فصلی نو،رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج از ساخت و نصب المان بلوط در این شهر خبر داد.

المان بلوط به گزارش فصل جنوب به نقل از ، روابط عمومی شهرداری، ناصر داور با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه  کهگیلویه و بویراحمد مهد تمدن و مهد درختان بلوط در منطقه زاگرس نشین است و هیچ نماد و المانی از آن در سطح استان وجود نداشت، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج برای اولین بار در این راستا اقدام به نصب المان در شهر کرده است.

وی بیان کرد: المان بلوط توسط هنرمندان و نیروهای شاغل در سازمان سیما و منظر شهرداری یاسوج با مشاوره و راهنمایی هنرمندان تجسمی استان ساخته و نصب شده است.

ناصر داور ابراز کرد: درخت بلوط از گذشته تاکنون به عنوان مامن و استراحتگاه مردم این دیار بوده است و ایده این کار نیز از همین مفهوم گرفته شده است که این المان به شکل آلاچیق و فضای استراحت بصورت نمادین ساخته شده است.

داور گفت: این المان یک مجموعه شامل ۸ بلوط کوچک بصورت پراکنده و آنچه در طبیعت دیده می شود و سه مبلمان بلوط و یک بلوط با ارتفاع بیش از ۵ متر می باشد که در نزدیکی میدان جهاد شهر یاسوج و در ابتدای بلوار بنسجنان نصب شده است.

وی گفت: طی سه سال اخیر بیش از ۴۵ حجم در فضاهای مختلف شهری نصب شده است و نماد لاتین یاسوج نیز در ورودی شهر نصب شده و مسابقه ملی دیوارنگاری نیز در یاسوج برگزار شده است، لذا از شهروندان گرامی تقاضا داریم ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود، در حفظ و نگهداری المان ها و فضای سبز شهری کوشا باشند.

داور در پایان تصریح کرد: اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شهر یاسوج برای استفاده از ظرفیت و توان هنرمندان، هم اکنون در حال اجراست و هنرمندانی که توانایی لازم برای ایده پردازی و اجرای المان های شهری را دارند می توانند از طریق شرکت در این فراخوان طرح های خود را برای اجرا به شهرداری یاسوج ارایه کنند و از مزایای این سمپوزیوم نیز بهره مند گردند.