نقدی بر سخنان عجیب استاندار در خصوص عدم حضور مدیران در برنامه های انتخاباتی

در این فضای سرد حاکم بر انتخابات شهریار استان با رویکردی که در پیش گرفته با نهیب مستمر به مدیران و کارمندان استان مبنی بر عدم فعالیت انتخاباتی حتی در وقت غیر اداری این فضای سرد را به سوی انجماد و یخبندان سیاسی و اجتماعی

فصلی نو- محمد مهدی سهیلی


سردتر از روزهای برفی،چرا مردم در باره انتخابات مجلس حرف هم نمی زنند؟
حدود یک ماه دیگر انتخابات مجلس یازدهم برگزار میشود و فضای انتخابات از روزهای برفی زمستان نیز سردتر است.بر خلاف دوره های پیش که دستکم۵-۶هفته قبل از رای گیری،بحث های انتخاباتی نقل محافل مردم بود،اکنون هیچ علاقه ای در این باره دیده نمیشود و انگار نه انگار که دوم اسفند همین سال،قرار است انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
به نظر میرسد ناامیدی فراگیری جامعه را در خصوص انتخابات فرا گرفته است،باید از خود سانسوری وشعار گرای عبور وتصریح کرد که بسیاری از مردم نه امیدی به اصول گرایان دارند ونه به اصلاح طلبان چشم دوخته اند آنها بخت خود را در هر ورطه آزموده و رخت خود را از آن بیرون کشیده اند. ناامیدی بی تفاوتی به بار می آورد و اگر استمرار یابد می تواند به طغیان نیز منجر شود.
در این فضای سرد حاکم بر انتخابات شهریار استان با رویکردی که در پیش گرفته با نهیب مستمر به مدیران و کارمندان استان مبنی بر عدم فعالیت انتخاباتی حتی در وقت غیر اداری این فضای سرد را به سوی انجماد و یخبندان سیاسی و اجتماعی سوق میدهد که ظن دوستی خاله خرسه را در ذهن متبادر می نماید. شهریاری که میبایست پرچم دار شرکت گسترده مردم در مهمترین رویداد دمکراسی در کشور باشد باید بداند:
دمکراسی وحکومت مردم بر مردم که انتخابات کلید واژه اجرای آن است ونهاد سیاسی برگرفته ازآن میانگین آراء و نظرات یک جامعه میباشد وعنصرهای انسانی ومدیریتی این نهاد سیاسی درگیرودار همین دمکراسی به محک انتخاب مردم میرود. پس اگر آراء سیاسی، اجتماعی واقتصادی مدیران برای اداره جامعه در یک نظام سیاسی مشخص نباشد چطور باید مورد قضاوت مردم ونهادهای سیاسی قرار گیرند. بر اساس همین نظام سیاسی وقانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نه تنها مدیران باید پرچم دار آراء و نظریه سیاسی خود باشند بلکه شفافیت نظریه مدیران در این فرایند آنها را از انجام رفتارهای پنهان و مزورانه بر حذر خواهد داشت.شهریار استان باید ضمن تاکید بر رعایت ماده ۵۹قانون انتخابات پرچم دار گرم شدن تنور انتخابات باشد نه ایجاد فضای منجمد سیاسی در استان.

محمد مهدی سهیلی کارمند اداره کل راه وشهرسازی

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11165

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: