مهدی روشنفکر خوب می دانست که صندلی بهارستان در این زمان مکانی برای آسایش و رفاه نیست ، و بایسته است که برای پایان دادن بر درد محرومیت برای مردمش با تلاش

فصلی نو _ محمد رضا عزیزی

انتخاباتی با خیل عظیمی از کشمکش ها و اگرها در اسفند ۹۸ پایان یافت ، و مردم برای تغییر در رویکرد ها ، نگرش ها و موضع گیری های سیاسی با نگاه ی جهت دار برای رساندن صداقت در ساحت سیاست مهدی روشنفکر را بعنوان خادم و وکیل خود برای بهارستان یازدهم برگزیدند ، تا صداقت جای فضاسازی ها و ترفند های سیاسی را بگیرد ، و مردم با انتخابی اصلح مسیر خدمت را به شخصی واگذار کنند ، که خود با آگاهی و بینش درد دردمندان را می فهمد و خود رنج محرومیت را کشیده تا آن کسی که با صداقت سخن می راند شود خادم مردم حوزه بویراحمد ، دنا و مارگون که این تصمیم با اراده قاطع بخش اعظمی از مردم شکل می گیرد تا در یک انتخاباتِ سالم فرهنگی دلسوز منتخب مردم راه بهارستان را پیش بگیرد ،و بدور از ظاهرنمایی و دورویی یاور مردم دردمند و مظلوم این خطه شود .

مهدی روشنفکر خوب می دانست که صندلی بهارستان در این زمان مکانی برای آسایش و رفاه نیست ، و بایسته است که برای پایان دادن بر درد محرومیت برای مردمش با تلاش و جدیت راه توسعه را با هر سختی و ملامت به این حوزه باز گرداند و برای انتخاب موکلینش جوابی در خُور این مردم فهیم داشته باشد و رسالت خود را با هر زحمت و سختی برای مردمش ادعا کند .

ولی مجلس یازدهم موانع و مشکلات بسیاری را سد راه و در ضمیر تصمیمات خود دارد که در چندین بُعد با فشار و مرارت و سختی کار برای مجلسی ها همراه است ، از یک طرف انتظارات گسترده ی مردم ایران به یک مجلس انقلابی که بتواند در این وضعیت دشوار برابر اقتصاد علیل و معیشت ضعیف ، فساد سیستمی و تبعیض و ناکارآمدی دولت و دولتی ها که مردم را در وضعیت بغرنج قرار داده است به ایستد و از حق و حقوق مردم زجر کشیده دفاع کند . و از یک طرف تحریم سخت ، سنگین و همه جانبه دولت آمریکا به این ملت که مستقیما اقتصاد را هدف قرار داده است و از طرف دیگر وجود ویروس انسان کشی بنام ویروس کرونا که کشور را در تمام ابعاد درگیر خود کرده است .

هر چند مجلسی ها اول راه بهارستان یا خود را در قرنطینه خانگی پنهان می کردند و یا در صحن با خیز آرام قدم می نهادند و یا در پرداختن به مطالبات مردم با کندی گام بر می داشتند تا از جان خود در برابر این ویروس ملعون محافظت کنند و از بیم آن در امان بمانند .

و بلکه وکالت مردم در چنین شرایط سخت و طاقت فرسایی، نیازمند پشت کار و راده قویست ، ولی آنچه انتظار می رفت مهدی روشنفکر راه خدمت را با جدیت آغاز نمود ، و بدون دلهره از سلامتی خود با پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود با گرفتن جلسات پی در پی با مسولان رده بالای کشور موانع و مشکلات بخش ها مختلف همچون صنعت ، کشاورزی ، راه …. را برسی و برای چرخاندن چرخ های صنعت با پیگیری بدنبال علاج و راه کار بود .

مهدی روسنفکر خود زاده ی محرومیت بود و به خوبی با کاستی ها ، تنگ دستی ها و مظلومیت مردمش آشناست و خود بخشی از زندگی خود را در میان درد و رنج و سختی در عمق محرومیت گذراند تا امروز فراتر از هر شخصی مردمش را درک و نداری ها را بفهمد و عمق محرومیت حوزه انتخابیه اش را به پشت تریبون های مجلس کشاند .

مهدی روشنفکر در مجلس یازدهم در کمیسیون تخصصی خود برای پرداختن به مطالبات قشر زحمت کش و فداکاری که بنیه علمی و آموزشی هر ملتی هستند شرکت می کند تا حامی خواسته ها ی بحق و حقوق به زمین افتاده ی قشر مستضعف جامعه باشد و از حق معلم و جایگاه رفیع معلمی دفاع کند .

گام های استوار و تلاشی های شبانه روزی که در ابتدای مجلس یازدهم برای دفاع از حقوق مردمی که سالهاست در عمق محرومیت و در اوج تبعیض وحق کشی هزینه ی تصمیمات برخی سیاسیونی که راه یک سویه را برای رسیدن به منافع خود و مصالح خودی ها شکل داده اند برداشت تا با خدمتی صادقانه پایانی بر راهی که چند دهه مردم را تنها در پروسه های انتخاباتی می دیدند و برای اخذ رای می خواستند و بی عدالتی های که بنیاد عقب ماندگی و واپس ماندن این حوزه از چهار دهه بعد از انقلاب تا کنون بدست کسانی که به اصطلاح نماد احزاب و جریان های سیاسی بودند باشد .

هر چند که سکوتی که نشانگر تلاش به عمل است ، بسیار کاراتر و ارزشمندتر از پوپولیسم و عوام گرایی عده ایست که هیچگاه دردی را از شانه های این مردم نه کاسته و بلکه افزوده اند سکوتی که نه برای پرداختن به حواشی و خودنمایی بلکه برای وسعت دادن به پیشرفت در همه اجزا یک حوزه برای رفع محرومیت است تا قدم به ساختن و پیشگام در حل مسائل کلان این حوزه در برابر خواسته ها و نیاز های بحق این مردم باشد .

مهدی روشنفکر در جدل ها و کشمکش های جریان های سیاسی که ایشان را جدا از دایره احزاب می پنداشتند و با هر لقب و صفتی به ایشان برای تخریب جریانی مردم نهاد که از دل مردم برخاسته نشان داد کلام متهور او زمانیست که برای مصالح مردم صادقانه بلند می شود .

و آنچه که در چند ماهه آغاز مجلس یازدهم از یک فرهنگی فرهیخته می بینیم اراده محکم ، امانت داری واقعی و شفافیت در عمل و رفتار اوست تا وظیفه شناسی را بدون نگاه ناسیونالیسمی در تمام مناطق حوزه انتخابیه خود برای مردمش ادعا کند .

و امروز مردم شریف ، نجیب و غیور حوزه انتخابیه بویراحمد ، دنا و مارگون مهدی روشنفکر را نه برای تفکری با نگاه احزاب و نه شخصی در کالبد جریان های سیاسی می شناسند ، بلکه او را شخصیتی که خود زاده محرومیت است و برخاسته از تصمیم و اراده طبقه ضعیف جامعه است می شناسند و این است که باید گفت ؛
درد را باید کشیده باشی تا دردمند را بفهمی