فصلی نو ،نخستین سوگواره شعر مجازی با عنوان «ده شب، ده محفل » با حضور تنی چند از شاعران استانهای کهگیلویه و بویراحمد، قم و خوزستان و دبیر محفل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در فضای مجازی برگزارشد.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد،در دومین شب از نخستین سوگواره شعر مجازی با عنوان « ده شب، ده محفل » با حضور تنی چند از شاعران استانهای کهگیلویه و بویراحمد، قم و خوزستان و دبیر محفل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت مشترک در فضای مجازی برگزارشد.
این محفل ادبی به همت شورای محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در فضای skyroom و به صورت پخش زنده برگزار شد.

در دومین شب از این محفل ادبی، شاعران استانهای کهگیلویه و بویراحمد، قم و خوزستان اشعاری را با موضوع عاشورا و دهه محرم سرودند.


 معرفی سبک های عزاداری، آیین های بومی و محلی سوگواری هر استان، پخش کلیپ های عزاداری استانها، از دیگر موضوعات این محفل بود.


از نکات برجسته این برنامه حضور علیرضا قزوه شاعر برجسته شعر آیینی و از فعالان فرهنگی کشور بود که با دعوت دبیر این محفل از وی ، اشعاری را با مضمون آیین سنتهای عاشورا، سرود.


گفتنی است نخستین سوگواره شعر مجازی با عنوان « ده شب، ده محفل » از ابتکارات فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که به شعر خوانی با مضمون عاشورا و محرم و معرفی آیینها و سنت های عزاداری مناطق کشور، با همراهی شاعران بومی و برجسته استانهای مختلف کشور در ده شب اول محرم برگزار شده است.