موفقیت بیمه سلامت استان در طرح نسخه پیچی الکترونیکی
موفقیت بیمه سلامت استان در طرح نسخه پیچی الکترونیکی

فصلی نو ، مدیرکل بیمه سلامت استان  گفت : کهگیلویه و بویراحمد در طرح نسخه پیچی الکترونیک سال ۱۴۰۰ به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرد . به گزارش فصل جنوب ، دکتر غلامرضا کاظمی در نشیست خبری با خبرنگاران گفت : با تلاش همکاران عزیز در بیمه سلامت استان در طرح نسخه پیچی […]

فصلی نو ، مدیرکل بیمه سلامت استان  گفت : کهگیلویه و بویراحمد در طرح نسخه پیچی الکترونیک سال ۱۴۰۰ به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرد .

به گزارش فصل جنوب ، دکتر غلامرضا کاظمی در نشیست خبری با خبرنگاران گفت : با تلاش همکاران عزیز در بیمه سلامت استان در طرح نسخه پیچی الکترونیکی بین سه استان برتر کشور یوده ایم .

کاظمی با بیان اینکه مطالبات بخش خصوص در سال ۱۳۹۹ بطور کامل پرداخت شد بیان کزد :مطالبات بخش های خصوصی و دولتی در سال ۱۴۰۰ بصورت کامل پرداخت شد و در همین ارتباط مطالبات بخش خصوصی تا پایان تیرماه پرداخت شده است .

وی اضافه کرد : در بخش دولتی و دانشگاهی به دلیل ضعف در زیر ساخت ها فقط تیرماه پرداخت نشده است .

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : در طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بین استان های پایلوت است که این طرح ابتدا در ۶ استان کشور آغاز شده است .

غلامرضا کاظمی در ادامه به حذف دفترچه های بیمه سلامت اشاره کرد و افزود : دفترچه های یمه سلامت بطور کلی حذف شده اند که خوشبختانه این مهم باعث شده است که هزینه بیمه سلامت کشور سالیانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در این زمینه کاهش پیدا کند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حذف دفترچه ها مزایای خوبی داشت که از جمله آن ها منتفی شدن هزینه برگ دفترچه ها، ارائه خدمت به بیمه شدگان در هر نقطه ای از کشور و مانع شدن از سودجویی های برخی افراد است.

در همین ارتباط بخوانید

کاظمی اظهار داشت : در بحث تایید داروها خوشبختانه اکثر داروها کد تایید اصالت دارند که با این کار جلوی بسیاری از سوء استفادها گرفته شده است .

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت : در سال ۱۴۰۰ بیمه سلامت استان در تمام شهرستانهایی که اداره دارند دارای ساختمان ملکی هستند ، سال گذشته ساختمان دهدشت به اتمام رسید.

وی افزود : امسال پروانه ساختمان در دستور کار است، هفته گذشته مناقصه ساختمان انجام شده و عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز می شود و در سال آینده مشکل ساختمان نداریم و در هر شهرستان هم که لازم باشد اداره ایجاد خواهد شد.

کاظمی افزود : تعداد بیمه شده‌های ما در سطح استان ۵۳۰ هزار نفر از کل جمعیت است که تحت پوشش قرار گرفته مبلغی که ماهانه از طرف ما به موسسات و بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود ۱۶.۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار داشت :  در سال ۱۴۰۰ پرداختی هزینه درمانی بیمه سلامت به بخش خصوصی ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در بخش روستایی ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نزدیک به ۷۹۰ موسسه به صورت مستقل و غیرمستقل در استان با این بیمه طرف قرارداد هستند.

نسخه پیچی الکترونیکی

بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد