مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: دستگیری شکارچیان سهره طلایی در مناطق حفاظت شده بویراحمد

 

13950601000871_PhotoLفصلی نو، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری ۱۵ شکارچی زنده‌گیر پرنده سهره طلایی در مناطق حفاظت شده بویراحمد خبر داد.

 به گزارش فصلی نو،سید اسداالله هاشمی اظهار کرد: باید همه نسبت به داشته‌های زیست محیطی در استان کهگیلویه و بویراحمد حساسیت به خرج داده و آن را برای نسل آینده حفاظت و مراقبت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از نظر گونه‌های گیاهی و حیوانی در کشور بی‌نظیر است و گونه‌هایی در استان داریم که بعضاً تنها مربوط به همین استان هستند و در هیچ جای دیگر کشور از آن‌ها یافت نمی‌شود.

وی افزود: اما برخی سودجویان متخلف به دنبال سوء استفاده از این داشته‌ها هستند که نباید اجازه دهیم با سرنوشت میراث طبیعی ما بازی کنند.

هاشمی با بیان این که در استان با کمبود محیط‌بان روبه‌رو هستیم خاطرنشان کرد: اما همین تعداد نیز با جان و دل و با همه توان از گونه‌های مختلف در مناطق حفاظت شده حفاظت و مراقبت می‌کنند.

وی در همین خصوص به دستگیری چند متخلف شکارچی طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت ما در شهرستان بویراحمد تعداد ۱۵ متخلف غیر بومی را که در حال زنده‌گیری پرندگان بودند دستگیر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این متخلفان در حوزه شهرستان بویراحمد در حالی دستگیر شدند که تعداد ۲۵ قطعه سهره طلایی را زنده‌گیری کرده بودند.

هاشمی بیان کرد: از این تعداد متخلف غیر بومی که از استان‌های همجوار وارد مناطق حفاظت شده بودند تعدادی آلات زنده‌گیری از جمله تور و قفس نیز کشف شد.

وی با بیان جریمه هر قطعه پرنده میزان ۲۰۰ هزار تومان خاطرنشان کرد: این جریمه به غیر از جریمه کیفری است که در پرونده آن‌ها لحاظ خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که مردم باید خوشان نیز به کمک محیط زیست آمده و اجازه ندهند میراث آینده فرزندان استان به تاراج برود، افزود: گزارشات مردمی نقش و سهم بزرگی در جلوگیری از تخلفات در حوزه زیست محیطی دارد.

فارس

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1915

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: