واکنش محیط زیست به یک خبر – خلاف قانون تعطیل نمی کنیم/ خلافی مشاهده شود پیمانکار بارها به محاکم قانونی خواهد رفت

فصلی نو ، در پی درج یک خبر با عنوان سریال سنگ اندازی در مسیر توسعه استان توسط یک دستگاه دولتی این بار محور یاسوج به سی سخت  در فصل جنوب ، مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان با انتشار متنی در خصوص این خبر واکنش نشان داد .

به گزارش فصل جنوب: در متن جوابیه روابط عمومی محیط زیست آمده است :

اداره روابط عمومی :درراستای ۲ بند از مجوز صادره پیمانکار حق تجهیز کارگاه یا دپوی خاک برداشت شده در منطقه حفاظت شده را نداشته این اقدام خلاف مجوز بوده و تشکیل پرونده شد که مربوط به زمان قبل است نه الان /نظارت محیط زیست بر هر پروژه ای در مناطق چهارگانه تا پایان کار ادامه خواهد داشت .

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد- در پی درج خبری با عنوان “سریال سنگ اندازی در مسیر توسعه استان توسط دستگاه دولتی این بار در محور یاسوج سی سخت ” با کد خبر ۱۱۹۴۰۰ مورخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ بر خروجی پایگاه خبری فصلی نو ، هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان نسبت به این خبر به شرح ذیل جهت روشنگری بیشترتنویر افکار عمومی واکنش نشادن داده است .
در این جوابیه آمده است :

پیگیری مشکلات و مطالبه مردم جزئی از وظایف و رسالت خبرنگاری است اما نباید رسانه هر گونه خبر ، منبع خبری و مسیری را بپیماید که افکار عمومی را به سمت سیاه نمایی منحرف سازد . انتقاد سازنده رسانه ها ، راهگشای مشکلات است و ما از هر نقدی استقبال می کنیم البته تقد سازنده ای که گرهی از مشکلات را بگشاید .

جناب آقای شفیع رحیمی پور ، ما هم جدای از مردم نیستیم ، مطالبه مردم مطالبه ماست وظیفه دولت جواب به درخواست به حق و تامین رفاه مردم است و اگر پروژه عمرانی در جایی اجرا گردد انجام وظیفه است .

امام علی (ع ) فرموده اند: دروغگو فراموش کار است در ادامه به بخش هایی از تناقضات و سیاه نمایی های شما در همین یک خبر اشاره خواهم کرد .
در بخشی از مصاحبه خود اشاره داشته اید به اینکه، اول باید مجوزها از دستگاه های اجرایی اخذ و سپس کار انجام گیرد که این گفته عین قانون است اما ، در ادامه آورده اید ، بعد از عقد قرارداد و یک سال و نیم بعد از شروع کار جاده ، مجوز محیط زیست و منابع طبیعی صادر شد . این اولین خلاف در اجرای این پروژه بوده است .

لازم نیست به عقب برگردیم ، اما با همه پستی و بلندی های گذشته ، مجوزها صادر شد و شما بعنوان پیمانگار ادامه فعالیت خود را آغاز نمودید ، خوب است بدانید در تیم مدیریتی محیط زیست ، اینگونه نیست که مجوز صادر شود و کار به امان خود رها شود لاکن مراحل نظارت بر حسن انجام کار از صدور مجوز مهمتر بوده و محیط زیست نظارت خود را تا پایان هر گونه پروژه عمرانی در مناطق چهارگانه ادامه خواهد داد و در هر مرحله از کار درصورت تخطی از ادامه فعالیت جلوگیری بعمل خواهد آورد و این یک اصل است برای ما .

در بخش دیگری آورده اید: محیط زیست قانون را دور زده تا شکایت پیمانکار را کند، خوب است مردم شریف سی سخت بدانند ، این یک سیاه نمایی بیش نسیت که هدف از آن غلبه حاشیه بر متن است . محیط زیست عین قانون را اعمال نموده و هیچ گونه شکایت جدیدی در خصوص جاده مطرح ننمموده ، چون مسیر جدید خارج از مناطق چهارگانه تحت حفاظت و مدیریت بوده ، اصلا به مسیر جدید ورود ننموده بلکه شکایت محیط زیست علیه شما بعنوان پیمانکار بر می گردد به مجوز صادره اولیه و اینکه شما حق تجهیز کارگاه و دپوی خاک برداری شده در منطقه حفاظت شده را نداشته اید اما این کار را انجام دادید و حتی به شما فرصت داده شد تا خاک های دپو شده را جابجا و از منطقه خارج نماید اما این کار را نکردید چون این اقدام خلاف ۲ بند از مجوز زیست محیطی اولیه بود محیط زیست مطابق قانون اقدام به طرح دعوی در مراجع قضایی نمود .

دربخش دیگیری از صحبت های خود به وظیفه محیط زیست اشاره کرده اید و گفته اید : وظیفه محیط زیست این است که از جنگل حفاظت کند برخی جاها باید فنس بکشد و مانع از عبور احشام به طبیعت شود و از داشته ها نگهداری کند ، ما که داریم همین کارها را انجام می دهیم پس دلیل سیاه نمایی شما چیست ؟؟

دربخش دیگری آورده اید : محیط زیست مانع کار است و نقشه مسیر و تونل ها را تغییر داده است . نیک میدانید تغییر مسیر طی بازدید میدانی وزیر وقت مسکن راه و شهرسازی جناب آقای اسلامی به همراه استاندار وقت مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی از مسیر بود که به محض دیدن پوشش انبوه جنگل ، حجم بالای تخریب و قطع درختان بلوط ، فورا به مدیرکل مسکن راه و شهرسازی دستور داد مسیر جدید جایگزین و مشخص گردد .

جناب آقای رحیمی پور خود شما هم اشاره داشته اید که مرز منطقه حفاظت شده و آزاد جاده یاسوج به سی سخت است و گفته اید : بالای جاده با محیط زیست و پایین دست آن با منابع طبیعی است (عین خبر ) پس شما به چه استنادی می گویید که این منطقه حفاظت شده نیست و سه رشته کوه با کوه گل فاصله دارد مگر مرز ما کوه گل است .کوه گل بخشی از منطقه حفاظت شده است .

اشاره داشته اید به اینکه اطمینان دارید در مشکلات بوجور آمده نظرات سیاسی پنهان است و چرا محیط زیست کاری به سایر جاده های استان ندارد ، به شما برادرانه توصیه میکنم اندکی مطالعه داشته باشید. محیط زیست و یا هر دستگاه دیگر شرح وظایفی دارد که قانونگذار فقط در حوزه کاری خود حق ورود را به آنها داده است و خارج از حوزه استحفاظی حق ندارد ورود کند لاکن محیط زیست از این قانون مثتسنی نیست فقط در مناطق چهارگانه تحت مدیریت خود حق ورود دارد .

حالا یک سوال البته با جواب مشخص : چرا محیط زیست مورد انتقاد قرار می گیرد ؟ خوب میدانید و می دانیم صرفا بخاطر انجام وظیفه است و اگر مجموعه محیط زیست بر نظارات چشم پوشی کند، صرفا به مجوز اکتفا نماید و حاضر شود چشم از تخریب ها ببندد ، حضرتعالی بجایی سیاه نمایی برای همین مجموعه چه چه می زنید . اما همگان مطمئن باشند در هرجایی که مجوزی از طرف محیط زیست صادر شود تا پایان کار نظارت ها روزانه انجام می گیرد و در هر مرحله ای از کار در صورت تخطی از مجوز کار تعطیل خواهد شد و فرقی هم ندارد که کار و مسیر در چه نقطه ای از مناطق چهار گانه ما باشد .

من آن گلبرگ مغرورم که می میرم زبی آبی ولی با ذلت و خواری پی شبنم نمی گردم

در پایان اشاره داشته اید به جابجایی مدیران ، خوب است بدانید عزل و نصب مدیران اجرایی با صلاحدید و بوسیله دولت ، یکی از اختیارات مسلم و تام قوه مجریه است اما اذهان و دیدگاه های کوچک که وسعت دید آنها حداکثر جلوی دماغشان است این تغییرات را بنام و بکام خود می دانند .

هادی سینایی
رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد
۱۴ شهریور ۱۴۰۰

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=15075

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: