فصلی نو ، مدیر نظارت و اعتبار بخشی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از پلمپ موسسات غیر مجاز درمانی و تشخیصی در استان خبر داد. به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر طالب نظری گفت: در راستای سیاست های نظارتی […]

فصلی نو ، مدیر نظارت و اعتبار بخشی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از پلمپ موسسات غیر مجاز درمانی و تشخیصی در استان خبر داد.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر طالب نظری گفت: در راستای سیاست های نظارتی وزارت بهداشت و بر اساس مجموعه دستورالعمل های موجود در طی ۶ماه گذشته ضمن بازدیدهای متعدد از تمام مراکز درمانی و تشخیصی سطح استان، مراکز غیر مجازی در حیطه پوست، مو، لیزر و همچنین طب سنتی که مشغول فعالیت بودند، شناسایی و باهماهنگی مراجع قضایی نسبت به تعطیلی و پلمپ این مراکز اقدام شد.

وی اضافه کرد: مراکز غیر مجاز با ترفندی مانند دریافت قیمت پایین، مشتری جذب می کنند در حالیکه این مراکز ابزار استاندارد و بهداشتی در اختیار ندارند.

دکتر نظری تعداد کل بازرسی و بازدیدهای صورت گرفته از مراکز مجاز و غیرمجاز موسسات پزشکی شامل طب سنتی، لیزرپوست، درمانگاه های فیزیوتراپی، سنوگرافی و سایر مراکز دیگر را ۲۶۰ موسسه اعلام کرد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۰ موسسه به دادستانی و ۳۳ موسسه به تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده ۱۱ معرفی و به ۳۷ مرکز تذکر و ۱۶مرکز نیز با حکم قضایی پلمپ شدند.

 

وی در پایان از کسانیکه به این مراکز مراجعه می کنند خواست جهت حفظ سلامتی خود و جامعه در بدو ورود به این موسسات از آنها تقاضای روئیت مجوز فعالیت کرده و از مراجعه به مراکز غیر مجاز خودداری نمایند.