نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ درصد کاهش یافت

حشمت الله صمیمی دوست هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان روز پنجشنبه در گفت و گو با فصل جنوب ، اظهار داشت:بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و همکاری و همراهی  بانکها در اجرای طرح‌های اشتغال را از مهمترین عوامل کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال گذشته بوده است.

وی افزود: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده در کهگیلویه و بویراحمد با همکاری بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزا به واحد های تولیدی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در چند سال گذشته در ردیف آخر بوده اما هم اینک به رتبه ۱۶ کشور رسیده است.

صمیمی دوست با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است، عنوان کرد: هدف‌گذاری امسال بازگشت ۲۴ واحدهای راکد به چرخه تولید است که، این تعداد واحد باید در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی استان فعال و به بهره‌برداری برسند.

در همین ارتبیاط بخوانید :

کاهش ۲.۱ درصدی نرخ بیکاری جوانان در زمستان ۹۹

 هماهنگی امور اقتصادی استاندار ابراز داشت:دولت به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.

استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ منابع خدادادی جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود.

بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ذخایر قطعی معدنی این استان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن است.

بیش ۲۵ درصد منابع نفت و گاز کشور در استان  کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان بویراحمد ، گچساران،کهگیلویه ، باشت ، چرام ، بهمئی ، دنا ، مارگون و لنده ، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۷۱۳ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=14207

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: