فصلی نو ، در پی انتشار سخنان شهردار یاسوج که حاوی انتقاد تند از هیات رئیسه شورای این شهر در خصوص عدم حضور این افراد در آیین رونمایی از تندیس شهید سلیمانی بود شورای شهر یاسوج در یک اقدام غیر معمول(انتشار جوابیه می بایست اولین بار در سایت منتشر کننده مطلب نقد شده انتشار پیدا کند ،شورا از این رسانه درخواست کرد تا برداشتن جوابیه در رسانه دیگر آن را منتشر کند )، به سخنان مقدم واکنش نشان داد .

به گزارش فصل جنوب در جوابیه شورای شهر یاسوج آمده است :

«این وصیت حاج قاسم سلیمانی است که روی قبرش چنین بنویسند: سرباز قاسم سلیمانی و او را با عبارت‌های عنـــوان‌دار خـــــطاب نکنند. او گفته است: «قبر ساده باشد مثل دوســــتان شــهیدم.» کلمه سرباز بسیار ساده و پرمعناست. کسی که جان برکف نهاده و یا به گفته فرهنگ معین «آن که آماده باشد سر و جان خویش را در راه هدف فدا کند.» اینکه سردار ملی خواسته است روی سنگ مزارش فقط کلمه سرباز بنویسند نباید به سادگی از کنارش گذشت. سردار سلیمانی بخش عمده‌ای از عمر و زندگیش را در جبهه‌های نبرد پیمود و حتی زمانی که در ایران صلح برقرار بود و همه از آرامش ناشی از آن برخوردار می‌شدند، نه این درجات ظاهری که می‌تواند برای هر شخصیت نظامی سراسر افتخار باشد و نه آن القاب دیگر حاکی از محبوبیت مردمی، توجه او را جلب نکرد جز کلمه سرباز و این انتخاب هم برای همکاران و هم‌ردیف‌های او و هم برای ملت درس‌های فراموش نشدنی دارد. حتی در زمان حیات نیز او کمتر حاضر می‌شد در جامه رزم و بویژه با نشان‌های مرسوم شرکت کند.
خویشتنداری او ستودنی و مثال‌زدنی است، به نحوی که در سی سال پس از پایان جنگ هرگز اجازه نداد امواج سیاسی و هیجانات روزمره ناشی از آن، او را با خود به ناکجاآباد سیاست ببرد. از طرف دیگر همه می‌دانستند که این سرباز وطن، عشق و علاقه‌ای وصف‌ناپذیر به اهل بیت عصمت و طهارت و بویژه حضرت فاطمه زهرا (س) داشت و شاید ایران‌دوستی و سربازی او از این موضوع هم سرچشمه می‌گرفت. او حاضر نبود بپذیرد که مدفن شریف علی امیرالمؤمنین و حسین سیدالشهدا و میروعلمدار کربلا؛ ابوالفضل‌العباس و عقیله بنی‌هاشم؛ زینب کبری، لگدکوب فرزندان یزید و معاویه و شمر و ابن سعد باشد. بنابراین حریم معنوی ایران را بسی فراتر از نگاه‌های جغرافیایی معمول می‌دید. به واقع او امنیت همسایگان را امنیت ایران می‌دانست و بر اثر تجربه و گفت‌وگو به درک خاصی از ژئوپلیتیک ایران رسیده بود. اما نکته مهم‌تر این است که این اهداف او را از شخصیتی که داشت دور نمی‌کرد و در واقع همه این صفات و اطلاعات و آگاهی‌ها و رفتار و عمل در وجود او همچون موسیقی پرشکوهی نواخته می‌شد و آهنگ خوش‌نوایی از آن به گوش می‌رسید که ثمره آن آرامش ایرانیان بود. او نه فقط ایران و ایرانیان را سپر خود نمی‌کرد بلکه خود سپر آنها می‌شد. در تواضع برآمده از سربازی و خویشتنداری او همین بس که نه فقط در پی تریبون نبود و درشت سخن نمی‌گفت بلکه بیشتر سعی می‌کرد آثار و اعمال او دیده شود تا خود او. سلامت مالی و سبک زندگی او از دیگر نکات برجسته این سرباز ایران است که با وجود دسترسی به منابع مالی بسیار در سطح کشورهای مختلف هرگز تَردامن نشد. مجموع زندگی و تجربه او در برابر ماست که باعث می‌شود از او در تاریخ به بهترین وجه یاد شود. زمانی که خبر ترور او را به دست اهریمنان شنیدم در پیامی او را «سردار ملی» شهید قاسم سلیمانی خطاب کردم اما اکنون می‌بینم که خود او درست‌تر خویش را معرفی کرد: «سرباز قاسم سلیمانی».  بر همین سیاق، شورای اسلامی شهر یاسوج در جلسه ۳۱ فروردین ماه ۹۹ مصوب کرد که خیابان جمهوری اسلامی یاسوج به نام سردار شهید سلیمانی این قهرمان ملی تغییر نام دهد و شورای تطبیق شهرستان بویراحمد هم بر این مصوبه شورا مهر تأیید زد. طبق قانون شهرداری یاسوج موظف به اجرای این مصوبه بود که معلوم نیست، او به چه دلیل از این مصوبه سر باز زد و بلوار عدل که فرعی، مغازه، بنگاه‌ها و مکان‌های خدماتی زیادی دارد برای این موضوع انتخاب کرده است. بعد از این کار غیرقانونی شهردار یاسوج، محمد رحیم‌دهراب‌پور رییس شورای اسلامی شهر یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اگر تندیس سردار رشید اسلام را در تمام میادین شهر هم نصب شود، کفاف آن همه خدمات شهید عزیز نیست، اظهار داشت: نامگذاری بلوار عدل به نام شهید سلیمانی مصوبه قانونی ندارد و شهرداری یاسوج باید فرایند قانونی این نامگذاری را طی می‌کرد. شورای اسلامی یاسوج مصوب کرده بود که خیابان جمهوری اسلامی به نام این شهید بزرگ نامگذاری شود و این کار غیرقانونی است. بعد از این اظهارات دهراب‌پور و مصاحبه مسعود خوبانی سخنگوی شورای اسلامی شهر در همین راستا، نسهتن مقدم شهردار یاسوج پاسخ تندی به این اعضای شورای اسلامی داد. که نکاتی را پیرامون مصاحبه «مقدم» بیان می‌کنم.
با توجه به فحوای کلام و تناقض‌هایی که در اظهارات شهردار یاسوج به چشم می‌خورد، به راحتی می‌توان ایرادات شهردار در حوزه فنی و شهرسازی و یا دینی و مذهبی را مشاهده کرد.
من باب یادآوری و رفع نواقص و تحلیل صحبت‌های جناب مقدم می‌توان، چند نکته خطاب به وی اشاره کرد:
جناب آقای نستیهن مقدم
۱-قانون در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از دین، قرآن، روایات معصومین (ع) و استفتائات مراجع عظام است. هر آیه که در قرآن کریم آمده شأن نزول خاصی دارد و در موارد مخصوصی نیز آیاتی وارد شده که برای آن می‌بایست به کتب تفاسیر مراجعه کرد. آیه (واکثرهم لا یعقلون) که در مورد موضوع شورا آورده‌اید، صدق نمی‌کند چون فلسفه شورا در آیاتی دیگر به وضوح اشاره شده که مشهورترین آن آیه مبارکه (و امرهم شوری بینهم) است که با توجه به فرمایشات شما اگر آیه اول در مورد شورا بوده، آیه دوم نقض کننده آیه اول است و این نشانه پارادوکس فکری شما در فهم و تبیین آیات قرآن است. اگر به فرض آن آیه که شما بدان استناد کرده‌اید در مورد شورا هم درست باشد. آن اکثریتی که شما را شهردار کرده‌اند از حیزانتفاع خارجند و شما بعنوان شهردار یاسوج طبق تحلیل خودتان مشروعیت نخواهید داشت.
۲-معیار و ملاک ولایت مداری در عصر غیبت معصوم (ع) اعتقاد، التزام و عمل به فرامین و رهنمودهای پیامبرگونه ولی فقیه حاضر و گذشتن از گرانبها ترین سرمایه‌های وجودی مانند جان، آبرو، نام، نان و… توسط هر فرد ولایت مدار است و صرفاً در دادن شعار و وانمود کردن نیست (آفتی که امروزه برخی سیاسیون جامعه ما بدان گرفتارند.)
آن کسانی را که شما توصیه به ولایت مداری و الگوگیری از راه و رسم شهید حاج قاسم سلیمانی می‌کنید هم ایثارگر و رزمنده در خط مقدم دفاع و جهاد هستند و هم خود و خانواده‌ها و وابستگانشان در میدان عمل با سر و پای برهنه به اذن رهبرشان وارد آتش امتحان ولایت مداری جنگ شده‌اند و افتخار دادن شهدایی را در این راه دارند، آیا شما چنین سوابق مبرهن و درخشانی دارید؟! آیا اجرایی نکردن مصوبات شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم، قانون‌گریزی نام نمی‌گیرد؟ آیا قانون‌گریزی با ولایتمداری همخوانی دارد؟ آیا تحمیل نیروهای فله‌ای و نورچشمی به بدنه ضعیف شهرداری یاسوج ولایتمداری نام دارد؟ کجا ولایت گفته باید بار مالی برای دولت ایجاد کرد؟ رهبر معظم انقلاب ذره‌ای از بیت المال به نفع خود تاکنون سود نبرده است؟
صرف سخنرانی بزرگان در یک مراسم و نصب تندیس شهید شاخص حاج قاسم سلیمانی که ملاک ولایت مداری شما نیست. تفکر، عقیده و راه این شهید عزیز برای همه ما و همه آزادگان و غیرتمندان در سراسر عالم ستودنی و قابل ارزش گذاری است. ولی نباید نام این شهید فرصتی شود برای شما که با آن به نوایی برسید.
کسی که پیرو ولایت هست، برخلاف نظر ولی امر مسلمین که اشراف‌گری را برای مسئولان مورد نکوهش قرار داده است، با پول بیت المال خانه لاکچری در مرکز شهر اجاره نمی‌کند، یا خودرو میلیاردی بیت المال را سوار نمی‌شود و بجای رواج روحیه اشرافی گری مسئولین در نظام اسلامی به فکر رفع و فتق امور صدها کارگر خدماتی بودید که حقوقشان به موقع پرداخت شود تا شرمنده زن و بچه نباشند و روی به مشاغل کاذب نیاورند.
۳-حضرت امام روح الله (رضوانه تعالی علیه) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است نه حفظ تابلوی جمهوری اسلامی و تابلوی میدان جهاد. نفس فرمایش امام خمینی (ره) حراست از نهال نوپای انقلاب و تداوم ارزش‌های الهی برخواسته از انقلاب بوده نه اینکه اگر در شهری میدانی یا معبری نام گذاری شد، تغییر آن شرعاً مجاز نباشد. شما که متاسفانه نه تجربه اداره شهر و نه تخصصی در حوزه‌های عمرانی و علم شهر سازی دارید و نه بر قانون شهرداری‌ها و شوراها مسلط هستید که اینگونه اظهارات دارید.
مصوبه نام گذاری خیابان جمهوری اسلامی به نام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی هفت ماه پیش تصویب و در کمیسیون تطبیق فرمانداری که شما آنرا میزان سنجش قانونی بودن مصوبات می دانید، تأیید شده است. آن کسی که از قانون اعراض می‌کند خود شمایید که علناً عنوان هم کرده‌اید و مصوبه تصویب و تأیید شده را اجرا نمی‌کنید و آنرا تفسیر به رأی می‌کنید. آن کسی که ثبات ندارد، در پیمان متزلزل و برای مردم شناخته شده هست خود شمایید که چهار سال است با انواع تعاملات دقیقه نودی برخی اعضای شورای شهریاسوج را نسبت بهم وادار و درگیر کرده‌اید و با سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن به هر شیوه‌ای که شده صندلی شهرداری مرکز استان را محکم چسپیده اید.
نگاه دشمنان به چالش کشیدن کلمه جمهوری اسلامی نیست. اتفاقاً آنها حاضرند شرایطی را حاکم کنند که نام جمهوری باشد، یک فرد هم در رأس جامعه باشد ولی آن قدرت حراست و پرتوافکنی که ولی فقیه دارد، نداشته باشد و بتواند هژمونی فکری و اعتقادی لیبرال دموکراسی غرب را در ایران اسلامی توسط نفوذی‌هایش بوجود آورد. لازم به ذکر است که عدل از اصول دین به شمار می‌رود و هدف پایه‌گذاری جمهوری اسلامی در واقع برافراشتن پرچم توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت است.
۴- جهت اطلاع عموم و رفع شبهات تصویری از سابقه فعالیت بسیجی خود در دوران دفاع مقدس و قبل از اینکه مسئولیت بپذیرید را توسط رسانه‌های مجازی انتشار دهید تا عیار انقلابی گری و بسیجی بودنت طبق ادعاهایتان سنجیده شود و با دیگرانی که متهم به غیر انقلابی گری می‌کنید، مورد قیاس قرار گیرد چرا که ملاک بسیجی بودن صرفاً مسئول پایگاه بودن در دوران مسئولیت نیست و یک بسیجی را باید با اخلاص و حضورش در مواقع نیاز سنجید.
۵- آقای مقدم، خوب می‌دانی که پشت پرده منازعات شورا و شهرداری یاسوج کیست؟ و چه کسانی به آن دامن می‌زنند؟
بجای اظهار نظر در جایگاه دفتر امور شهری استانداری یا کمیسیون‌های شورا و تطبیق فرمانداری گزارشی از عملکرد چهار ساله خود در امور زیر بنایی مثل ساخت زیرگذرها، پل‌ها، کمربندی، پارک‌ها و یا اقدامات بزرگ فرهنگی مثل تیم شهرداری یا برگزاری جشنواره‌های مردمی و یا حتی فعالیت‌های اقتصادی مانند فعال کردن منابع درآمدی شهرداری و ایجاد اشتغال‌های نوپا در شهر و برنامه‌های خود ارائه دهید و بجای پرداختن به حاشیه وارد متن شوید.
در آخر وظیفه خود می دانم به شما و خودم توصیه به تقوا و رعایت اخلاق داشته باشم. والسلام