فصلی نو،نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به استخدام های فله ای و بدون ضابطه در یاسوج گفت: این گونه گمانه زنی ها بی پایه و اساس است. به گزارش فصلی نو، غلام محمد زارعی در گفت و گو سایت با صبح زاگرس با تبریک هفته وحدت و با تبریک […]

فصلی نو،نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به استخدام های فله ای و بدون ضابطه در یاسوج گفت: این گونه گمانه زنی ها بی پایه و اساس است.

به گزارش فصلی نو، غلام محمد زارعی در گفت و گو سایت با صبح زاگرس با تبریک هفته وحدت و با تبریک ولادت حضرت محمد(ص)، افزود: امیدواریم که بتوانیم اخلاق، سیره و روش پیامبر(ص) را به اندازه وسیع در زندگی و رفتار خود ببینیم.

وی به سوالی مبنی بر استخدام های بی ضابطه و فله ای در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داد و گفت؛دو نوع استخدامی در کشور وجود دارد که یکی بر اساس مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی که به صورت آزمون استخدامی برگزار می شود که به صورت معمول و جسته گریخته در کشور و استانها یک روال مشخص و خاصی دارد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی مرحله دوم بکارگیری و استخدام نیروها را در قالب پیمانکاری، شرکتی و قرار دادی عنوان کرد و افزود: این روال همیشه بوده و خواهد بود و مربوط به یک دوران خاصی نیست و اگر شما بگردید و سوابق را نگاه کنید در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پنج شش سال گذشته بالغ بر یکهزار نفر بکارگرفته شده اند یا در راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست که الان ما ناچاریم بخشی از اعتبارات عمرانی همان سازمان را برای تامین حقوق این افراد پرداخت نماییم.

زارع ادامه داد: در این مقطع گوناگون نه کسی معترض بوده و نه سوالی داشته و نه در فضای رسانه ای یا اجتماعی استان تحرکات این چنینی که ما امروز شاهد آن هستیم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از جوانان استان بیکار هستند، تصریح کرد: خانواده های این افراد فشارهای زیادی را تحمل می کنند که جمع این فشارها بر نمایندگان مجلس بیش تر از سایر مسئولان است چرا که اکثر مراجعه کنندگان ما همین افراد هستند و با توجه به عدم رونق اقتصادی در جامعه و مسائل دیگر امیدواریم با برنامه ریزی هایی که در حال انجام دادن است شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان و کشور باشیم.

گمانه زنی ها بی پایه و اساس است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد استخدام های فله ای در شهرستان بویراحمد و  نقش شما در این مورد، چه پاسخی دارید گفت:مسائلی که مطرح می کنند یک سری گمانه زنی های بی پایه و اساس است، افرادی که به صورت موردی و مقطعی در برخی از ادارات در قالب پیمانکاری بکارگرفته شده باشند که بنده اطلاعی ندارم و اگر در سازمانی یک فرصتی حاصل شود که فرد جویای کار یا مستحقی یا جوان تشنه کار به صورت مقطعی یا پیمانکاری یا شرکتی بکار گرفته شود، این چه مشکلی دارد؟ و یا چه حقی از کسی ضایع می کند؛ هر فردی که بکار گرفته شود دیگری معترض خواهد بود و این یک مسئله ای که است که همیشه مرسوم بوده و نیاز به توضیح ندارد.

این فقط خاص شهر یاسوج است

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جو سازی ها به علت فشار بیکاری جوانان بر جامعه است، ادامه داد: این فضا سازی ها سیاسی است و متاسفم که ما فکر می کنیم که اگر از یک چاهی آب نخوردیم باید چاه را پر کنیم که دیگری استفاده نکند، این چه شیوه ناصحیح است که ما به خاطر مسائل سیاسی و به خاطر اینکه در این فضا سازی ها و این فرصت ها مثلا فردی کار پسندیده خوبی انجام داده  است بگوییم که این کار خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور در همه سیستم های اداری بر اساس نیاز و یک مقطعی خاص نیروهایی در قالب پیمانکاری، شرکتی و قرار دادی به کار گرفته می شوند، یادآور شد: در هیچ جای کشور چنین بلواها، سر و صداها، جوسازی هایی اتفاق نمی افتد مگر در استان کهگیلویه و بویراحمد و فقط در شهر یاسوج، حالا اگر جاهای دیگر استان نیز اتفاقاتی بیافتد کسی حاضر نیست اعتراض یا نگرانی داشته باشد و این فقط خاص شهر یاسوج است.

زارعی با بیان اینکه من از این شایعه سازی ها واقعا متاسفم،گفت: به این شکل قطعی نیست که شما می گویید نیست، اگر نیرویی در حد دو یا سه نفر مختصر و محدود یا خانواده شهید، فرزند جانبازی، یا جایی موقتا با یک حقوق حداقلی بکار گرفته شده باشند که بتواند  زندگی خود را اداره کند شایسته این همه سرو صدا نیست.

 داشتن مدارک بر استخدام ها در دانشگاه یاسوج و اداره برق و راه واهی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر اینکه گفته شده در اداره برق، راه و شهرسازی و دانشگاه یاسوج نیرو هایی استخدام شده است، اظهار کرد: این گونه شایعه سازی ها واهی است، در راه و شهرسازی و دانشگاه یاسوج بعد از بکارگیری نیروهای فله ای در پنج شش سال گذشته که نیروهایی بدون استحقاق بکار گرفته شدند، بعد آن یک نفر به کار گرفته نشده است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز حیاتی ترین، مهمترین و با ارزشمندترین کار این است که فرد جویای کار را بدون تبعیض و بدون رابطه خاص بکار بگیریم، تصریح کرد: فرد خاصی را که ما از یک استان دیگر نیاورده ایم، چرا ما یک کلاغ را صد کلاغ کرده ایم؟ بیشتر این جوسازی ها سیاسی است و بخشی از کار مربوط به یک فردی است که می خواست در جایی بستگانش را بکار گیرد موفق نشده و حالا آمده و این فضا را تیره و تار کرده است.

اگر مدیری جایی بتواند یک نفری را بکار گیرد از هر منطقه ای، از هر جریان یا گروهی دستش را می بوسم

زارعی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری مبنی بر اینکه که اگر ثابت شود مدیرکلی بدون ضوابط اقدام به استخدام افرادی کرده است واکنش شما چیست؟،که زارعی در پاسخ خبرنگار صبح زاگرس گفت: با من شرطی صحبت نکن، بنده الان اعلام می کنم اگر مدیری یک جایی بتواند یک نفری را بکار گیرد از هر منطقه ای، از هر جریان یا گروهی دستش را می بوسم، اگر مدیری یک نفر را بکار گیرد نکوهشش نمی کنم بیشتر تاییدش می کنم.

وی در واکنش به صحبت های سرپرست سابق جهاد دانشگاهی استان مبنی بر بکارگیری نیروهای باشتی و گچسارانی در این اداره، اضافه کرد: این فرد فامیلای خود را بکار گرفت و بعد از اینکه از استان خارج شد حرفای بی پایه و اساس می زند، سایتی که بانی این بحث بوده برادرش در همان جهاد دانشگاهی بکار گرفته شده است.