مراجعه به پزشک متخصص تنها راه مطمئن برای درمان چاقی و لاغری
مراجعه به پزشک متخصص تنها راه مطمئن برای درمان چاقی و لاغری

به گزارش فصل جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر رحمت اله افشار افزود: بدیهی است که برای درمان چاقی، لاغری و کاهش و افزایش اشتها، تنها گزینه و بهترین گزینه مراجعه به پزشک متخصص است، لذا دیده می شود برخی از افراد به جای مراجعه به […]

به گزارش فصل جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر رحمت اله افشار افزود: بدیهی است که برای درمان چاقی، لاغری و کاهش و افزایش اشتها، تنها گزینه و بهترین گزینه مراجعه به پزشک متخصص است، لذا دیده می شود برخی از افراد به جای مراجعه به متخصصین راه های دیگری را انتخاب می کنند.

وی اذعان داشت: این افراد به سودجویان و برخی از عطاری نماها مراجعه کرده و یا به برخی صفحات اینترنتی و فضای مجازی جهت خرید فراورده های لاغری و چاقی اکتفا می‌کنند و به دنبال درمان دارویی خود هستند اما باید مردم آگاه باشند فرآورده‌های موجود در فضای مجازی، عطاری نماها و افراد سودجو، غیر مجاز، بدون برچسب اصالت بوده و منجر به عوارض شدید و جبران‌ناپذیری در مصرف کنندگان این فراورده ها خواهند شد.

وی تصریح کرد: اکثر فراورده هایی که دیده می‌شوند شامل جی فَست، فَت فِیس و برخی فرآورده های با اشکال دارویی قرص های جنسینگ، فرآورده های کاهش و افزایش اشتها غیرمجاز هستند که متاسفانه اخیراً فرآورده‌ای به اسم( گلوریا) که حاوی مواد مضر و مخدر آمفتامین از نوع ماده مخدر شیشه می باشد، در بازار سیاه این فرآورده‌ها دیده شده که منجر به بی اشتهایی شدید در مصرف کنندگان می شود.

دکتر افشار تصریح کرد: این فرآورده مخدر بوده و منجر به عوارض جدی و بسیار خطرناکی در مصرف کنندگان می‌شود. توصیه ما به افرادی که دنبال درمان چاقی و یا لاغری خود هستند، این است که مسیر درمان چاقی و لاغری خود را در فراورده های اینترنتی و غیر مجاز افراد سودجو قرار ندهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: فراورده ی گلوریا حاوی مواد مخدر آمفتامین از نوع مخدر شیشه در مصرف کنندگان منجر به اعتیاد به این ماده مخدر، بی خوابی های شدید، کاهش اشتهای بسیار مضر و خطرناک، افت قند خون و بعضی مواقع بیهوشی و کاهش هوشیاری در مصرف کنندگان این فراورده می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان توجه کنند که هیچگاه فرآورده‌های بدون مجوز را از عطاری ها و سایر مراکز غیر مجاز تهیه نکنند. این فراورده های غیر مجاز فاقد برچسب اصالت و فاقد مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو هنگامی که در سبد داروی بیماران قرار می‌گیرند منجر به عوارض وخیمی در مصرف کننده این فرآورده‌ها می‌شوند.

دکتر افشار خاطرنشان کرد: اکثر این فرآورده‌ها حاوی مقدار بسیار زیادی از داروها و کورتون های شیمیایی هستند. فراورده هایی چون جی فست و فت فست و داروهایی از این قبیل در کارگاه های زیر زیرزمینی ساخته شده که به دور از دید بازرسان و در عطاری نماها و صفحات شبکه‌های مجازی به فروش می‌رسند و به سبد سبد دارویی مردم راه یافته اند.