فصلی نو ، پارک علم و فناوری و شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  به منظور گسترش همفکری آموزشی و پژوهشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران گفت: طرفین این تفاهم نامه در خصوص  برنامه های ملی، منطقه ای در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی با هم همکاری و هم افزایی خواهند داشت.

سید شمس الدین هاشمی ادامه داد: پارک متعهد شده است عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با شرکت آب منطقه ای را در  اولویت قرار داده و در قالب پروژه‌های مشترک آن را اجرا کند.

وی افزود: شرکتهای دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک و مراکز رشد وابسته که فعالیت‌آن ها مرتبط با شرکت آب  منطقه ای  است نیز شناسایی و حمایت می شوند.

هاشمی یادآوری کرد:پارک علم و فناوری برای پذیرش محققان و پژوهشگران معرفی‌شده از سوی شرکت آب منطقه ای در قالب مقررات موجود نهایت همکاری را خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری تاکید کرد: شرکت های فناور و دانش بنیان استان در دو سالی که از راه اندازی رسمی پارک گذشته عملکرد قابل قبولی داشته اند و هر کجا از ظرفیت آنها استفاده شده به خوبی توانسته اند مسائل را حل کنند.

هاشمی گفت: تفاوت پارک های علم و فناوری با دانشگاه ها محصول محور بودن آنهاست. بر خلاف اکثر فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها که در گوشه کتاب خانه ها خاک می خورد فناوری کاملا در زندگی مردم قابل لمس است.

وی ادامه داد: شرکت های فناور و دانش بنیان چابک و انعطاف پذیر هستند و در شرایط خاص و بحران ها به سرعت خود را هماهنگ می کنند و راه برون رفت از مشکلات را پیدا می کنند.

وی گفت: در دو سالی که از راه اندازی پارک علم و فناوری می گذرد بیش از  ۳۰۰ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در واحدهای فناور آن مشغول فعالیت هستند.

هاشمی افزود: در سال اول تأسیس، شرکت‌های  پارکی۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشتند، سال ۹۸ نیز  ۹ میلیارد تومان فروش داشته‌اند و این عدد به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده  است.

در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه  فعالیت دارند. ۱۶ شرکت در پارک استان ،۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع  شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند. و تاکنون با استقرار ۲ واحد  فناور در مرکز رشد کهگیلویه  موافقت شده است.