پیام تبریک مدیران و اشخاص بمناسبت روز پزشک

بی شک روز پزشک، روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، همچون گذشته خویش، افتخار آفرینی کند .

فصلی نو ، بمناسبت زادروز تولد پزشک بزرگ ایرانی حکیم بوعلی سینا و روز پزشک مدیران حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان و تنی چند از دیگر اشخاص با انتشار پیام های جداگانه این روز را به جامعه نظام پزشکی تبریک گفتند .

به گزارش متن این پیام ها بشرح زیر است .

پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد در پیامی روز پزشک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن پیام دکتر پرویز یزدان پناه آمده است:

<<و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا>>

علم  پزشکی عمری به درازای خلقت بشر دارد وتاثیرِ تکمیل و تکوین این علم مهم و حیاتی بر کمیت و کیفیت ابعاد جسمی و روحی  زندگی انسان ها بر هیچکس پوشیده نیست. 
اول شهریور، زادروز حکیم، طبیب و دانشمند  بزرگ  ابوعلی سینا  فرصت گرانبهایی است که ضمن واکاوی مشکلات و معضلات جامعه پزشکان،  توجه ویژه ای به  جایگاه سترگ علمی ومرجعیتی این قشر تاثیر گذار داشته باشیم و در تقویت این جایگاه بکوشیم.
 
اینجانب ضمن‌تبریک و شادباش این روز فرخنده به پزشکان گرانقدر سلامتی، بهروزی و شادکامی   
همه آنها را از درگاه پروردگار  متعال مسئلت می نمایم .

دکتر پرویز یزدان پناه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

پیام تبریک معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت روز پزشک
دکترغلامعباس سبز در پیامی یکم شهریور ماه و روز پزشک را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان: در متن پیام دکتر سبز آمده است:
یامن اسمه دواء و ذکره شفاء
فرا رسیدن یکم شهریور ماه و روز پزشک را که مقارن با سالروز ولادت طبیب و دانشمند بزرگ ایران زمین ، حکیم ابوعلی سینا است، به همه پزشکان و خانواده بزرگ پزشکی کشور تبریک می‌گویم.
حسن انتخاب زاد روز شخصیت برجسته و بی بدیلی چون ابن سینا به عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی است تا با اشاره به جایگاه سترگ علمی، نوآوری و امتیازات خلقی و رفتاری این حکیم و فیلسوف طبیب، ضمن ارج نهادن بر تلاش های مجدانه و تجلیل از خدمات حیات‌بخش پزشکان که از مصادیق آیه کریمه «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» است نگاهی دوباره به جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی‌های استثنایی آن داشته باشیم.
در آموزه‌های طبی کهن ما که متکی بر پشتوانه‌ای عظیم از دانش پویا و تجارب ارزنده حکیمان حاذق و پزشکان نامور این مرز و بوم است، تأکید بر بازشناسی هویت روحانی – مادی انسان و تأثیر و تأثر این دو بخش از حیات و نقش آن در سلامت جسم و روان، رهنمودهای الهام‌بخش و حکیمانه‌ای فراهم می‌آورد که نه تنها در شیوه رویارویی با نابسامانی‌های جسمی روانی و نحوه درمان، بلکه در شکل‌ گیری رفتار منطقی و خلقیات والای انسانی تأثیرگزار است.
در فرهنگ متعالی اسلام که علم‌الابدان در کنار علم الادیان منزلت و اعتباری ویژه دارد و کلمه طبیب، خود از اسماء حسنای الهی است، پزشک و خدمات پزشکی که حافظ سلامت و پاسدار حیات انسان‌ها است از تقدسی ستودنی برخوردار است و پیشگامان این عرصه در فرهنگ ایرانی اسلامی ما، همواره با تأکید بر این قداست، پزشکی را میدان فضیلت، خدمت، از خود گذشتگی و آراستگی به عالی‌ترین صفات اخلاقی می‌شناختند و این اندیشه را در نگارش آثار و تربیت نیروی انسانی مورد توجه قرار می‌دادند.
باری؛ اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی، با پاسداشت و تبریک مجدد روز پزشک، از درگاه حکیم متعال، توفیق روزافزون و بهروزی و بختیاری همه پزشکان را در ارائه خدمات شایسته به جامعه بشری مسئلت می‌نمایم.

دکتر غلامعباس سبز
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

به نام حق و عدالت

“خدمات ارزنده است که نامی را نامی میکند”

یکم شهریور زادروز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک بر تمامی پزشکان اخلاقمدار،عملگرا و دانشمند مبارک باد.

روزگاری پزشکان که ضامن سلامت جامعه،امنیت روانی جمع کثیری هستند جایگاه والاتری داشتند امروز به دلایل متعدد از جمله
غرض ورزی و کم خردی برخی رسانه ها و شاید عدم شناختشان از فضا

و………

به نظر می آید فضای جامعه تا حدی پزشک ستیز شده است .
باری،با وجود تمامی احتمالات،جایگاه رفیع پزشکی و نقش بی بدیل این گروه فرهیخته در ارتقا و اعتلای سلامت جامعه قابل انکار نیست.
چه خوب است که با اعتماد و قدردانی این فضا امن بماند و سلامت جامعه تضمین.

باشد که تنتان به ناز طبیبان نیازمند مباد.

و اما جامعه پزشکی جلیل القدر ،عالم ،مسئول و مهربان تا همتتان باقیست دستانتان نعمتی الهی است.

دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به منظور پاسداشت گوشه ای از زحمات شما بزرگان،جشنی مورخ ۷ شهریور ترتیب داده است که بدینوسیله از شما سروران گرامی دعوت بعمل می آید.

امید که نگاه و عملکردمان ضامن ماندگاریمان باشد .

دکتر سیده رقیه پناهی
معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی بویراحمد و دنا

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی دکتر مهرداد باقری سرپرست بیمارستان طی پیامی فرارسیدن اول شهریورماه زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه اساتید، اعضای هیات علمی و پزشکان شاغل در بیمارستان شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی استان تبریک گفت
در بخشی از این پیام آمده است
یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته ونامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد
پزشک مظهر احیاگری و زندگی بخش است که با دم مسیحایی خود درد و رنج بیماران را می کاهد و شوق امید به زندگی و حیات را در کالبد آنان می دمد
وی گفت :حرفه مقدس پزشکی ، از مصادیق ارزشمند ایثار در خدمت به خلق و جلب رضایت حضرت حق بشمار می رود ودر آموزه های دینی ما نیز بر نقش مهم پزشکان تاکید شده است به گو نه ای که امام صادق(ع) می فرماید: اهل هیچ سرزمینی از سه گروه بی‎نیاز نیستند: فقیه دانشمند پرهیزگار، نامدار نیکوکار و مورد اطاعت و پزشک ماهر و مورد اعتماد
اینجانب این روز بزرگ را به تمامی طبیبان فرزانه و جامعه پزشکی تلاشگر ایران اسلامی به ویژه رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونین ، مدیریت و کلیه پزشکان ( متخصصین و پزشکان عمومی ) بیمارستان تبریک و تهنیت گفته و ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی پزشکان این مرکز از خداوند منان توفیق روز افزون جهت ارائه خدمت بی منت به نیازمندان را دارم
دکتر مهرداد باقری
سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

«روز پزشک” را که به نام نامی ابن سینا، طبیب و فیلسوف و حکیم بزرگ ایران و جهان نام نهاده اند.

پزشکان ضامن سلامت جامعه ، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند. این روز بر جامعه پزشکی و تمامی پزشکان متعهد کشور، مبارک باد .

دکترسعید جاودان سیرت

سرپرست مجتمع آموزشی درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل یاسوج

با دلی آکنده از احترام و سپاس، فرا رسیدن یکم شهریورماه، سالروز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابو علی سینا که به شایستگی روز پزشک نامگذاری شده است را به جامعه پزشکی ایران و استان صمیمانه تبریک عرض می‌نماییم و برای شما تمامی پزشکان محترم، اعتلای مقام و علو منزلت آرزو می‌کنیم. امیدوارم ستاره‌ی زندگی و اختر دانشتان، پیوسته ایام بر دل بیماران بتابد.

دکتر سجاد حسن زاده

رئیس بیمارستان امام سجاد یاسوج

پیام مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز پزشک و داروساز

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی به مناسبت روز پزشک و روز داروساز از خدمات جامعه پزشکی و داروسازی به هم وطنان و هم چنین بیمه شدگان این سازمان قدردانی کرد.

عباس نورمحمدی در پیام خود آورده است :
در فرهنگ دینی ما علم پزشکی از جایگاه والایی برخوردار است ؛ تا آنجا که هرکس به انسانی حیات بخشد، مانند این است که به همه مردم حیات بخشیده است .
بی شک روز پزشک و روز داروساز ، روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، همچون گذشته خویش، افتخار آفرینی کنند .
 در سالروز ولادت حکیم فرزانه ابوعلی سینا و روز پزشک و دانشمند والا مقام زکریای رازی و روز داروساز ، ضمن یادآوری تلاش خستگی ناپذیر پزشکان این سرزمین، یاد زنان و مردانی را که در گسترش اخلاق، حکمت و انسانیت کوشیده اند گرامی می داریم .
بی شک روز پزشک، روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، همچون گذشته خویش، افتخار آفرینی کند .
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیام خود افزوده است : انسان سالم، شرط محور و عامل اصلی توسعه و زمینه‌ساز بالندگی کشور در تمامی حوزه‌هاست و جا دارد تلاش کسانی را که با علم ، دانش و همت والای خویش ، درد و رنج را از جسم و روان بیماران زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح آنها می دمند ، ارج نهیم .

اینجانب این مناسبت ها را به جامعه فرهیخته پزشکی و داروسازی تبریک و تهنیت می گویم و از تلاش‌ها و ایثار گرانمایه این عزیزان در راه حفظ و ارتقای سلامت هموطنان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی قدردانی می‌کنم.

عباس نورمحمدی

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9983

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: