نمایندگاه ملت، دکتر وکیلی ودکتر تاجگردون عدالت را اجرا کنید!!!
- شناسه خبر: 6135
- تاریخ و زمان ارسال: 1 اسفند 1396 - 04:49
فصلی نو-اسماعیل رضا زاده
سمه تعالی
ابتدا باید درگذشت و آسمانی شدن، هم وطنان و هم استانیهای عزیزم را در سانحه هواپیمایی ،از طرف خود ،گمرک ایران وپرسنل استان کهگیلویه و بویراحمد، به ملت بزرگ ایران وهم استانیها و خصوصاخانواده های محترم داغدیده اعلام نمایم.
بعد از ۲روز از سانحه دلخراش، هواپیمایی آسمان تهران،یاسوج ،گویا لاشه این هواپیمای مسافربری پیدا شد.
آنهم به وسیله سربازان ارتش وگویا سپاه پاسداران،ولی اگر امیدی هم بود، به نا امیدی پیوست.خدا میداند وقتی خود را جای پدر آن فرزند خردسال ،یا مادر آن دختر دانشجو،وبرادر وخواهر آن عزیزان ازدست رفته میگذاری ،تاب ماندن رو نداری.و جز صبر و توکل به پروردگار به این عزیزان چیزی وجمله ای نمیتواند آرامشانکنند.
هنوز پیکر جان باختگان حادثه سانچی را پیدانکردند،که خبر سانحه هوایی آمد.
تسلیت گفتن از دیدگاه حقیر، دردی را دوا نمیکند،یا حده اقل باید پیشگیری از وقوع چنین حادثه های کرد،که دلیل و شاید دلایل چنین سوانحی در کشورمان چیست؟
به گفته یکی از کارشناسان، هواپیماهای مسافربرى داراى سیستم ELT یا همان emergency locator transmitter است که فرستندهای است که نقطه وقوع سانحه را مشخص میکند و ماهوارههای تجسس و نجات که عمدتا فرانسوى هستند میتوانند موقعیت وقوع سانحه را دریافت و به عوامل تجسس و نجات اعلام کنند ولى ظاهراً هواپیمایی آسمان آبونمان این سرویس را پرداخت نکرده و از این سرویس بی بهره است.
به گفته کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی چک ELT حدودا ۳۰ روزه است و خیلی غیرطبیعی است که بخواهیم ادعا کنیم این هواپیما ELT نداشته است؛ البته باید این موضوع هم بررسی شود که اگر ELT داشته است چرا فعال نشده است و موقعیت مکانی لاشه هنوز مشخص نشده است ولی اگر مشکلاتی در موضوع ELT وحود داشته باشد، شرکت هواپیمایی آسمان تقصیر بزرگی دارد.
اکنون باید از وزیری که اگر هرکسی جای ایشان بود خود استعفا میداد،تا بیش از این بحث اسیضاح ایشان مطرح نباشد.
سوال دیگری از نماینده و مسعولین استان خصوصا بویراحمد ،این است مگر چند هواپیما دراین شهر بود،چرا هر دفعه فقط جهت رسانه ای کردن فرودگاه جهت باند پروازی به آنجا سرکی میکشیدند، اما آیا از خطرات همین باند مطلع بودند که در چه مسیری از دنا قرار داشت.
بنده یکبار با این هواپیما از تهران به یاسوج آنهم در هوای پایدار وآفتابی سفر کرده بودم همان اولین بار وآخرین باری بود که همانند خانه ای که بر روی گسل زلزله ای باشد روی همین ارتفاعات دنا تکان میخورد.و مطمعن بودم که بلاخره چنین اتفاقی رقم خواهدخورد.
آیا هواپیمای کوتاه برد که وزیر راه عرض کردند ،در ارتفاعات زاگرس ودنا تاب چنین پروازی را داشتند ودارند ،آنهم هوای ناپایدار کوه دنا..!
صنعت هواپیمایی ما فرسوده است و عمر یکهواپیما دراروپا بین ۱۰تا ۱۵ سال می باشد ،این هواپیما گویا بیش از بیست سال عمر داشت و یکی از مسعولین هواپیمایی کشور هم عرض کرده اند: یکی از کشورهای اروپایی این هواپیما را از مامیخواستند که بخرند!؟ جای بسی تعجب است.!! اما من به ایشان اعلام میکنم “اول گمان نمیکنیم اروپا که خود شرکتهای هواپیما سازی دارند،منتظر چنین خریداهای آنهم از شما باشند.”دوم گیریم که حرف شماصحت داشته باشد “شایدکشورهای اروپایی این هواپیما را برای “موزه ها یشان میخواستند.!!
ودر آخر “بازضمن عرض تسلیت به تمامی هم وطنان وهم استانیهای گرامی، و خانواده های داغدار ،از صمیم قلب برای دوستانم و همشهریانی که دراین سانحه آسمانی شده اند،طلب مغفرت وآمرزش را دارم.ولذااز “نمایندگان ملت،خصوصا جناب آقای دکتر وکیلی وتاجگردون که نشان دادند از همان ابتدای حادثه، از صمیم قلب کنار هم استانیهایشان هستند،ودر منزل برخی از داغدیده ها حضور پیدا کردند ،هر مسئولی را که در این سانحه تلخ و دیگر حادثه های به این گونه قصوری داشتند و دارند، عدالت را اجرا و به محضر ملت بزرگ ایران و هم استانی های گرامی برسانید.
ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد