مرگ ۴ نفر در ارتباط با حوادث گاز طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد

rouhollahi (Copy)

فصلی نو، رییس سلامت ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد از  ۱۶ حادثه مرتبط با گاز طبیعی در سال گذشته خبر داد که ۴ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند  .

به گزارش فصلی نو،مجید روح اللهی  افزود :‌ علی رغم تلاشهای گسترده در حوزه اطلاع رسانی فرهنگ ایمنی در سطح استان از مبادی مختلف و آموزش نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی همه ساله شاهد بروز حوادث مرتبط هستیم که به منظور آگاه سازی جامعه از اهمیت رعایت نکات ایمنی آمار حوادث  به اطلاع  مردم رسانده می شود .

رییس سلامت ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با تقسیم حوادث گازی به دو بخش حوادث ناشی از کمبود اکسیژن و حوادث ناشی از انفجارگاز طبیعی ، گفت: تعداد حوادث ناشی از  کمبود اکسیژن یا  مسمومیت با مونوکسید کربن در سال  گذشته چهار مورد حادثه بوده است.

مجید روح اللهی با اشاره به حوادث ناشی از کمبود اکسیژن که شامل نقص در دودکش وسایل گازسوز، نواقص مربوط به عملکرد صحیح وسایل گازسوز و کمبود اکسیژن می باشد گفت: در سال گذشته در استان نقص فنی  در عملکرد دودکش یک حادثه و کمبود اکسیژن محیط خانه ۳  مورد حادثه را به خود اختصاص داده اند و در بحث نواقص مربوط به وسایل گازسوز خوشبختانه حادثه ای نداشته ایم.

وی افزود: حوادث ناشی از آتش سوزی یا انفجار به علت نشتی در سیستم گازرسانی  به وقوع می‌پیوندد و در این دست از حوادث ،  در نشت گاز از شیر مصرف بدون درپوش  ۲ حادثه در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

روح اللهی  خاطرنشان کرد:‌ در بخش نشت از شیلنگ گاز بعلت فرسودگی، پارگی و یا پوسیدگی شیلنگ تعداد ۴ حادثه برای مشترکین درسطح استان داشته ایم .

وی گفت :‌همچنین در حوادث ناشی از نشت گاز شیلنگ بعلت عدم استفاده از  بست  مناسب تعداد ۳حادثه در سال گذشته در استان رخ داد و در سایر موارد مربوط به نشت گازطبیعی هم  تعداد۴  حادثه  را در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بوده ایم.

رییس سلامت ایمنی و محیط زیست استان ادامه داد : متاسفانه در سال ۱۳۹۴ در حادثه ناشی آتش سوزی یا انفجار گاز طبیعی یک نفر  ودر حادثه ناشی از مسمومیت با  گاز CO2(مونوکسید کربن) سه نفر از هم استانیها جان خود را از دست دادند .

روح اللهی گفت : بنا بر آماری که ارایه شد در  سال گذشته مجموعا ۱۶ حادثه مرتبط با گاز طبیعی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است  و با توجه به اینکه بیشترین  حوادث گازی در بخش خانگی اتفاق می افتد از تمامی هم استانیها عزیز درخواست می‌کنیم که با رعایت جدی نکات ایمنی آرامش و امنیت خانواده‌هایشان را حفظ نمایند .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1554

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: