدان پناه در خصوص مشکلات بیماران دیالیز و کمبودهای موجود گفت: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که ۴ تخت دیالیز در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی شده است و سعی داریم با راه اندازی دیالیز سقایی که درمان در منزل است و همکاری بخش خصوصی عمده مشکلات این حوزه را حل کنیم .

یزدان پناه گفت : سیاست ما بر این است که از نیروهای حامی دولت حمایت کنیم ولی شایسته سالاری اولویت اول ما است .

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات را در شهرستان کهگیلویه داریم افزود: برخی از نیروهای بیمارستان دهدشت ۲۲ ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند در خود شبکه با مشکلاتی مواجه هستیم و در مرکز بهداشت ۸ ماه است که مسئول نداریم .

پرویز یزدان پناه در ادامه گفت : در برخی از معاونت ها ضعف ها را نمی توانیم انکار کنیم مشکلات زیادی وجود دارد که بزودی تغییرات اساسی اعمال خواهد شد .

وی افزود:  توازن منطقه ای در دانشگاه را رعایت خواهیم کرد و اینگونه نیست که یک شهرستان یک معاونت را در اختیار بگیرد و بعدا حقوق بقیه شهرستان ها زیر پا گذاشته شود و از نیروهای توانمند بومی و غیر بومی نیز با شاخص هایی که اعلام گردید نیز استفاده خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به مشکلات فیزیکی مجتمع آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل اشاره کرد و گفت : در مورد پارکینگ خودروها مشکلاتی وجود دارد که با پی گیری های بعمل آمده تلاش می کنیم زمین مجاور بیمارستان که متعلق به تامین اجتماعی است را جهت پارکینگ بیمارستنان در اختیار بگیریم .

SG203514 Copy 1

پرویز یزدان پناه گفت: در خصوص فاضلاب بیمارستان باید گفت که تقریبا تمامی بیمارستان های استان با این مشکل مواجه هستند که اقداماتی انجام شده است و برای حل مشکل نهایی در حال پی گیری هستیم .

وی اضافه کرد: در مورد پد بالگرد نیز کارهای اساسی انجام شده است و بزودی بهره برداری از پد بالگرد در این بیمارستان نهایی خواهد شد .

یزدان پناه گفت: در خصوص مشکلات زایشگاه در یاسوج حدود ۳ ماه پیش زایشگاه امام سجاد با مساحت ۱۶۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید که در آن از ۱۴ تخت ال دی استفاده واهد شد .

وی گفت : در مورد بیمارستان های باشت و شهی جلیل متاسفانه شرایط افتتاح وجود نداشت که از کل ظرفیت بیمارستان استفاده کنیم اگر بواهیم از کل ظرفیت بیمارستان شهید جلیل استفاده کنیم حدود ۳۵ میلیارد تجهیزات نیاز است که علاوه بر این ۲۱ میلیارد بدهی نیز دارد .

یزدان پناه افزود: دیروز ۴ میلیارد اعتبار به بیمارستان شهید جلیل ترزیق شد و سی تی اسکن نیز خریداری شده است تصمیم داریم تا هفته دولت و نهایتا تا دهه فجر تمامی بخش ها در این بیمارستان فعال شوند .

وی گفت : تصمیم بر این است محور درمانی شهر یاسوج بیمارستان شهید جلیل باشد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : بیمارستان باشت نیز ۷ میلیارد بدهی دارد و به ۴ میلیارد تجهیزات دیگر نیاز دارد .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9491

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: