فصلی نو ،مدیر کل بیمه سلامت استان از پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان مطالبات موسسات وشبکه های بهداشتی درمانی طرف قرارداد در استان خبر داد وگفت : این پرداخت ها در نوع خود در سازمان بیمه سلامت ایران کم نظیر بوده است و با تلاش مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران میسر شد و توانست در دوران شیوع بیماری کرونا عامل مهمی در پشتیبانی ارائه خدمات در مراکز درمانی به بیماران کرونایی باشد .

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : سازمان بیمه سلامت کشور و به تبع آن اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شیوع ویروس کرونا و بیماری کویید ۱۹ با پاسخگویی به پرسشهای هم میهنان عزیز و ارائه مشاوره های لازم در خصوص این بیماری از طریق سامانه هوشمند ۱۶۶۶ و ارتباط مستمر با مراکز ۱۶ ساعته تشخیصی ، درمانی وابسته به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، اقدامات حمایتی خود را آغاز نمود.

به گزارش فصل جنوب ،به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان ،دکتر غلامرضا  کاظمی گفت : اداره کل بیمه سلامت استان تا پایان آبان ماه ۱۳۹۹ مبلغ ۱۹۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۸۵  ریال بابت درمان بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های استان پرداخت نموده است و همچنین در همین مدت مبلغ ۷ میلیارد و ۴۴۸ مبیلیون و ۸۷۶ هزار و ۵۴۰ ریال  ریال بابت هزینه آزمایشات PCR پرداخت کرده است.

دکتر کاظمی اظهار داشت : از دیگر اقدامات حمایتی از بیماران کرونایی ،موافقت با افزایش تعداد تخت های ویژه و پذیرش هزینه بستری بیماران مبتلا به این بیماری بود.

یکی دیگر از مهمترین اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران در دوران شیوع و همه گیری بیماری کرونا که بر اساس آخرین مصوبات شورای ملی مبارزه با بیماری کرونا صورت پذیرفته ، حذف آزمون ارزیابی وسع برای متقاضیان دفترچه بیمه سلامت همگانی است . بر اساس دستور مدیرعامل محترم سازمان بیمه سلامت کشور حذف آزمون مذکور فعلا تا پایان سال و بلکه با توجه به شرایط حاکم و روند شیوع این ویروس و انت شار این بیماری ادامه خواهد یافت و متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی بدون آزمون ارزیابی وسع دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان دریافت خواهند کرد.

دکتر کاظمی مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد : رقمی بر ۱۴۷ میلیارد تومان به موسسات ومراکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد پرداخت گردید که از این مبلغ ۴۰۵ میلیارد ریال مربوط به مطالبات سال ۹۷ و ۲۷۷ میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی و دولتی دانشگاهی سال ۹۸ تا پایان سال تسویه شده است که این امر باعث رضایتمندی مراکز درمانی طرف قرارداد و ارائه خدمات بهینه به مراجعین وبیمه شدگان شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اعلام کرد : پرداخت به مراکز دولتی دانشگاهی تا خرداد ۹۹ ، خصوصی و دولتی غیر دانشگاهی الکترونیک لغایت آبان ماه ، خصوصی و دولتی دانشگاهی فیزیوتراپی و درمانگاه مرداد سال ۹۹ صورت گرفته است .

دکتر کاظمی در این خصوص ادامه داد : تیم مدیریتی سازمان با تلاش مضاعف وجدیت پیگیر این موضوع می باشند تا بتوانند پرداختیهای سازمان به مراکز درمانی به روز باشد و مطالبات مراکز را به موقع پرداخت کنند .

دکتر کاظمی بیان داشت : از دیگر اقدامات سازمان بیمه سلام ت ایران جهت حمایت های بیمه ای از بیماران کرونایی می توان به حذف آزمون وسع تا پایان دوران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار داشت : در حالی که شروع تعهدات بیمه برای همه بیمه شدگان از تاریخ صدور دفترچه می باشد ، تعهدات بیمه برای مبتلایان به ویروس کرونا (کویید ۱۹) از بدو بستری آغاز می گردد.

ایشان بیان داشت : داروهای مصرفی در درمان بیماری کویید ۱۹ از زمان اعلام پروتکل های وزارت بهداشت مورد تأیید و تعهد سا زمان بیمه سلامت کشور قرار گرفت و هزینه درمان بیماران مبتلا به کویید ۱۹ فاقد هر گونه سابقه بیمه ای ، بدون نیاز به پرداخت حق سرانه بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد.

دکتر غلامرضا کاظمی گفت : صدور دفاتر بیمه ای که زودتر از موئد (۳ ماه) به اتمام رسیده اند دارای ضوابط خاص و رعایت تشریفات اداری می باشند درحالی که این مهم برای بیماران کرونایی به صورت آنی و روزانه انجام می گیرد.

دکتر کاظمی در پایان افزود : ماهانه سیصد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد تحت درمان و مراقبتهای پزشکی قرار گرفته اند و از خدمات بیمه ای بیمه سلامت استفاده کرده اند. این اقدام به منظور پوشش بیمه ای همه افراد جامعه در شرایط موجود صورت گرفته و دارندگان این نوع بیمه تنها می توانند از خدمات درمانی دولتی استفاده کنند.

دکتر سعیدی نژاد متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :از زمان شیوع ویروس کرونا و شروع بیماری کویید ۱۹ سازمان بیمه سلامت ایران حقیقتا همپای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کمال همکاری را با بیمارستانها داشته و مطالبات باقی مانده از قبل را پرداخت نموده و امروزه می توان گفت که پرداخت های این سازمان به پزشکان و مراکز درمانی به روز بوده شده است.

ایشان بیان داشت : این امر باعث شده تا پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان با دلگرمی بیشتری به کار خود ادامه دهند.

دکتر سعیدی نژاد اظهار داشت : بیمارانی که فاقد بیمه بوده اند ابتدا علاوه بر تحمل درد و رنج فراوان ناشی از بیماری به شدت نگران هزینه های درمانی خود بوده اند که با همکاری های تنگاتنگ بیمه سلامت استان با دانشگاه علوم پزشکی استان و ارائه خدمات بیمه ای آرامش خاطر دو چندانی برای بیماران فراهم کرده است