به قلم محسن حقانی / شمارش معکوس یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران آغاز شده است . روز ها و هفته ها به سرعت باد برای نامزد های انتخاباتی و طرفداران آن ها در حال گذر است . در این بین نامزد های انتخاباتی با سفر به نقاط مختلف بویراحمد و دنا سعی دارند […]

به قلم محسن حقانی / شمارش معکوس یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران آغاز شده است . روز ها و هفته ها به سرعت باد برای نامزد های انتخاباتی و طرفداران آن ها در حال گذر است .
در این بین نامزد های انتخاباتی با سفر به نقاط مختلف بویراحمد و دنا سعی دارند با جذب آرا مردم مقدمات نشستن خود بر کرسی بهارستان را فراهم نمایند . از طرف دیگر طرفداران چهار نامزد مطرح تایید شده شورای نگهبان با انجام مصاحبه ، سخنرانی و تحلیل های رسانه ای تنور این رقابت را داغ تر از روز های قبل می نماید . در نگاه اول به نظز می رسد شور و نشاط انتخاباتی امری پسندیده و قابل ستایش است چرا که باعث بالا رفتن میزان مشارکت مردم در انتخابات است .
اما نکته ای که در این میان بسیار آزار دهنده و غیر قابل قبول است عدول از انصاف و اخلاق اسلامی توسط کاندید های برآمده از جریان انقلاب ، طرفداران و حتی برخی داعیه داران دلسوزی برای مردم شریف بویداحمد و دنا است . به طوری که در روز های گذشته با مروری بر سخنرانی ها و اظهار نظر های کاندید محترم اصول گرایان آقای منتظریان و همچنین نظریه پردازان و حامیان ایشان در قالب سخنرانی در مناطق مختلف ، تحلیل های رسانه ای طرفداران منتسب به او ، پویش های ایجاد کرده موجی از تخریب ها و بداخلاقی های انتخاباتی را علیه حاج زارع مشاهده میکنیم که انسان را یاد نظام های سکولار و غیر پایبند به شعائر مذهبی می اندازد .به عقیده اینجانب انتظارات از کاندید محترم جریان اصول گرایی و انقلابی فراتر از این گونه مصاحبه ها و تخریب ها میباشد و انتظار می رود با شخصیتی که از آقای منتظریان سراغ داریم و خدمت های ایشان ، اخلاق اسلامی را رعایت کرده و با اجتناب از بازی های سیاسی آقایان ، اعتبار خود را در مجامع عمومی پیش از پیش از بین نبرد . بنابر این مشاهده ی بداخلاقی هایی از این دست بسیار ناپسند و غیر قابل پذیرش خواهد بود .
طی هفته های اخیر طرفداران برخی از کاندید ها در رسانه ها و فعالیت های مجازی با اظهارات کذب ، ارائه آمارهای غیر واقعی و همچنین تهمت های ناروا کاندید ها به حاج زارع ( از جمله نامه بی اساس احمد توکلی ، ایجاد و پخش شایعه رد صلاحیت حاج زارعی و … )سعی در بالا بردن محبوبیت خود و در نتیجه به خیال خود افزایش جذب آرا و نظرات عمومی و در نهایت افزایش آرا مأخوذه به نفع خود دارند . این در حالی است که هر چهار گزینه مطرح نهایی این انتخابات مورد تایید شورای نگهبان بوده اند .
این عملکرد که متاسفانه در همه انتخابات دهه اخیر به انحا گوناگون باب شده است از طرف مردم فهیم بویر احمد و دنا همواره با عکس العمل های منفی مواجه شده است . به گونه ای که اگر نگاهی به آثار تخریب تخریب چهره های سیاسی در انتخابات گذشته از جمله حاج زارع بنمائیم متوجه این موضوع می شویم که همواره کاندید هایی که با هجمه ی وسیعی مخالفان و رقبا رو به رو بوده اند و با حفظ اخلاق اسلامی و سئه صدر از کنار تخریب ها و بد اخلاقی ها انتخاباتی گذشته اند و توانسته اند مورد اقبال عمومی مردم فهیم بویر احمدو دنا قرار گرفته و در نهایت گوی سبقت را از دیگر رقبا بربایند . آقای منتظریان و سایر کاندید هایی که از این شیوه استفاده می نمایند از جایگاه های لرزان خود بیمناک شده و شرایط عمومی و گرایش آرای مردم را در خلاف جهت دیدگاه های خود میبینند لذا با ترویج تخریب چهره رقیب به خیال خود سعی در کسب مقام و منزلتی می نمایند که شاید شایستگی أخذ آن را ندارند .
به هر حال تاریخ بویر احمد ودنا نشان داده که مردم فهیم این دیار فریب جوسازی ها از این دست را نخورده و باز هم از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد .